Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
OK! Ikto är en väldigt svår benso att få, klart det går men det är svårt. Jag har bara sett vissa psyksjuka och cp skadade som fått det. I USA så heter den Klonopin och är rätt vanlig att få, men här hör man aldrig om det. Vad är det du ogillar med stesolid? Det var typ min favorit. Ikto tycker jag nästan är värst när det kommer till tröttheten. Tror det blir svårt att få ikto öht. speciellt inom psykiatrin men man vet aldrig. Ikto är till främst för epilepsi det är nog därför i guess. Stesolid sitter i super länge och för mig hade den bästa effekten.
Jag fick Iktorivil pga livshandikappande GAD en gång i tiden via psykiatrin och har fortfarande recept på 4 mg per dag 8 år senare.
Fick Sobril (Oxascand) först samt Imovane på det efter att ha testat i stort sett alla former av icke narkotikaklassade preparat.
Utvecklade dock monstertolerans på Sobril ganska snabbt och dessutom hade den ändå såpass kass effekt rent ångestmässigt utan det var mer skum torrfylla för min del så jag tog ett längre snack med min dåvarande psykiatriker som hade goda erfarenheter av just Iktorivil som var hennes favoritbenso att förskriva så efter mycket om och men så blev det ett byte till 4 mg Iktorivil om dagen.
Fick även Stilnoct att varva mitt Imovaneintag med också för att hålla toleransen i schack, vilket faktiskt funkade ända tills jag utvecklade riktigt otäcka paradoxala reaktioner på både Stilnoct och Imovane dvs galen sömngång med mycket obehagliga upplevelser som följd.
Ringde min nya läkare för att fråga vad fan jag skulle göra.
-Har du testat Nozinan fick jag till svar.
- Ja 300 mg plus 2 ml Theralen utan effekt blev mitt svar så då skrev han ut Nitrazepam till natten vilket funkade kalas tills den avregistrerades.
Efter det blev det väldigt trixigt med sömnen så det blev en rejäl Cocktail av icke narkotikaklassade preparat med tillägg av Xanor v.b som insomningstablett.
När Iktorivil var restat ett år så hade jag också ett litet snack med läkaren och han nappade på min idé om att sätta in Stesolid tillfälligt tills Iktorivil var tillbaka på marknaden igen, vilket inte var några problem.
Har nu satt ut Xanor då jag nyligen blev beviljad licens på Nitrazepam igen av Läkemedelsverket efter en licensförfrågan ifrån min läkare då jag dels sover bättre på det och det är ett mildare preparat än Xanor.
Kort sagt det läkarna har satt in på eget bevåg var Oxascand, Imovane, Stilnoct, Xanor samt Nitrazepam.
Det jag själv har bett om var Iktorivil och det var inte helt lätt utan mycket om och men men samtidigt en väldigt förstående läkare vars favoritbenso var just Iktorivil samt Stesoliden när Iktorivil var restat då det var det närmsta substitutet under en kort period.
Oftast korkad idé att be om att få starka narkotikaklassade mediciner på recept utan det är bättre om man låter läkaren komma fram till den slutsatsen själv annars så får man missbrukstämpel på sig direkt om man inte råkar ha en bra och långvarig kontakt med en läkare som verkligen vill hjälpa när inget annat funkar och som man kan bolla idéer med utan att bli misstrod men sådana växer inte på träd direkt längre.
Många läkare idag speciellt unga nyutexsminerade etniskt svenskt kvinnor brukar ha nolltolerans emot Bensodiazepiner.
Tror jag skrev det i den här tråden tidigare men väletablerade medelålders läkare ifrån det forna öst av båda könen samt äldre etniskt svenska män mellan medelåldern och pensionsåldern är väl de som är generösare.