Citat:
ECT är ett media för att lyfta upp och skapa debatt, inte att vara helt neutrala. De lyfter sådant de ser som negativt, och det som inte är det låter de vara och som de flesta media låter de läsaren bedöma det andra.
ECT är en snygg och behaglig sida att läsa, Dumpen är krånglig och tråkig, och videospelaren är värdelös.
Så Dumpen lyfter flera olika perspektiv? Någon mer enkelspårigt media finns inte, är som åttondeklassarnas skoltidning. Man kan inte tro de har gått färdigt grundskolan.
Röstlund har gjort bra ifrån sig utifrån det material han haft, han kan inte rå för att han inte får tillgång till deras samarbeten och de anlitade professionen kontaktuppgifter, så han kan skriva gott om dem och göra dem rättvisa. Som journalist måste han utgå från att det finns myror i mossan om viktig data saknas- undanhålls.
Bertil- har du någon teori varför inte vi får veta vilka professioner de anlitar med deras referenser. De vill uppenbarligen ha kunder, att visa svart på vitt skulle kunna göra att de blir efterfrågade. I sådana institutioner som Inpulskollen är det snarast regel att redovisa CV.
ECT är en snygg och behaglig sida att läsa, Dumpen är krånglig och tråkig, och videospelaren är värdelös.
Så Dumpen lyfter flera olika perspektiv? Någon mer enkelspårigt media finns inte, är som åttondeklassarnas skoltidning. Man kan inte tro de har gått färdigt grundskolan.
Röstlund har gjort bra ifrån sig utifrån det material han haft, han kan inte rå för att han inte får tillgång till deras samarbeten och de anlitade professionen kontaktuppgifter, så han kan skriva gott om dem och göra dem rättvisa. Som journalist måste han utgå från att det finns myror i mossan om viktig data saknas- undanhålls.
Bertil- har du någon teori varför inte vi får veta vilka professioner de anlitar med deras referenser. De vill uppenbarligen ha kunder, att visa svart på vitt skulle kunna göra att de blir efterfrågade. I sådana institutioner som Inpulskollen är det snarast regel att redovisa CV.
Jag menar inte att dom ska va neutrala men ska man göra en seriös granskning så anser jag att man bör lyfta frågan ur flera perspektiv och sen om man drar slutsatsen att dumpen är skit så kan man då göra det med hjälp av underbyggande av fakta
Jag hävdar inte att dumpen är bättre ur det perspektivet, dumpen fokuserar på att synliggöra problemet med att vuxna söker efter barn i sexuellt syfte och har inget intressen av att visa på nyanserna eller problematisera, dom är en barnrättsorganisation som vill skapa intresse kring en fråga och det har dom lyckats med
Det borde däremot ETC göra ifall dom vill framstå som trovärdiga, röstlund har gjort hårt vinklade artiklar för att svartmåla dumpen så mycket som möjligt utan att vilja bedriva seriös journalistik
Varför impulskollen inte vill dela med sig av de uppgifter dom har vet jag inte, röstlund kunde ju bara ha bett om dom uppgifter Sara hade och kollat upp ifall dom stämmer, prata med dom gäddor som Sara uppger fått bra vård där
Det är så jag anser att bra kritiskt granskande journalistik ska gå till och där underpresterar röstlund i det grövsta