2024-03-23, 11:17
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
ECT är ett media för att lyfta upp och skapa debatt, inte att vara helt neutrala. De lyfter sådant de ser som negativt, och det som inte är det låter de vara och som de flesta media låter de läsaren bedöma det andra.

ECT är en snygg och behaglig sida att läsa, Dumpen är krånglig och tråkig, och videospelaren är värdelös.

Så Dumpen lyfter flera olika perspektiv? Någon mer enkelspårigt media finns inte, är som åttondeklassarnas skoltidning. Man kan inte tro de har gått färdigt grundskolan.

Röstlund har gjort bra ifrån sig utifrån det material han haft, han kan inte rå för att han inte får tillgång till deras samarbeten och de anlitade professionen kontaktuppgifter, så han kan skriva gott om dem och göra dem rättvisa. Som journalist måste han utgå från att det finns myror i mossan om viktig data saknas- undanhålls.

Bertil- har du någon teori varför inte vi får veta vilka professioner de anlitar med deras referenser. De vill uppenbarligen ha kunder, att visa svart på vitt skulle kunna göra att de blir efterfrågade. I sådana institutioner som Inpulskollen är det snarast regel att redovisa CV.

Jag menar inte att dom ska va neutrala men ska man göra en seriös granskning så anser jag att man bör lyfta frågan ur flera perspektiv och sen om man drar slutsatsen att dumpen är skit så kan man då göra det med hjälp av underbyggande av fakta

Jag hävdar inte att dumpen är bättre ur det perspektivet, dumpen fokuserar på att synliggöra problemet med att vuxna söker efter barn i sexuellt syfte och har inget intressen av att visa på nyanserna eller problematisera, dom är en barnrättsorganisation som vill skapa intresse kring en fråga och det har dom lyckats med

Det borde däremot ETC göra ifall dom vill framstå som trovärdiga, röstlund har gjort hårt vinklade artiklar för att svartmåla dumpen så mycket som möjligt utan att vilja bedriva seriös journalistik

Varför impulskollen inte vill dela med sig av de uppgifter dom har vet jag inte, röstlund kunde ju bara ha bett om dom uppgifter Sara hade och kollat upp ifall dom stämmer, prata med dom gäddor som Sara uppger fått bra vård där

Det är så jag anser att bra kritiskt granskande journalistik ska gå till och där underpresterar röstlund i det grövsta
Citera
2024-03-23, 11:42
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Cirkulerar rykten på Reddit om att flera har köpt sig fria från uthängningar.

Ja det är väl på reddit pedona hänger. Jag tror inte ett skit på det men se till att spara ihop lite pengar utifall att.
Citera
2024-03-23, 13:52
Bannlyst
vad trist det måste vara att jobba på dumpen. De hänger ut folk till höger och vänster och tror att de gör ett viktigt arbete. Tror tom att de "firade" gädda 300 eller något så fånigt. Vad mycket K*k o f*tta som måste röra sig i deras medarbetares huvuden dag ut och dag in. Verkar skadligt hela upplägget. Tråkigt att inte kunna mäta eller jobba med Kpier i verksamheten heller. oj nu har vi 350 stycken men vad betyder de 350? ja ett par har ju tagit livet av sig, några har andra missbruksproblem verkar det som och ja lite av varje där och de skrapar ju bara på ytan och det blir ju skit av alltihop tror jag. undrar hur de tar ut riktningen i företaget haha, hade varit kul att se ett av deras arbetsplatsmöten. usch vad sjukt.

Är det inte väldigt konstigt också att de får skaffa ett utgivningsbevis och mena att det finns ett allmänintresse i att det de gör med att publicera kreti och pleti när de inte ens har koll själva på vad de gör riktigt? och sedan måste de skriva ut extra att familj osv vill inte bli kontaktade haha är det strategin från human resources i företaget eller?

Nej att något såhär vagt och oseriöst får fortgå är jättekonstigt. Det borde vara olagligt tycker jag.
Citera
2024-03-23, 14:45
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
vad trist det måste vara att jobba på dumpen. De hänger ut folk till höger och vänster och tror att de gör ett viktigt arbete. Tror tom att de "firade" gädda 300 eller något så fånigt. Vad mycket K*k o f*tta som måste röra sig i deras medarbetares huvuden dag ut och dag in. Verkar skadligt hela upplägget. Tråkigt att inte kunna mäta eller jobba med Kpier i verksamheten heller. oj nu har vi 350 stycken men vad betyder de 350? ja ett par har ju tagit livet av sig, några har andra missbruksproblem verkar det som och ja lite av varje där och de skrapar ju bara på ytan och det blir ju skit av alltihop tror jag. undrar hur de tar ut riktningen i företaget haha, hade varit kul att se ett av deras arbetsplatsmöten. usch vad sjukt.

Är det inte väldigt konstigt också att de får skaffa ett utgivningsbevis och mena att det finns ett allmänintresse i att det de gör med att publicera kreti och pleti när de inte ens har koll själva på vad de gör riktigt? och sedan måste de skriva ut extra att familj osv vill inte bli kontaktade haha är det strategin från human resources i företaget eller?

Nej att något såhär vagt och oseriöst får fortgå är jättekonstigt. Det borde vara olagligt tycker jag.
Ja det är märkligt. Det är ju ett ämne som verkligen engagerar och som sagts många gånger kunde inte verksamheten skötas sämre om den verkligen värnade om barns väl och ve. Den totala bristen på lyhördhet och deras pengakåthet verkar stå i centrum. Jag tror inte nån av dom hoppades på att bli förmögna men jag tror framför allt att Sara är livrädd för att nuvarande affärsmodell skulle sluta fungera och att uppmärksamheten och hejaropen skulle tystna.

Om dom hade lagt energin på lagändring om uppsåt istället så kanske dom hade haft det nu eller att det varit på gång. Men då med mer seriösa metoder, kanske fångat och publicerat 50 gäddor, inte raljerat och istället varit sakliga vid konfrontationerna och använt det som underlag för att för sin tes.

Just nu tror jag det snarare är locket på när politiker hör att dom är från dumpen. Den som inte swishar eller är kritisk stödjer pedofiler eller är detsamma, så är det bara.

Om man ska vara snäll kan man jämföra dom med aktivister med ända skillnaden att dumpen inte skulle existera utan ekonomiska motiv.

Dom har nu raljerar över ETC granskning av deras mindfulcoach och radar upp dennes CV som motbevisa ETC tes, bara det att den som förväntas hjälpa gäddorna inte ens är psykolog vilket fan inte är så mycket begärt.
Citera
2024-03-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Patrik Ss nya sajt dumpen.se har fått utgivningsbevis, nåt som kanske gör att filmerna där pedosarna ställs till svars, får vara kver?
Första konfrontationen, gubbe i 60årsåldern tror har stämt träff med en 12-åring:
https://dumpen.se/2021/08/16/gammelgaddan-blev-blast-pa-tolvaring/

Enligt ett senare inlägg ska pedon blivit avstängd från sitt jobb.

Vad tror ni, OM sajten får ligga uppe, kommer den ha ett preventovt syfte?
Tycker det är sjukt att dom får göra brottsprovokation för att få fast ngn.
Men Patrik har alltid gillat att stå i centrum, så det handlar mer om honom.
De stackars tjejerna ska polisen se till att de inte råkar illa ut! Stäng ner den vidriga sidan!
Citera
2024-03-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han är avstängd, varpå det nu är skattebetalarna som får bekosta hans försörjning i fortsättningen. Precis vad Sverige behöver idag. Bra jobbat av Patrik.
Märkligt att han får hålla på!
Det är fiktiva tjejer som de luras träffa. Polisens sak att utreda!
Vidrigt med män som håller på så, men PATRIK är inte lösningen! Tycker han själv är en skum typ!
Citera
2024-03-23, 15:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Märkligt att han får hålla på!
Det är fiktiva tjejer som de luras träffa. Polisens sak att utreda!
Vidrigt med män som håller på så, men PATRIK är inte lösningen! Tycker han själv är en skum typ!
De borde begränsa sig till att enbart ta de som kontaktat faktiska barn.
Att hålla på och fiska med sexuellt provokativa hittepåbarn för att även ta de som bara sexfantiserar online, är slöseri med både tid och resurser.
Citera
2024-03-23, 16:31
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Gud va taskig du är!!

Jag har svarat dig utförligt sen om du inte förstår svaret och jag skjutit över målet får du ta ansvar för själv. Jag trodde du trollade, men du är verkligen korkad.
Du har inte svarat på frågan alls. Svara bara?
Citera
2024-03-23, 18:08
Medlem
Citat:
Fast det är väl precis det som Dumpen kan göra i slutändan.

Det gäller att hålla sig väl med Sara annars fixar hon fram loggar, knäpper ett kort eller tar ett på nätet och söker upp den som är i onåd på stan och gör en ”konfrontation”. Sen är livet förstört för den personen.

Sara skriver ju på Dumpen att hon är särbegåvad men trots det känns det lite läskigt att hon har den makten. Återfaller hon tex i missbruk och behöver ha fram pengar snabbt är det inte långsökt att hon jobbar lite extra.
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Bra försök. Hur tänker du att hon hittar gäddorna på stan? Jo, genom att stämma träff genom att låtsas vara ett barn. Dyker gäddorna upp så är det ju för att de vill våldta. Varför försöker du smutskasta Sara? Hon gör ju en god gärning.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Du har inte svarat på frågan alls. Svara bara?
Ok eftersom du ber så snällt.

Som du ser i mitt första inlägg nämner jag en tänkbar person som har hamnat i onåd hos Dumpen, vi kan för enkelheten säga att det är du, Rumpkorven. Dumpen är sne på dig av nån anledning och gör då följande. Skapar några snuskiga loggar där du säger otrevliga saker du vill göra med ett barn. Förmodligen finns det foton av dig på nätet som D använder sig av, D kan t.o.m. använda sig av bilder från ett tidigare sammanhang som du har skickat i den påhittade loggen. En dag när du är och handlar så dyker D upp med en kamera och filmar dig, du fattar ingenting och D raljerar om att du inte ska spela dum och att D har dina loggar, du blir helt jävla blek, börjar stamma att det inte är sant medans D skrattar när du drunknar i ett konfettiregn av impulskollen-kort. Du publiceras när du inte vill betala summan D begär eller så handlar det inte om pengar, D vill bara skada dig pga valfritt motiv.

Hur skulle det kännas tror du?

Det var väl inte så svårt?

Det är inte speciellt långsökt, även om du förmodligen kommer att hävda det.
Citera
2024-03-23, 21:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Som du ser i mitt första inlägg nämner jag en tänkbar person som har hamnat i onåd hos Dumpen, vi kan för enkelheten säga att det är du, Rumpkorven. Dumpen är sne på dig av nån anledning och gör då följande. Skapar några snuskiga loggar där du säger otrevliga saker du vill göra med ett barn. Förmodligen finns det foton av dig på nätet som D använder sig av, D kan t.o.m. använda sig av bilder från ett tidigare sammanhang som du har skickat i den påhittade loggen. En dag när du är och handlar så dyker D upp med en kamera och filmar dig, du fattar ingenting och D raljerar om att du inte ska spela dum och att D har dina loggar, du blir helt jävla blek, börjar stamma att det inte är sant medans D skrattar när du drunknar i ett konfettiregn av impulskollen-kort. Du publiceras när du inte vill betala summan D begär eller så handlar det inte om pengar, D vill bara skada dig pga valfritt motiv.

Jag skulle bli arg och göra en polisanmälan.
Inte säja att jag är oskyldig och springa i väg det fortaste jag kan.
Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen.
Citera
2024-03-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag skulle bli arg och göra en polisanmälan.
Inte säja att jag är oskyldig och springa i väg det fortaste jag kan.
Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen.
Ja det får vi verkligen hoppas. Jag tycker inte att två outbildade personer ska ha så mycket makt. Jag tror kanske att inte dom skulle missbruka det, men det finns gott om kreativa människor som skulle göra det. Skadan är ju närmast irreversibel oavsett om man är skyldig eller inte.

Klart som fan att man med de superkrafter är i behov av granskning.
Citera
2024-03-23, 21:53
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:

Läs det fetstilta 5 gånger och läs sedan mitt svar nedan:

De stämmer träff med pedofilen genom kik genom att låtsas vara ett barn. Om pedofilen då dyker upp på avtalad plats så har de ju inte letat upp dig helt utan anledning? Anledningen är ju allt du skrivit till barnet och den AVTALADE TIDEN som avgör att de filmar dig. Du får det att låta som att de hoppar på folk och hittar på allt. Allt är ju dokumenterat liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in