2024-03-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Röstlund verkade inte ens intresserad av att kolla upp det, han verkar mer drivas av något hot mot dumpens verksamhet där han vill sänka dom på alla sätt han kan komma på

Något objektiv journalistik där han lyfter flera olika perspektiv och väger för och nackdelar med dumpen, vad konsekvenserna kan bli på samhällsnivå....finns så otroligt mycket han skulle kunna göra om han bara la ner lite mer tid än att göra några dagars arbete och sen slänga ihop en artikel

Det är ett jävligt dåligt jobb röstlund har gjort
Inte alls. Eftersom du stör dig på Röstlund så har han uppenbarligen gjort ett bra jobb. Att det är oseriöst med impullskollen är uppenbart. Och just impullskollen väljer Sara och Patrik att samarbeta med! Visst är det en tillfällighet.
Citera
2024-03-22, 23:00
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och Dumpen nämner aldrig Impulskollen?

Dumpen nämner även ICA.
Vill du ha respektive ICA-handlares årsredovisningar ditt mongo?
Citera
2024-03-22, 23:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men snälla, ska försöka att inte raljera nu. Det är ju som sagt bara att springa fram med en kamera när personen tex står och väntar på bussen. Jag tror inte du förstod det jag skrev, läs igen.
Men om de stämmer träff med någon via kik och personen dyker upp där då? Hur förklarar du det?
Citera
2024-03-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tycker du nivån på dumpens journalistik är bättre?
Nu aspirerar väl ETC-blaskan på att vara en en "seriös" och undersökande tidskrift typ som ser sig 1000 gånger mer journalistisk än webbsidan Dumpen som wallraffar som trasiga flickor och pedofilmammor med ett mål i sikte, att belysa problematiken med vuxna som omdömeslöst och empatilöst går på ungar på nätet?

Dumpen skiter fullständigt i om de vinner priser eller får statsbidrag för att de är en seriös tidskrift, de har en annan agenda. Skitnödiga ETC däremot...

Otroligt dålig, haltande och, som det tycks, desperat jämförelse i brist på vettig argument.
Citera
2024-03-22, 23:33
Medlem
entilllirares avatar
Cirkulerar rykten på Reddit om att flera har köpt sig fria från uthängningar.
Citera
2024-03-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Det har det alltid gjort.
Röstlund har knappast rent mjöl i påsen han heller, snarare andra pulver.
https://www.friatider.se/aftonbladet-veteran-d-md-f-r-knarkbrott

Härlig liten tråd om västerbottningen som gör allt för att synas här: (FB) Christoffer Röstlund Jonsson på ETC ansluter sig till näthatet Har ni ens läst hans andra alster? De är som skrattkammaren på Grönan rubbet, galet förvrängt och varpat men ändå såååå tråkigt.
https://app2.insikt24.se/se-video-nar-etcs-kokain-reporter-konfronteras-efter-att-ha-skankt-pengar-till-brottsdomd-aktivist/

Dumpen är en kassako för ETC, allt de skriver är självklart vinklat och överdrivet men det säljer.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-03-22 kl. 23:50.
Citera
2024-03-23, 00:52
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det har det alltid gjort.
Röstlund har knappast rent mjöl i påsen han heller, snarare andra pulver.
https://www.friatider.se/aftonbladet-veteran-d-md-f-r-knarkbrott

Härlig liten tråd om västerbottningen som gör allt för att synas här: (FB) Christoffer Röstlund Jonsson på ETC ansluter sig till näthatet Har ni ens läst hans andra alster? De är som skrattkammaren på Grönan rubbet, galet förvrängt och varpat men ändå såååå tråkigt.
https://app2.insikt24.se/se-video-nar-etcs-kokain-reporter-konfronteras-efter-att-ha-skankt-pengar-till-brottsdomd-aktivist/

Dumpen är en kassako för ETC, allt de skriver är självklart vinklat och överdrivet men det säljer.

Utpressning är MC-gängens gebit. Patrik har "många" vänner inom Hells Angels. Kan själva upplägget ha växt fram under småtimmarna på festerna i klubblokalen? Företagsekonomi C och Avancerade bolagskonstruktioner D har jag hört är lektorernas huvudområden.

https://payback.name/patrik-sjoberg-en-fordomsfri-man-med-hog-integritet-oppna-ogon-och-kritiskt-sinne/
Citera
2024-03-23, 00:53
Medlem
Citat:
Utpressning är MC-gängens gebit. Patrik har "många" vänner inom Hells Angels. Kan själva upplägget ha växt fram under småtimmarna på festerna i klubblokalen? Företagsekonomi C och Avancerade bolagskonstruktioner D har jag hört är lektorernas huvudområden.

https://payback.name/patrik-sjoberg-en-fordomsfri-man-med-hog-integritet-oppna-ogon-och-kritiskt-sinne/
Javisst, säkert.
Citera
2024-03-23, 01:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Dumpen nämner även ICA.
Vill du ha respektive ICA-handlares årsredovisningar ditt mongo?
Nu är det ingen koppling till ICA, mer än att gädda jobbat där. Det finns den som kallas ICA gäddan här. Inpulskollen har kopplingar till Dumpen det kommunicerar vid varje uthängning och får dumparna före oss andra, innan publicering. Hör verklige ihop.
Citera
2024-03-23, 01:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Röstlund verkade inte ens intresserad av att kolla upp det, han verkar mer drivas av något hot mot dumpens verksamhet där han vill sänka dom på alla sätt han kan komma på

Något objektiv journalistik där han lyfter flera olika perspektiv och väger för och nackdelar med dumpen, vad konsekvenserna kan bli på samhällsnivå....finns så otroligt mycket han skulle kunna göra om han bara la ner lite mer tid än att göra några dagars arbete och sen slänga ihop en artikel

Det är ett jävligt dåligt jobb röstlund har gjort
ECT är ett media för att lyfta upp och skapa debatt, inte att vara helt neutrala. De lyfter sådant de ser som negativt, och det som inte är det låter de vara och som de flesta media låter de läsaren bedöma det andra.

ECT är en snygg och behaglig sida att läsa, Dumpen är krånglig och tråkig, och videospelaren är värdelös.

Så Dumpen lyfter flera olika perspektiv? Någon mer enkelspårigt media finns inte, är som åttondeklassarnas skoltidning. Man kan inte tro de har gått färdigt grundskolan.

Röstlund har gjort bra ifrån sig utifrån det material han haft, han kan inte rå för att han inte får tillgång till deras samarbeten och de anlitade professionen kontaktuppgifter, så han kan skriva gott om dem och göra dem rättvisa. Som journalist måste han utgå från att det finns myror i mossan om viktig data saknas- undanhålls.

Bertil- har du någon teori varför inte vi får veta vilka professioner de anlitar med deras referenser. De vill uppenbarligen ha kunder, att visa svart på vitt skulle kunna göra att de blir efterfrågade. I sådana institutioner som Inpulskollen är det snarast regel att redovisa CV.
Citera
2024-03-23, 02:09
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Men om de stämmer träff med någon via kik och personen dyker upp där då? Hur förklarar du det?
Men snälla människa, du kanske litar på dumpen över allt annat men jag gör inte det och du borde inte heller göra. Mitt inlägg som citerades var en hypotes. Du måste nog läsa det som skrevs igen och försöka få lite kontext. Du kanske är helt inne på nåt tvivelaktigt dumpen-case, det var inte jag.

I länder som Ryssland och Kina är inte rättssäkerhet så viktigt, men jag värdesätter högt den rättssäkerhet vi har och jag skiter i om några jävla barn blir groomade av nåt äckel eftersom det är en skitsak i jämförelse bristande rättssäkerhet. Putin skulle älska Dumpen kan jag ju säga.

Förstår du hur jag tänker, kan jag ta helg?
Citera
2024-03-23, 06:20
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Som jag sagt tidigare:

Är det inte VÄLDIGT märkligt att av snart 400 gäddor så är det INGEN som sagt något i videon som "Snälla, jag kan betala"?

Det enda man hört är "Snälla vad kan jag göra för att ni inte hänger ut mig?"

Jag älskar dumpen men tycker just detta är mycket märkligt och Inte särskilt konstigt ifall dom tagit emot pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in