2024-03-23, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hahaha ändrade du dig nu?

Jag håller inte någon kvinna inlåst vid spisen.

Jag menar bara att det är i större utsträckning kvinnors ansvar att ta hand om barn och hem. Säg 51%. Mycket nära hälften.
Kvinnans ansvar att ta hand om hemmet och barnen!?
Inte i dagens samhälle!
Ja, jag ändrade mig! Du är en kuck!
Citera
2024-03-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Våra gener är programmerade att föröka sig samt söka sig till rätt kompletterande mix av andra gener. Och dessa gener sitter både hos honor och hannar samt hos nära släktingar. Gener hos kvinnor är alltså precis lika "intresserade" av att föröka sig och mixa sig med rätt sort och gärna sprida sig på flera "korgar" som gener hos män. DET är grundläggande biologi oavsett om man lever i ett matriarkat eller i ett patriarkat.

Det traditionella patriarkala samhällen sysslar med är just att gå "emot biologin", den kvinnliga biologin.

Sen har du div strategier som kan sitta hos män och kvinnor och kan se lite olika ut beroende på vilken sort av samhälle man nu råkat hamna i.

Sjunkande födelsetal har lika mycket med hur män agerar i samhället som med hur kvinnor agerar.
Om män inte vill ta halva ansvaret och kostnaderna för barn samt om vi lever i orostider dessutom med allvarliga hot i framtiden, så kommer kvinnor inte vilja föda 2,1 barn.
As simple as that.

Nej du har fel, helt fel. Grundläggande fel och du kommer aldrig förstå det själv. En kvinna har inget intresse av att sprida sina gener med många olika utan med den starkaste. Så har det varit och kommer alltid att vara. Men fortsätt som du gör men skyll inte på männen sen när du är ensam med massa katter.
Senast redigerad av R1D2 2024-03-23 kl. 13:31.
Citera
2024-03-23, 13:32
Bannlyst
Citat:
Aha så för att jag är ett fetto på bilden så tror du att jag är det i verkligheten, smart! Dina akademiska och karriärmässiga bedrifter skiner verkligen igenom och jag får erkänna mig intellektuellt utmanövrerad.
Trevlig helg.
"Mullig mansgris" är ett talesätt, har inte sett din bild. Intellekt fanns tydligen i ditt vokabulär, men där stannar det!
Mina akademiska meriter finns beskrivna på flera ställen. Inget som behöver dryftas med en man utan anpassningsförmåga till nutid.
Lev kvar på 50-talet!
Citera
2024-03-23, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Svenska kvinnor är ju de kvinnor som rent procentuellt världen över oftast går till psykolog och käkar mest anti depp?
Du har uppenbart noll fakta på det!
Det är så att Nordbor som Sverige, Finland samt Norge är de minst deprimerade! Det beror på vår välfärd. Trots det mörker vi står ut med.
Portugiser och tillsammans med syd och östeuropeer de mest deprimerade!
Sen har vi länder utanför europa där kvinnor lever under fruktansvärda förhållanden.
Så ska du slänga ur dig fake fakta, gör det till ngn som inte sitter inne med fakta!
Citera
2024-03-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta inlägget är så jävla on point så det finns inte. Jag skriver under på vartenda ord.

USA alltså, detta djupt splittrade land. Amerikanarna och deras svart/vita världsbild. Fyfan deras 'fattiga' kultur har spridit sig som en farsot över världen.

Deras fokus är så snedskjutet att man baxnar. Det började med "black friday" baby showers och gender reveals, sen kom "beta", "alpha", "sigma", "gamma" : ), "tradwife", "soft girl", "girl boss", etc etc etc. Vuxna amerikaner sitter och snackar som 14 åringar. Jävla skräp.

Samtidigt breder kåkstäderna ut sig där 100% av invånarna är riktigt tunga missbrukare, står som krokiga zombies på gatorna. De har ingen lagstadgad föräldraledighet. Två veckors semester. Knappt några fackföreningar. Matpriser och boendekostnader som är astronomiska. Studielån som är lika stora. Sjukförsäkringar som ska täcka det mesta men som ändå inte gör det. Och det bara väller in migranter från Sydamerika. Och såklart kommer kartellerna få ordentligt fäste i USA vilket gör dom helt körda. Om 30 år kommer spanska vara majoritetsspråk i USA. USA är redan ordentligt korrumperat, dock inte korrumperat ā la Sydamerika.

Dom borde sätta en åldersgräns på könsbyte, 28-30 år. Och en tidsgräns för aborter, 12-14 veckor. Så hade de kunnat släppa allt det meningslösa gagget och koncentrerat sig på de verkliga problemen.

Fyfan det kryper i mig när jag hör smarta, intellektuella amerikaner sitta och gagga om ett gäng förvirrade ungdomar/unga vuxna.

Kapitalismen har fått härja fritt i USA vilket har gjort den till ett jävla monster, något perverst och verklighetsfrånvänt. Jag tycker ärligt synd om unga amerikaner.

Sen sitter det 50+ män här i Sverige och anammar hela vokabulären och bara "japp USA är absolut något att sträva efter"..... "Vi ska ha vapen och jobba 24/7, då är man en riktig man"..... Ska man skratta eller gråta.
Jag blir inte alltid klok på dig. Dina idéer som feminism och woke kommer främst från det liberala, kapitalistiska USA. Nu kommer motreaktionen, också den från USA. Den är dock inte liberal och kapitalistisk, utan utgår från folket som fått nog av den liberala kapitalismen.
Citera
2024-03-23, 14:22
Medlem
Citat:
Menar du att män inte skulle vara "programmerade att ta hand om sin familj"?
Och för din information, kvinnor är "biologiskt programmerade" att ha sex, eller "knulla runt" som det tydligen heter så fort denna aktivt rör kvinnor, precis som män.

Att traditonella könsroller, skulle vara "naturligt" är fullständigt nonsens. Finns inget som helst "naturligt" i att förbjuda eller begränsa kvinnor att försörja sig själva och sina barn ex.

Tom vår traditionella kärnfamilj är ett påhitt och alltså inget "naturligt" hos människan. Homo Sapiens har under absolut största delen av sin existens levt i större grupper och inte i några kärnfamiljer.

Skärp till ditt tänkande och dina kunskaper lite tack.
Nej, kvinnor är programmerade att följa normer. Om normen är att knulla runt, då kommer kvinnan knulla runt. Om normen är att inte knulla runt då kommer främst kvinnor mobba de kvinnor som knullar runt. Det sociala trycket kvinnor emellan är så bisarrt att man tycker synd om er.
Citera
2024-03-23, 15:11
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Kvinnans ansvar att ta hand om hemmet och barnen!?
Inte i dagens samhälle!
Ja, jag ändrade mig! Du är en kuck!

Folk får välja själva tycker jag. Om du vill bli tagen på alla fyra av din kvinna med strap on efter du hängt av dig förklädet så får ni gärna göra så.

Men män attraheras av kvinnor som förstår att det i större utsträckning är deras jobb att se till barn och hushåll, även om det såklart är bra att hjälpas åt.
Citera
2024-03-23, 15:23
Medlem
Citat:
Och för din information, kvinnor är "biologiskt programmerade" att ha sex, eller "knulla runt" som det tydligen heter så fort denna aktivt rör kvinnor, precis som män.

Att traditonella könsroller, skulle vara "naturligt" är fullständigt nonsens. Finns inget som helst "naturligt" i att förbjuda eller begränsa kvinnor att försörja sig själva och sina barn ex.

Tom vår traditionella kärnfamilj är ett påhitt och alltså inget "naturligt" hos människan. Homo Sapiens har under absolut största delen av sin existens levt i större grupper och inte i några kärnfamiljer.

Kvinnan är programmerad att vara selektiv och välja ut den bästa mannen, inte knulla runt. Detta eftersom det tar 9 månader innan barnet kommer och sedan ska det tas om hand.
Citera
2024-03-23, 15:44
Bannlyst
Citat:
Folk får välja själva tycker jag. Om du vill bli tagen på alla fyra av din kvinna med strap on efter du hängt av dig förklädet så får ni gärna göra så.

Men män attraheras av kvinnor som förstår att det i större utsträckning är deras jobb att se till barn och hushåll, även om det såklart är bra att hjälpas åt.
HAHAHAHA.
Folk får göra som de vill så länge de tycker som du!? Där klämmer skon! Eller du kanske går barfota? Eller har du blanka VD-skor och en skön sekreterare att flirtas med.
Vi attraheras uppenbart av olika levnadsmönster.
Ok, då förstår jag din attraktion till att vara överlägsen! Sätta på din fru i analen verkar vara fredagsnöjet.
Ojoj. Du får vara varsam, hon kan få analprolaps!
Ta det varsamt med folk. Du kan såra, men det verkar vara din avsikt.
Jag har dock god kognitiv förmåga att utläsa din ytterst minimala grå massa innanför pannbenet. Prefrontala cortex tycks krympa för varje inlägg!
Ha nu en fin helg och slösa inte energi på ngn som jag! Det känns hedrande, men nej tack!
Citera
2024-03-23, 15:54
Bannlyst
Citat:

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻Bra talat!
Citera
2024-03-23, 16:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag blir inte alltid klok på dig. Dina idéer som feminism och woke kommer främst från det liberala, kapitalistiska USA. Nu kommer motreaktionen, också den från USA. Den är dock inte liberal och kapitalistisk, utan utgår från folket som fått nog av den liberala kapitalismen.

Herregud, jag har aldrig varit woke och är i stort sett lika delar vänster som höger. Du ska nog hålla dig ifrån personporträtten.
Senast redigerad av Jenny9 2024-03-23 kl. 16:44.
Citera
2024-03-23, 16:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
haha dummaste jag hört. Kvinnor är biologiskt programmerade att ta hand om sin familj. Inte jaga karriär och knulla runt för att sedan inse när de närmar sig 40 och är barnlösa att allt var påhitt från feministernas sida. Det är snarare denna konstgjorda woke/vänsterskit som naturligt kommer blåsa över och samhället kommer gå tillbaka till traditionella roller som är naturligt.

Bara för att din pappa behandlade din mamma och dig som luft så är 99% av andra kärnfamiljer lyckliga. Resultatet utan kärnfamilj börjar vi se idag där unga tjejer utan manlig förebild säljer sin värdighet och visar fittan för pengar. Du verkar vara körd redan från början så det bästa är såklart om du inte sprider vidare dina defekta gener. Som tur är du i minoritet och värden kommer naturligt rätta sig.

Ska vi gå efter biologi så är kvinnan inte skapt för att ensam ta hand om sina barn.

Ska vi gå efter kvinnans natur är hon skapt för att arbeta och samla resurser. Ska vi gå efter mannens natur är han skapt för att arbeta och samla resurser.

Båda är skapta för att ta hand om avkomman. Bland annat så sjunker mannens testosteron-nivåer som nybliven pappa. Mannens biologi är således att ta hand om sina barn, liksom det är kvinnans biologi att ta hand om sina barn. Det är ett samarbete.

Kvinnor är inte skapta för att ensamma ta 80%-90% av barnen.

Däremot är kvinnors biologi som gjord för att knulla runt. 3-5 orgasmer per samlag och i genomsnitt är det kvinnan som tröttnar fortast på att ha sex med samma man år efter år. Troligen hade det också varit bättre för arvsanlagen att ha barn med flera olika män, iallafall 2-5 stycken. Men det fungerade bara när människan levde i grupper om 2-100 individer.

Patriarkala könsroller är inte naturliga. Tvärtom.

99% av alla kärnfamiljer är inte lyckliga din dumme fan. Ca 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Hur dom andra 50% mår har jag ingen aning om och det har inte du heller.

Du behöver uppdatera dina kunskaper istället för att sitta och rapa efter hatpropagandan från manosfären.
Senast redigerad av Jenny9 2024-03-23 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in