2024-03-22, 19:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om de är ytliga så är det väl just inget problem att byta åsikt. Det kommer de göra så fort media säger till dem att något nytt är modernt.

Ja, så ytligt är det. Vem ligger bakom dylika trendbrott i mediepropagandan? As usual, follow the money!
Citera
2024-03-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, så ytligt är det. Vem ligger bakom dylika trendbrott i mediepropagandan? As usual, follow the money!

Ja men det är också så att mediemakten inte längre uteslutande koncentrerad tlll de gammelmedia aktörerna utan det skapas egna trender på Tiktok och andra ställen. Ett av västerländska makthavarnas huvudsakliga propblem nuförtiden är hur de ska kunna upprätthålla ett åsiktsmonopol i en miljö av kommunikation som sker mellan människor överallt hela tiden.
Citera
2024-03-22, 19:35
Medlem
slutaletas avatar
Jag har fått min fru att förstå vad det innebär att vara feminist. Nu är hon inte det längre för det var inte särskilt kul att ta hand om "mansgrejer"mer än några få gånger. När kvinnor tvingas att ta ansvar så sparkas det bakut, extremt många blir aldrig synade tyvärr.
Citera
2024-03-22, 19:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ja men det är också så att mediemakten inte längre uteslutande koncentrerad tlll de gammelmedia aktörerna utan det skapas egna trender på Tiktok och andra ställen. Ett av västerländska makthavarnas huvudsakliga propblem nuförtiden är hur de ska kunna upprätthålla ett åsiktsmonopol i en miljö av kommunikation som sker mellan människor överallt hela tiden.

En sak är säker: unga tjejer är ett sjuhelsickes fiskstim. Vänder ledar fisken så vänder hela stimmet. Konsensustänkande.
Citera
2024-03-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det finns kvinnor som bjuder på lyxmiddag ,ger han massage och sex och allt vad det är han kräver även som hemmafru och är heltidsanställt .. hon kommer hem från jobbet, hämtat barnen på dagis …handlar och lagar middag ..städar och tvättar tills mannen kommer hem.. han vill sedan sätta sig i soffan äta eller gå och spela dataspel resten av kvällen eller göra hans intresse .
Hemmafruar i Sverige vet jag dock inte mycket om då jag nästan aldrig hört talas om några.

I andra delar av världen är det betydligt vanligare att kvinnan är hemmafru.. i Ryssland tex är det alltid mannen som betalar för allting även om kvinnan vill jobba. Hennes pengar är hennes och hans pengar är bådas. Detta är av kulturen än regel.. en man som inte försörjer sin kvinna ses som svag och ”cheap” som dom kallar det. Hon står för hushåll och mat men han hjälper hennes om hon behöver då det är mannens plikt att ge henne stöd och trygghet!

Och det finns män som ger mer än vad de får tillbaka också.
Citera
2024-03-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det var väl ändå ingen kortvarig epok i mänsklighetens historia ? Vad är det för gallimatias ?
Hemmafruar har i princip pågått från mänsklighetens början fram till 1960 talet . Och då menar jag Hemmafruar då allt farligt,skitigt och jobbigt arbete sköttes av männen och då kvinnorna skötte andra sysslor som gick att förena med barnpassning.

Den äldre generationen tog hand om småbarn och hemmet i ett bondesamhälle. Kvinnor och män jobbade sida vid sida och de större barnen hängde med och hjälpte till. Det finns inga hemmafruar då.
Citera
2024-03-22, 20:01
Medlem
Karmans avatar
Inte så konstigt att feminismen går bakåt. Kvinnorna blev ju nervösa vrak av att ge sig ut i arbetslivet, försöka nå allt högre positioner och få inflytande. De har väl äntligen insett var de mår bäst: I hemmets lugna vrå...
Citera
2024-03-22, 20:22
Medlem
Feminism är ett kamouflage startat av maktens män och kvinnor för att generera mer pengar till statskassan i form ökade skatteintäkter från arbete och konsumtion.
Vissa verkar nu se genom det och har insett att man inte blir lycklig av vare sig att jobba eller göra karriär. Hade gärna sluppit det själv om man kunde.
Utbudet arbetare har dubblerats när kvinnor började jobba vilket har drivit ner lönerna och nu har vi kommit till en punkt där jag med bra utbildning och jobb insett att jag aldrig kommer kunna äga exempelvis hus och bil.

Däremot säger jag inte att jag är emot att kvinnor jobbar och gör karriär. Dock bör vi sluta låta etablissemanget lura oss till att dom är på våran sida och jobbar för vårat bästa.
Citera
2024-03-22, 20:24
Medlem
Man får säkert många följare i dag om man påstår sig vilja bli hemmafru, speciellt om man gör det på ett provocerande sätt. Tror knappast att de menar allvar eller har ens tänkt genom vad det innebär och vilka ev konsekvenser det har för deras liv att bli hemmafru. De vill bara bli mer kända och ha flera följare.
Citera
2024-03-22, 20:38
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Dessa f d hemmafruar lever under existensminimum som pensionärer i dag, om de skild sig eller om mannen är död. De har inte råd för någonting, de har inte ens råd för tandvård, de lever på harvegrynsgröt. De betalar ett högt pris för sina åren i hemmet.

David Rockefeller var den som spred feminism propagandan eller rättare sagt finansierade det och varför det kan man undra...

Svaret är mycket enkelt. Man ville komma åt fler konsumenter och skattebetalare vilket i sin tur leder till att man kan höja skatten på allting. Det är därför pensionärer lever som fattiglappar i dag, det finns inga pengar till pensionärer eftersom man vill prioritera att affärsmän kan leva som gudar på denna cirkusen vi lever i just nu.
Citera
2024-03-22, 20:40
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Du ger verkligen bilden av en mullig mansgris! Du talar om för mig hur det ska vara, vilket jag skulle knipa om!? Kallas dubbelmoral
Du behöver troligen gå ner i arbetstid. Känns lite os av bränd människa!
Vi har det toppen. Självfallet jobb!
Det ingår i livet!
Din ton tillhör gruppen lägre stående utan bildning eller hyffs, så jag ignorerar ditt trams.
Trevlig helg trötte man!

Aha så för att jag är ett fetto på bilden så tror du att jag är det i verkligheten, smart! Dina akademiska och karriärmässiga bedrifter skiner verkligen igenom och jag får erkänna mig intellektuellt utmanövrerad.
Trevlig helg.
Citera
2024-03-22, 20:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Eller föresten knip käft din kuck! Det är din typ som håller kvinnor inlåsta vid spisen. En man som inte kan ta hand om ett hem är en krake.
Jag älskar att fixa o trixa hemma när frun är på jobbet! Finns i get bättre än glad ögon som ser maten på bordet!
Mitt liv har funkat i över 30 år!
Så håll käften!

Hahaha ändrade du dig nu?

Jag håller inte någon kvinna inlåst vid spisen.

Jag menar bara att det är i större utsträckning kvinnors ansvar att ta hand om barn och hem. Säg 51%. Mycket nära hälften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in