2024-03-23, 10:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MayaB
Man kommer nog inte få veta vad som stämmer eller inte i denna historia. Det kanske inte är så viktigt för oss andra som faktiskt inte var där. Men jag förstår inte riktigt att detta är en rolig historia som dyker upp i doges huvud som han vill dela med sig av flera decennier senare. Han kanske som liten inte kände att detta var något problem. Men det känns inte helt sunt att 15åringar och 7-8åringar gör detta.

Hade jag fått reda på att min 7-8 åriga son varit med om detta med en äldre tjej hade jag reagerar starkt men även om jag var förälder till en 15årig tjej med de erfarenheterna.

Tänkte precis samma. Rätt äckligt och korkat att Dogge minns och pratar om det som en rolig historia, inte reflekterar ett dugg över det tragiska och att tjejen med största sannolikhet inte mådde bra utan kom från väldigt destruktiva hemförhållanden. Det är inte fint alls åt något håll det han berättar utan enbart tragiskt.
Citera
2024-03-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det fanns alltid några trasiga dampkids som testade gränser, men långt ifrån alla normala.
Håller nog med där. Vi kanske inte var så normala, vid närmare eftertanke. 😊
Men kul hade vi!!!
Senast redigerad av Lelleolsson 2024-03-23 kl. 10:15.
Citera
2024-03-23, 10:35
Medlem
Att tjata sig till sex är aldrig ok (tänker på killen med det gipsade benet). Men om vi vänder på det och säger att en 15-årig kille låg i ett tält i skogen och var drivande i att flickor i 7-9-årsåldern skulle komma in tältet och ha sex med honom, vem hade då varit äcklet?
Senast redigerad av SirCastaloz 2024-03-23 kl. 10:46.
Citera
2024-03-23, 10:41
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Att tjata sig till sex är aldrig ok (tänker på mannen med det gipsade benet). Men om vi vänder på det och säger att en 15-årig kille låg i ett tält i skogen och flickor i 6-10-årsåldern turades om att gå in i tältet och ha sex med honom, vem hade då varit äcklet?

Mannen? Du måste börja använda ord mer korrekt annars förvanskar du berättelsen helt.

Det heter dubbelmoral. Egentligen ser dom ned på tjejer och kvinnor, behandlar dom som lägre stående när dom aldrig behöver ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera
2024-03-23, 10:43
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
Kanske om den där tjejen kommer fram och berättar sin version så kan man få en helhetsbild av situationen.

Fram tills dess är allt bara spekulationer.

Allt utom Dogges berättelse är spekulationer, han äger sin egen berättelse.
Citera
2024-03-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Mannen?
Sorry, killen såklart.
Citera
2024-03-23, 10:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Att tjata sig till sex är aldrig ok (tänker på killen med det gipsade benet). Men om vi vänder på det och säger att en 15-årig kille låg i ett tält i skogen och var drivande i att flickor i 7-9-årsåldern skulle komma in tältet och ha sex med honom, vem hade då varit äcklet?
Jag fattar inte varför tjat-sex skulle vara o-tillåtet? Finns det andra områden där tjat inte är tillåtet? "kan jag få en hund", "Kan vi åka till New York", "kan du inte ta upp tvätten efter dig", "kan du lägga ner toa-locket"?

Ska det även vara förbjudet att skicka flera blombuketter till någon man älskar för att till sist få hennes uppmärksamhet? Det är tjat.
Citera
2024-03-23, 10:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Allt utom Dogges berättelse är spekulationer, han äger sin egen berättelse.
Hehe metoo-kvinnorna får igen med full kraft.
Citera
2024-03-23, 11:18
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Jag växte upp då men ägnade mig inte i lågstadiet åt att tvinga flickor till sex via tjat. Om du dessutom inbillar dig att något blivit bättre eller mildare nu tror du helt fel.
Är du helt störd? Du vet ju att personer under 15 inte kan ha en åsikt och ta ansvar, det är alltså inte de som tjatat sig till sex, det är hon som manipulerat pojkarna till att vilja tjata och sedan fick hon dem att ha sex med henne allihopa.

Överdriver förståss, men vänd på det.. 15 åriga killen kommer hem och berättar att tjejerna i lågstadieklassen han bjöd ut i skogen igår bönade och bad så han knulla dem alla för att få tyst på dem så han kunde sova. En hel flock sju-åringar som blivit våldtagna alltså. Hur troligt är det att du hade klagat på lilla Lisa att det var hennes fel för hon slutade inte tjata och att det är hon som är förövaren här för hon tvingade pojken till sex....... Media hade lynchat dig och du hade hamnat i fängelse ens för att säga något så idiotiskt offentligt.
Citera
2024-03-23, 11:26
Medlem
Doggelito var 8 och tjejen var 15. Ser mer att det var tjejens fel tyvärr.
Citera
2024-03-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Förorten tillhör Kenta och Stoffa och mig, Samt fantastiska kroppsarbetare (proläterer) och fattiga kulturarbetare (svenskar i DNAt) - Inga svartskallar. Samt varje svensk som inte har kapital till fin villa, arbetare om ni så vill. Samt alla svenskar som saknar lägenhet är fattiga och vill bygga ett renrasigt abc område i Sverige. Sossarna byggde miljonprojektet i Svenskvänlig agenda när sossarna med Tage och Per Albin sade. Vår styrka är att vi är ett homogent folk som tar hand om varandra. Svartskallar i förorten hör hemma i deras etniska hemland. Som är långt bort från Europa. Deras förort ligger i Asien, Afrika, Arabien eller Indianien i Sydamerika.

Dom spreds sig hit likt parasiter. NU skall dessa apor äntligen hem, och straffas i sitt hemland efter deras brott emot människor och Sverige.

Brottslingar som i detta fall skall sitta i fängelse i sitt etniska hemland. Deras folkslag skall deporteras hem. Det är mycket lätt när folkförnuft styr Sverige igen.
Fick du med allt där? Det här med folkslag o sånt verkar lite stört...har du tagit nåt?
Citera
2024-03-23, 11:36
Medlem
Dogge är helt enkelt kul. Men lite kort och lite kraftig numera. Såg honom och
bandet på scen inne i centrala Stockholm ca 1995 eller så.

Tycker han förtjänar den framgång han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in