2024-03-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vinter och kallt vatten tar inte så mycket på en bil så den kan ha legat längre än 1,5 månad.

Teori... Elliot körde ut i vattnet och fick panik när vattnet vällde in och han tog sig ut ur bilen och drunknade i det iskalla vattnet.
Tar bara några få minuter att bli nerkyld och inte kunna simma.

Kan ju inte vara många Volvo som körs ut i vattnet och det är en Volvo.
Kan du få fram modell på bilen?
Regplåtarna måste väl vara kvar eller?

Teorin kan stämma. Det kan vara en olycka eller ett misslyckat försök att avbryta ett suicid, beroende på hur bilen kört i vattnet. I båda fallen ville han leva. Ett tredje alternativ, att han kört bilen i vattnet men själv stannat på land, möjliggör alla möjliga teorier.

Angående Volvo: finns det inte ganska många sådana i Norrland?
Citera
2024-03-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hej & förlåt alla att jag inte skrivit/uppdaterat,

Jag har som sagt en bekant i KBV i Luleå/Piteå, Enligt han & en kollega till honom så fann de en bil av Volvo modell, Den såg ut att ha legat i vattnet i kanske 1,5 månad, Den var tom, Jag kommer få höra mer då de vet mer.
Reg.plåten var den kvar?
Citera
2024-03-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Reg.plåten var den kvar?

Ok. Tack för info.
Många scenarior med teorier kan spelas upp Om detta nu skulle visa sig vara Elliots bil.
Han kan ju även ha blivit utsatt för ett brott och bilen dumpats i havet???
Citera
2024-03-23, 08:46
Medlem
Citat:
Hej & förlåt alla att jag inte skrivit/uppdaterat,

Jag har som sagt en bekant i KBV i Luleå/Piteå, Enligt han & en kollega till honom så fann de en bil av Volvo modell, Den såg ut att ha legat i vattnet i kanske 1,5 månad, Den var tom, Jag kommer få höra mer då de vet mer.

Källa?
Citera
2024-03-23, 11:58
Medlem
Citat:
Enligt Luleå/Piteå kustbevakning har de funnit en bil hamnen i Jävre-Piteå hållet, återkommer med mer besked när jag vet mer.

Har isen ens släppt i hamnen i Jävre? Eller har bilen körts över isen? Varför var kustbevakningen ute? Om dom aktivt sökte med sonar förstår jag hur den hittats, men då måste isen rivit om dom inte brytit upp den.
Citera
2024-03-23, 16:06
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Källa?

Va? Läs inlägget. Källan är en bekant.
Citera
2024-03-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Haha, äkta flashbackdetektiv. Det finns många Volvo i hela Sverige och troligen fler i södra Sverige eftersom det bor fler människor.

Jag vet inte riktigt vad folkmängden i södra Sverige har med det här att göra.

Vad säger ni, borde inte man släppt någon nyhet nu om den hittade bilen var intressant i Elliot-fallet?
Citera
2024-03-23, 17:41
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life

Vad säger ni, borde inte man släppt någon nyhet nu om den hittade bilen var intressant i Elliot-fallet?
Givetvis.
Citera
2024-03-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag vet inte riktigt vad folkmängden i södra Sverige har med det här att göra.

Jo, det borde ha kommit ut i så fall tycker man. Om det inte finns omständigheter som talar emot en publicering.
Får ej riktigt ihop hur de kan ha funnit en bil på en istäckt hamn/bottenvik. Har KBV isbrytare? & är det under en övning detta skulle ha hänt?
Citera
2024-03-23, 20:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jo, det borde ha kommit ut i så fall tycker man. Om det inte finns omständigheter som talar emot en publicering.
Får ej riktigt ihop hur de kan ha funnit en bil på en istäckt hamn/bottenvik. Har KBV isbrytare? & är det under en övning detta skulle ha hänt?

Just nu pågår/har pågått större övningar med svävare utanför Jävre och ja, isbrytare har brutit rännor hela vintern utanför Haraholmen och i närområdena.
Om det är Elliots Volvo som hittats i närområdet låter jag vara osagt, inte så ovanligt hitta sänkta bilar utanför större hamnar och vanligen är det stulna bilar eller försäkringsbedrägerier.
Citera
2024-03-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Just nu pågår/har pågått större övningar med svävare utanför Jävre och ja, isbrytare har brutit rännor hela vintern utanför Haraholmen och i närområdena.
Om det är Elliots Volvo som hittats i närområdet låter jag vara osagt, inte så ovanligt hitta sänkta bilar utanför större hamnar och vanligen är det stulna bilar eller försäkringsbedrägerier.

Ja, att hitta en bil i en hamn känns som en ganska normal händelse, enligt mina fördomar i alla fall. Polisen skulle kunna vänta med att släppa nyheter på grund av skumma omständigheter och helgledigheter, men om det är troligt vet jag inte.

Tack för infon, som sagt. Väldigt trevligt med lite lokalbevakning.
Citera
2024-03-24, 11:08
Medlem
fearreapers avatar
Hej alla igen,

Jag har inte fått höra något nytt ännu,
Jag har ställt alla era frågor åt min bekant,
*** ska hålla utkik & ska återkoppla så snart den kan,
De håller på att utforska/utreda bilen nu i samråd med polis. Det är allt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in