2024-03-22, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det tar betydligt längre tid än så att identifiera en kropp och gå ut med det offentligt.
Ja, att identifiera absolut. Men polisen brukar rapportera om de hittar bilar som kört utför kajkanter eller liknande.
Citera
2024-03-22, 14:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888
Ja, att identifiera absolut. Men polisen brukar rapportera om de hittar bilar som kört utför kajkanter eller liknande.
Nej inte om det finns en kropp i bilen och personen i fråga är rapporterad som saknad.
Anhöriga måste informeras först när dom har identifierat kroppen med säkerhet och det tar ett tag.
Citera
2024-03-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej inte om det finns en kropp i bilen och personen i fråga är rapporterad som saknad.
Anhöriga måste informeras först när dom har identifierat kroppen med säkerhet och det tar ett tag.
Rätta mig om jag har fel, men visst går väl polisen ut med information om att kropp hittats innan man identifierat vem det är?
Citera
2024-03-22, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Rätta mig om jag har fel, men visst går väl polisen ut med information om att kropp hittats innan man identifierat vem det är?
Ja, det brukar dom göra...
Citera
2024-03-22, 17:51
Medlem
[quote=Dream.71|87746247]Rätta mig om jag har fel, men visst går väl polisen ut med information om att kropp hittats innan man identifierat vem det är?[/QUOTE

Har också erfarit det & då skriver de ut att en person hittats men är ännu inte identifierad och att anhöriga till den trolige försvunna personen är underrättade. Kanske är det olika från fall till fall???
En kropp som legat i vattnet en längre period kan ju dessutom ta tid att identifiera om polis behöver hjälp från rättsmedicinska.
Senast redigerad av Artmovie 2024-03-22 kl. 17:55.
Citera
2024-03-22, 17:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej oftast inte vad jag har sett. Dom kan gå ut med att fynd har gjorts ibland.
Speciellt i ett sånt här fall som har blivit väldigt uppmärksammat lär dom vänta tills dom har identiteten fastställd för kroppen har legat länge och det kan vara svårt att se vem det är utan obduktion.
Citera
2024-03-22, 17:52
Medlem
Solstol28s avatar
Hur svårt kan det vara... Dom hittar en bil där modell och regskylt/chassi nummer passar in på ett fall med en försvunnen person sedan flera månader. I bilen sitter en död person med passande klädsel, identitetshandlingar, kreditkort med namn, undrar vem det kan vara? En också försvunnen tysk?
Givetvis ska anhöriga underrättas.
Citera
2024-03-22, 19:03
Medlem
fearreapers avatar
Hej & förlåt alla att jag inte skrivit/uppdaterat,

Jag har som sagt en bekant i KBV i Luleå/Piteå, Enligt han & en kollega till honom så fann de en bil av Volvo modell, Den såg ut att ha legat i vattnet i kanske 1,5 månad, Den var tom, Jag kommer få höra mer då de vet mer.
Citera
2024-03-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Jag har som sagt en bekant i KBV i Luleå/Piteå, Enligt han & en kollega till honom så fann de en bil av Volvo modell, Den såg ut att ha legat i vattnet i kanske 1,5 månad, Den var tom, Jag kommer få höra mer då de vet mer.
Men usch, vad kan ha hänt?
Citera
2024-03-22, 20:16
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Men usch, vad kan ha hänt?

Tyvärr ingen aning än,
Citera
2024-03-22, 20:32
Medlem
orrtupps avatar
Sannolikt inte rätt bil, annars skulle det ju vara ute vid det här laget.
Citera
2024-03-22, 21:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Vinter och kallt vatten tar inte så mycket på en bil så den kan ha legat längre än 1,5 månad.

Teori... Elliot körde ut i vattnet och fick panik när vattnet vällde in och han tog sig ut ur bilen och drunknade i det iskalla vattnet.
Tar bara några få minuter att bli nerkyld och inte kunna simma.

Kan ju inte vara många Volvo som körs ut i vattnet och det är en Volvo.
Kan du få fram modell på bilen?
Regplåtarna måste väl vara kvar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in