2024-03-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja, hon har också blivit ett offer för vildsinta män i sin närmaste krets.
Börjar faktiskt ana att hennes polisanmälan mot Ako, istället kan ha varit ett försök att rädda hans liv, när hon förstod vad hennes närmaste planerade.
Hon kanske istället försökte stoppa Ako att möta upp de manliga hämnarna.
Ju mer man reflekterar o funderar så blir W, situation riktigt desperat, hon vill fly själv med knattarna, därav hennes gömda pengar. Och de här männen har inte tillåtit henne att fly ensam.
Hur än relationen med Ako varit, så kan hennes polisanmälan om kontaktförbud ha varit et syfte att hålla honom borta fr Farid o hans bihang.
Läser man hennes tankar på Facebook så har hon inte haft det lätt.

Ja jag kan också se situationer och handlingar ur ett helt annat perspektiv nu när man vet vilket parallellsamhälle med kontrolltröjan ”äktenskap” hon lever i.

Angående anmälningar kan det vara som du säger ett skydd. Men det kan också vara att hon såg det som en utväg för att rädda sig själv om hon blev påkommen.

Har inte själv fb men vad det skulle vara intressant att veta hur och vad hon uttrycker om sitt liv från äktenskapet och framåt.
Citera
2024-03-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Om vi då tänker oss scenariot att W*jih* Kor*shi först har gift sig traditionellt med F*rid V*ziri och släkten har godkänt blir resten svårt. Släkten - som är van vid respekt - har godkänt giftermålet här i Sverige 2018. (uppgifterna går i sär när). Deras giftemål registreras inte i Sverige, men släkten lovordar giftemålet, som inte verkar uppgjort.

W*jih* Kor*shi har sexuellt umgänge med sin godkända make och föder ett barn 2020. De måste gå till socialtjänsten för att registrera barnet då de ej är registrerade som gifta.

De kan enligt gammal sedvänja inte bara skilja sig som vi andra (och deras giftemål är inte registrerat i Sverige).

Därefter har hon sexuellt umgänge med S*eed V*ziri och detta är då brottet zina då hon är gift och otrogen. Detta brott - om det kommer till släktens kännedom (främst till W*jih* Kor*shi s familjs kännedom) - skulle då tvinga fadern (som ej framkommit vad som hänt med honom) S*yes Rij* Kor*shi, Moh*n*d H*mz* Kor*shi och Moh*m*d Bil*l Kor*shi att mörda sin syster och sin systers mans bror om det finns 4 vittnen och penetration är bekräftad. Om de bevis kraven inte finns är det medling inom familjen som gäller tills en acceptabel lösning presenterats. Den brukar inte inkludera att samtliga är vid liv, bara att familjens heder är intakt. Därefter föder hon ett barn som är S*eed V*ziris. Hon har bott i Sverige ett tag. Hon borde ha fått undervisning om preventivmedel. Är detta ett tänkbart scenario? Jag har svårt att tro det.

Har han följt med till sjukhuset när barnet fötts och sagt att han är pappa är det tänkbart att han blivit registrerad som pappa, men om släkten vet att det bara var han som följde med till sjukhuset så kommer de inte reagera på att han är registrerad som pappa. Precis som giftermålet. Bara släkten vet behöver det inte vara rätt på svenska Skatteverket.

Men faderskap registreras inte på sjukhus eller bb.
Är modern ogift så registreras faderskapet hos socialtjänsten av fadern, efter att barnet fötts, och fadern behöver inte vara med vid förlossningen för att registreras som far till barnet.
Är modern gift så registreras fadern automatiskt som far, med den man hon är gift med.
Citera
2024-03-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt närstående som DN pratat med hade Ako en relation med kvinnan under några månader. Han besökte henne ofta och ska ha köpt julklappar till hennes barn.”

https://www.dn.se/sverige/mannen-i-vaskan-kopte-julklappar-till-misstanktas-barn/
Var inne på det spåret från första början.

Kvinnan hade en sexuell relation med ako, och bedrog sin man. I rädslan att sanningen skulle komma fram var hon illa tvungen att mörda honom. Till maken har hon dragit en historia om att hon har blivit sexuellt trakasserad/våldtagen (något hon sedan anmälde) det framgick jue att han hade anmälts för brott mot henne men sedan släppts. Maken skulle ta sin frus heder & brottsoffret skulle få betala priset för "våldtäkten" med sitt liv.
Citera
2024-03-22, 21:59
Medlem
Citat:
Om det nu är en "oäkting" som vi sa förr borde det barnet inte vara vid liv om de nu följer sina sedvänjor från hemlandet här i Sverige. Användaren som sa "jag tror inte barnen lever" har inte svarat mer.

Läste detta o ja,hemskt, förskräckligt, men det är det yngsta barnet som isåfall svävat i fara.
Noterade också att det äldsta barnet satt i Farids knä, många foton på just detta vackra barnet.
Sedan en enda bebisbild på ett relativt nyfött sovande blekare barn.
Det var ett helt annat utseende på den lilla bebisen.
Citera
2024-03-22, 22:00
Medlem
Citat:
Om det nu är en "oäkting" som vi sa förr borde det barnet inte vara vid liv om de nu följer sina sedvänjor från hemlandet här i Sverige. Användaren som sa "jag tror inte barnen lever" har inte svarat mer.
Till den som påstått att barnet/barnen är oäktingar, menar man att barnen skulle vara från brottsoffret? Maken skulle isåfall åven ha dödat frugan och inte rymt med henne
Citera
2024-03-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Men sluta nu, hon skulle aldrig pekas ut som "svarta änkan" om hon var det oskyldiga lilla lamm som flera här försöker få henne att framstå som. Hon är helt klart hjärnan bakom allt.
Trots att hon beskrivs som "svarta änkan" så finns det inga förmildrande omständigheter kring detta mord. OM det skulle vara så, som tidigare användare skrev, att hon anmälde BO för att försöks rädda honom osv osv så finns det inget förmildrande till hennes fördel.. såklart beskrivs hon som svarta änkan. Hoppas verkligen dom grips så sanningen kommer fram, vad som föranlett detta grymma brott!
Citera
2024-03-22, 22:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Försöker nu få grepp om informationsflödet.

När du skriver ”från två oberoende håll”, syftar du på information från media, tråden eller information som du fått via pm?

Det känns ändå anmärkningsvärt ( för vem som helst, men kanske särskilt i det här fallet?) att ändå vara i ett ” äktenskap”, leva som familj, ha en utomäktenskaplig relation med en person under detta äktenskap och på det få ett utomäktenskapligt barn (?) och ändå fortsätta att leva som familj?

Därefter mördas en av ( de två??)personerna i de utomäktenskapliga relationerna av familjerna?

På det allt annat vi läst om undanhållande av pengar mot maken och frågor om att låna pass, så måste denna WK vara unik

Båda barnen är födda inom ”äktenskapet” och FV är far till båda barnen.
Men tack vare att det inte är registrerat i Sverige kan någon annan ta på sig faderskapet.
I detta fall FVs lillebror SW som sen helt avsäger sig vårdnaden, då får mamman överta all betald föräldraledighet även pappa månaden.
Även 1 extra underhållsbidrag och bostadstillägget beräknas faktiskt annorlunda, då ett barn är särkullbarn räknas moderns % av bostadskostnaden på en högre nivå
Citera
2024-03-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Så du menar att FV flytt till systern berodde på en paus i förhållandet snarare än eventuellt bidragsfusk?

Det var du själv som drog denna slutsatsen!
Citera
2024-03-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag kan också se situationer och handlingar ur ett helt annat perspektiv nu när man vet vilket parallellsamhälle med kontrolltröjan ”äktenskap” hon lever i.

Angående anmälningar kan det vara som du säger ett skydd. Men det kan också vara att hon såg det som en utväg för att rädda sig själv om hon blev påkommen.

Har inte själv fb men vad det skulle vara intressant att veta hur och vad hon uttrycker om sitt liv från äktenskapet och framåt.
Polisen har naturligtvis en klarare uppfattning om vad som hänt, men man måste kunna omvärdera sin första uppfattning, tänka i bredare perspektiv.
Anmälningen mot Ako kan ha varit ett sätt att stoppa honom. Han kunde ha anhållits.
Hon kanske hade insett att det kunde sluta i mord.
Eller att hon offrade Ako, när hon ställdes till svars,
om hon varit utsatt för våldtäkt är inte omöjligt
men hon kanske pekade ut fel person.
Det är bara W som vet. Hennes systrar borde veta, och de borde nu vara behjälpliga i förhören.
Hennes facebook hade många små korta meddelande med uppmuntrande budskap.
Sådant som kvinnor finner tröst i.
Endast ett foto på en nyfödd blek bebis.
Citera
2024-03-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen har naturligtvis en klarare uppfattning om vad som hänt, men man måste kunna omvärdera sin första uppfattning, tänka i bredare perspektiv.
Anmälningen mot Ako kan ha varit ett sätt att stoppa honom. Han kunde ha anhållits.
Hon kanske hade insett att det kunde sluta i mord.
Eller att hon offrade Ako, när hon ställdes till svars,
om hon varit utsatt för våldtäkt är inte omöjligt
men hon kanske pekade ut fel person.
Det är bara W som vet. Hennes systrar borde veta, och de borde nu vara behjälpliga i förhören.
Hennes facebook hade många små korta meddelande med uppmuntrande budskap.
Sådant som kvinnor finner tröst i.
Endast ett foto på en nyfödd blek bebis.

Ja jag misstänker det är en mycket tragisk historia som gömmer sig i det fördolda här där barnen får betala det högsta priset.

Tack för du kolla fb

Piskan ”Socialen tar muslimska barn” har fått en helt ny innebörd och jag tror inte de finns i Sverige. Inte heller Sydamerika. Troligare i ett muslimskt land med muslimska lagar = juridisk auktoritet.
Citera
2024-03-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Men faderskap registreras inte på sjukhus eller bb.
Är modern ogift så registreras faderskapet hos socialtjänsten av fadern, efter att barnet fötts, och fadern behöver inte vara med vid förlossningen för att registreras som far till barnet.
Är modern gift så registreras fadern automatiskt som far, med den man hon är gift med.

Exakt så! Och när registrering på socialtjänsten sker görs inget DNA-test utan då behöver mamman bara intyga att hon endast har haft sex med den mannen som hon påstår är pappa under perioden då barnet beräknas ha blivit till.

Jag vet inte vem som står som registrerad fader för det yngsta barnet men utifrån det som jag har skrivit ovan så innebär det i praktiken att FV kan vara biologisk pappa men att WK har valt att uppge att 19-åringen är det och då är det alltså han som registreras som fader.
Citera
2024-03-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det var du själv som drog denna slutsatsen!

Mig veterligen har jag inte dragit några slutsatser alls, utan försökt se på allt från olika perspektiv utifrån alla inblandade. Men det är rörigt och det blir ännu rörigare när det finns en religion med lagar som man inte förstår dessutom. Så några slutsatser har jag verkligen inte dragit, hade jag gjort det så hade jag varit enrakt orubblig i min övertygelse och då hade jag inte ens lyssnat på någon här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in