2024-03-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
WordWarrior hatar alla kvinnor typ över 23 år. Kvinnor är överlag fula och helt korkade.

Självklart ska kvinnor fortsätta jobba eftersom X antal kvinnor även fortsättningsvis inte är uppskattade av män att ha en relation med.

Lägg ner knarket och bli en hederlig medborgare så kommer du ha mindre problem med verkligheten.
Citera
2024-03-22, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Svenskar är tror de är "moderna" med sina sjuka feministiska det är därför svenskar försvinner och babbarna som inte är feminister fortplantar sig. Hur ska det gå för feminismen när inte feministerna kan reproducera sig? Den kommer naturligtvis försvinna i likhet med andra dåliga icke-fungerande ideer.
Vet du ens vad feminism betyder?
Jämställda! Lika värda! Känner du till begreppen?
Citera
2024-03-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Man kan inte ha det bästa från båda världarna men ändå så envisas man. Det är såklart psykiskt slitande att ha barn och sen desutom jobba 8-10 timmar varje dag.

Runt 50-talet hade man ändå ett balanserat system när det kommer till familjeliv. Mannen jobbade och kvinnan tog hand om barnet och hemmet, efter att dagen närmar sig sitt slut då var allt på sin plats och då hade familjen tid att ta det lugnt och njuta av tiden med varandra men idag ser man inte detta.

Det som förvånar mig är hur kvinnor idag kan kalla det för ett slav-liv... Hur är det slaveri att ta hand om sin familj? Men på något sätt så är det inte slaveri att jobb för en arbetsgivare 8-10 timmar varje dag 🤯

Dessa f d hemmafruar lever under existensminimum som pensionärer i dag, om de skild sig eller om mannen är död. De har inte råd för någonting, de har inte ens råd för tandvård, de lever på harvegrynsgröt. De betalar ett högt pris för sina åren i hemmet.
Citera
2024-03-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Vet du ens vad feminism betyder?
Jämställda! Lika värda! Känner du till begreppen?

Feminism är äckliga destruktiva lögner som svenska idioter tror på.

Ungefär som att någon skulle få för sig att heroin är bättre än c-vitamin.
Citera
2024-03-22, 18:44
Bannlyst
Citat:
Feminism är äckliga destruktiva lögner som svenska idioter tror på.

Ungefär som att någon skulle få för sig att heroin är bättre än c-vitamin.
Slut droga!
Citera
2024-03-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Slut droga!

Jag trampade visst på den hjärntvättade cp-svenskens ömma tå.
Citera
2024-03-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodVitMan
Typisk tiktok-ifering av samhällsdebatten. Tiktok premierar det innehåll som skapar mest reaktion, nu är det kontroversiellt med hemmafruideal, därför kommer fler gå åt det hållet, tjejer hoppar på när de märker att det genererar uppmärksamhet och så vidare.

Hemmafruar är förresten en oerhört liten del av svensk historia bland allmänheten, 50 och 60-tal endast.

Att vissa unga kvinnor vill bli hemmafruar är bara en trend som går över. Få män har råd att underhålla hela familjen själva, kvinnans lön behövs.

Jag tror att det är ett sätt att "protestera", att bli sedd eftersom det väcker mkt uppmärksmanhet att påstå att man vill stanna hemma, precis som man protesterade när man ville börja jobba utanför hemmet. Man tror sig vara modig när man går mot strömmen. Jag tror inte att dessa kvinnor har tänkt genom vad det innebär att bli hemmafru.
Citera
2024-03-22, 18:51
Bannlyst
Citat:
Jag trampade visst på den hjärntvättade cp-svenskens ömma tå.
Nämen, har du fötter? Som drogar så mkt? Gå o lägg. Vi ses i mitt kylskåp sen! Jag är patolog, så välkommen! O nej, du får inte en cuppe! Det är två i varje kyl! Fullt överallt. Fängelser sjukhus o bårhus.
Mysigt va!
Ja en fin kväll lille gubben😉
Citera
2024-03-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast frågan är väl vad kvinnor faktiskt vill. Nu startade tråden med unga flickor som inte vill vara karriärkvinnor utan kan tänka sig sköta hemmet. Så vad vill kvinnor generellt och vilka krav ställer feminismen på hur de ska vara. Nu är förstås inte kvinnor en helt homogen grupp, även om det finns vissa saker som är mer generella.

För bara ett tag sedan sa feministerna att kvinnor inte vill se sig som sexobjekt. Men tittar man på sociala medier så visar de minsann ofta upp sig som just det, sexobjekt. Så vad vill kvinnor. Vad feminismen säger att de vill och vad de faktiskt vill, verkar inte stämma överens.

Vill kvinnor arbeta full tid, t.ex, när de ändå oftast verkar önska kortare arbetsdag och väldigt många går även ned i tid.
Vill kvinnor ha jämställdhet i hemmet och låta mannen möblera. Min erfarenhet, är att de anser att det ska mannen ge fan i. Vill de verkligen att mannen ska ta hand om barnen, sticka och stoppa strumpor. Eller föraktar de sådana män?
Vill de att mannen ska gå hemma hela dagarna, eller blir de irriterade på att han inte är ute och försörjer familjen.

Så frågan är då. Vill kvinnor det feminismen säger, eller vill de egentligen något annat, men gör och säger det feminismen säger de ska göra och säga.

Vad kvinnor verkligen vill, bortom feminismen, är faktiskt svårt att veta. Vet du vad de verkligen vill, för hur de agerar skiljer sig från det de säger och det feminismen anser.

Ok, tack för att du diskuterar sakligt och stringent.

Vad kvinnor och män vill är så klart komplicerat. Den moderna feministiska rörelsen kämpar med en del uppenbara motsägelser, som det faktum att väldigt många kvinnor inte blir attraherade av "mjuka" män utan i märkligt många fall snarare av våldsamma män.

Men att kvinnor också vill arbeta, spara ihop till drägliga pensioner och göra karriärer är en utveckling som i stort inte kommer backa, även om sporadiska artiklar fortfarande kommer clickbaita med tecken på motsatsen, och göra bakåtsträvande män hoppfulla för ett tag.

Den klassiska hemmafrun är i total beroendeposition till mannen; blir ekonomisk osjälvständig, kan inte skapa en karriär att förlita sig på ifall det blir skilsmässa, får dålig pension, blir intellektuellt understimulerad av att inte ha kollegor och utmanande arbetsuppgifter, etc etc.

Varför en modern man skulle vilja ha en totalt undergiven och osjälvständig livskamrat är ett totalt mysterium för mig. Min fru har ett givande jobb och tjänar nästan lika mycket som jag. Varför skulle jag föredra att hon skrotade omkring hemma hela dagarna? Som inte har något annat att berätta än hur hon har städat, och vad barnen sagt för tokigheter?

Vi har i övrigt ganska traditionella könsroller - jag renoverar hemma och fixar med hus och bil, och hon tar ett större ansvar med hushållet och barnen, men vi hämtar och lämnar och lagar mat i liknande utsträckning.

Att många konservativa män vittnar om hur deras kvinnor minsann gärna vill vara hemmafruar är resultatet av att män generellt gärna skaffar kvinnor som är en smula dummare än dom själva, och inte har något emot att hon befinner sig socioekonomiskt under honom. Det är detta fenomen som skapar ett överskott av karriärskvinnor samt arbetslösa män på singelmarknaden.

Ja, bilden blir lite grumlig av att man är på ett visst sätt inom och utanför sovrummet. Det är väl en biologisk omständighet. Jag vet att hon är attraherad av att jag är stark och kan laga saker, trots att hon är en modern kvinna med egen karriär. Hon är definitivt inte sexuellt attraherad av alltför "mjuka" män.
Citera
2024-03-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Samhället har hjärntvättat kvinnor sedan barnsben att höjden av lycka är att studera på universitet, klättra karriärstegen för att slutligen landa som en mellanchef på ett skitföretag där man sitter i möten och svarar på email om dagarna.
Inte så konstigt att allt fler kvinnor börjar vakna upp och inser att det livet inte passar dom.

Alla kvinnor är individer som gillar olika saker, precis som män. En del kvinnor trivs med hemmasysslor medan andra vill göra annat. Tänk om alla män fick göra samma syssla oberående deras talang och intresse. Alla kvinnor passar inte att vara bara hemma. Kvinnor i Sverige har varit hemmafruar bara en kort period, innan dess har de alltid jobbat vid mannens sida.
Citera
2024-03-22, 19:03
Medlem
Det funkar säkert finfint för den med massa följare och som kan tjäna pengar på sociala medier. Klart dessa hellre får tid över att lägga upp ytterligare en sminkvideo eller en bild på den nybakta pajen.
Men inte lika kul för den vanliga tjejen, som inser att mannen har varit otrogen under en längre tid och att om hon lämnar honom så står hon där utan vare sig pengar eller arbetserfarenhet.
Citera
2024-03-22, 19:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det funkar säkert finfint för den med massa följare och som kan tjäna pengar på sociala medier. Klart dessa hellre får tid över att lägga upp ytterligare en sminkvideo eller en bild på den nybakta pajen.
Men inte lika kul för den vanliga tjejen, som inser att mannen har varit otrogen under en längre tid och att om hon lämnar honom så står hon där utan vare sig pengar eller arbetserfarenhet.

Många yngre svenska tjejer har taskig ekonomi och börjar sälja sex. För kvinnor kring 30 år med barn funkar kanske Only Fans som hemarbete? Man hör någon som skriker i bakgrunden: "MAMMA!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in