Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Om kvinnan bor med mannen hela livet så tycker jag att mannen absolut ska ta hand om henne och bekosta pensionen. Men att få lovad gratis pension är ohållbart för då kan ju kvinnan sko sig på en massa män för att sedan bara dra.
Om mannen drar in alla pengar och kvinnan har mannens beskydd så tycker jag det är otroligt knas att kvinnan inte ens orkar bjuda mannen på en god middag på kvällarna. Det är det orimliga.
Många kvinnor vill idag bara ha en massa. Vad är de beredda att ge?
Det finns kvinnor som bjuder på lyxmiddag ,ger han massage och sex och allt vad det är han kräver även som hemmafru och är heltidsanställt .. hon kommer hem från jobbet, hämtat barnen på dagis …handlar och lagar middag ..städar och tvättar tills mannen kommer hem.. han vill sedan sätta sig i soffan äta eller gå och spela dataspel resten av kvällen eller göra hans intresse .
Hemmafruar i Sverige vet jag dock inte mycket om då jag nästan aldrig hört talas om några.
I andra delar av världen är det betydligt vanligare att kvinnan är hemmafru.. i Ryssland tex är det alltid mannen som betalar för allting även om kvinnan vill jobba. Hennes pengar är hennes och hans pengar är bådas. Detta är av kulturen än regel.. en man som inte försörjer sin kvinna ses som svag och ”cheap” som dom kallar det. Hon står för hushåll och mat men han hjälper hennes om hon behöver då det är mannens plikt att ge henne stöd och trygghet!