2024-03-22, 17:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodVitMan
Man får väl skapa någon bolagsform och anställa flickvännen/frun som hemmafru, betala för det. Då har du ett lönearbete!

Det är inte helt ovanligt att ha sin fru på lönelistan.
Citera
2024-03-22, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Stor chans att det är särskilt kul liv att hetsa till jobb 2 × 40 timmar plus eventuell pendling och lunch, sen ska det hämtas/lämnas lagas middag, få läxor gjorda, tvätta, städa, synka aktivitetsskjuts och kalas osv. Allt detta ska göras med leende på läpparna samtidigt som du utvecklar din relation till dina barn och din fru.

I själva verket kräver familjelivet in i helvete mycket arbete, och det är inte kompatibelt med två heltidsarbetande föräldrar. Och i själva verket är kvinnor mer lämpade att ta större insatsen för hemmet.

Och det är inte upp till dig att berätta vilken tid som borde eller inte borde vara förbi. Sköt dig själv och skit i andra, din cuck.
Du ger verkligen bilden av en mullig mansgris! Du talar om för mig hur det ska vara, vilket jag skulle knipa om!? Kallas dubbelmoral
Du behöver troligen gå ner i arbetstid. Känns lite os av bränd människa!
Vi har det toppen. Självfallet jobb!
Det ingår i livet!
Din ton tillhör gruppen lägre stående utan bildning eller hyffs, så jag ignorerar ditt trams.
Trevlig helg trötte man!
Citera
2024-03-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Judeofeminismen".

Nej, feminism handlar om att båda könen ska dela rättvist på bördorna och fördelarna.

Feminism handlar om att lura på vita idioter destruktiva ideal under förespeglingen om egalitarism.

Skada människor med dåliga ideer ungefär som att man skulle lura någon till att det var modernt och hälsosamt att börja använda heroin.
Citera
2024-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Om kvinnan bor med mannen hela livet så tycker jag att mannen absolut ska ta hand om henne och bekosta pensionen. Men att få lovad gratis pension är ohållbart för då kan ju kvinnan sko sig på en massa män för att sedan bara dra.

Om mannen drar in alla pengar och kvinnan har mannens beskydd så tycker jag det är otroligt knas att kvinnan inte ens orkar bjuda mannen på en god middag på kvällarna. Det är det orimliga.

Många kvinnor vill idag bara ha en massa. Vad är de beredda att ge?

Det finns kvinnor som bjuder på lyxmiddag ,ger han massage och sex och allt vad det är han kräver även som hemmafru och är heltidsanställt .. hon kommer hem från jobbet, hämtat barnen på dagis …handlar och lagar middag ..städar och tvättar tills mannen kommer hem.. han vill sedan sätta sig i soffan äta eller gå och spela dataspel resten av kvällen eller göra hans intresse .
Hemmafruar i Sverige vet jag dock inte mycket om då jag nästan aldrig hört talas om några.

I andra delar av världen är det betydligt vanligare att kvinnan är hemmafru.. i Ryssland tex är det alltid mannen som betalar för allting även om kvinnan vill jobba. Hennes pengar är hennes och hans pengar är bådas. Detta är av kulturen än regel.. en man som inte försörjer sin kvinna ses som svag och ”cheap” som dom kallar det. Hon står för hushåll och mat men han hjälper hennes om hon behöver då det är mannens plikt att ge henne stöd och trygghet!
Citera
2024-03-22, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Stor chans att det är särskilt kul liv att hetsa till jobb 2 × 40 timmar plus eventuell pendling och lunch, sen ska det hämtas/lämnas lagas middag, få läxor gjorda, tvätta, städa, synka aktivitetsskjuts och kalas osv. Allt detta ska göras med leende på läpparna samtidigt som du utvecklar din relation till dina barn och din fru.

I själva verket kräver familjelivet in i helvete mycket arbete, och det är inte kompatibelt med två heltidsarbetande föräldrar. Och i själva verket är kvinnor mer lämpade att ta större insatsen för hemmet.

Och det är inte upp till dig att berätta vilken tid som borde eller inte borde vara förbi. Sköt dig själv och skit i andra, din cuck.
Eller föresten knip käft din kuck! Det är din typ som håller kvinnor inlåsta vid spisen. En man som inte kan ta hand om ett hem är en krake.
Jag älskar att fixa o trixa hemma när frun är på jobbet! Finns i get bättre än glad ögon som ser maten på bordet!
Mitt liv har funkat i över 30 år!
Så håll käften!
Citera
2024-03-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hörrni, jag kom att tänka på en sak. Kan de vara så att den här trenden medvetet inplanterats för att AI kommer att krossa de flesta kvinnojobb, åtminstone inom kontorsvärlden? HR, sekreterare, ekonomiassistent, kundsupport, säljare och inköpare. Många kvinnor kommer att bli arbetslösa, och då sminkar man grisen och kallar det för hemmafru?

Jag tror de som hakar på trenden vill ha uppmärksamhet. Unga tjejer idag är så pass hjärntvättade att det inte går att byta ideal på riktigt. Unga kvinnors åsikter är som att köpa en ny väska. Så ytligt är det. Kvinnor är också lata och bortskämda, det ska vi inte glömma heller.

Om de är ytliga så är det väl just inget problem att byta åsikt. Det kommer de göra så fort media säger till dem att något nytt är modernt.
Citera
2024-03-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Eller föresten knip käft din kuck! Det är din typ som håller kvinnor inlåsta vid spisen. En man som inte kan ta hand om ett hem är en krake.
Jag älskar att fixa o trixa hemma när frun är på jobbet! Finns i get bättre än glad ögon som ser maten på bordet!
Mitt liv har funkat i över 30 år!
Så håll käften!
Hetsa inte upp dig! De flesta här har ingen kontakt med unga kvinnor. De som jag känner delar gärna på hemsysslorna och vill absolut inte vara ”hemmafruar”.
Citera
2024-03-22, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Samhället har hjärntvättat kvinnor sedan barnsben att höjden av lycka är att studera på universitet, klättra karriärstegen för att slutligen landa som en mellanchef på ett skitföretag där man sitter i möten och svarar på email om dagarna.
Inte så konstigt att allt fler kvinnor börjar vakna upp och inser att det livet inte passar dom.
Ett liv som kvinna i ditt hushåll måste vara en mardröm. En man utan empati, maktlysten och en nedtryckare. Turk! Säger allt, ni bestämmer över era kvinnor. Vi svenska är lite mer moderna! Våra kvinnor mår bra!
Citera
2024-03-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Ett liv som kvinna i ditt hushåll måste vara en mardröm. En man utan empati, maktlysten och en nedtryckare. Turk! Säger allt, ni bestämmer över era kvinnor. Vi svenska är lite mer moderna! Våra kvinnor mår bra!

Svenskar är tror de är "moderna" med sina sjuka feministiska det är därför svenskar försvinner och babbarna som inte är feminister fortplantar sig. Hur ska det gå för feminismen när inte feministerna kan reproducera sig? Den kommer naturligtvis försvinna i likhet med andra dåliga icke-fungerande ideer.
Citera
2024-03-22, 18:37
Medlem
WordWarriors avatar
Det kan vara detta också. Kvinnor föder allt färre barn, och man behöver soldater som kanonmat i framtiden med Nato.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/rekordfa-nyfodda-i-arvika-ensamt-for-foraldralediga-patricia
Citera
2024-03-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om de är ytliga så är det väl just inget problem att byta åsikt. Det kommer de göra så fort media säger till dem att något nytt är modernt.

WordWarrior ( som du svarade tidigare) hatar alla kvinnor som är typ över 23 år. Kvinnor är överlag fula och helt korkade enligt honom.

Han är inte ensam.

Självklart ska kvinnor fortsätta jobba och tjäna pengar - eftersom X antal kvinnor även fortsättningsvis inte är uppskattade av män att ha en relation med.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-03-22 kl. 19:00.
Citera
2024-03-22, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ja svenskar är tror de är "moderna" med sina sjuka feministiska det är därför svenskar försvinner och babbarna som inte är feminister fortplantar sig.
Ja det blir så när kvinnan bara är era ägodelar. Sära på benen på order från mannen i huset. Fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in