2024-03-22, 18:31
Bannlyst
Dogge gör ingen pudel nu ! Stå på dig. Det hände du var ung. Har hänt miljoner gånger!
Citera
2024-03-22, 18:37
Medlem
Har alltid betraktat Dogge som lätt utvecklingsstörd. Nu fick jag rätt. Såg hur sunkmänniskan bodde i en enda stor röra i nåt tv-program och i ett annat med sin äckliga hund. Klart det är hål i huvudet på snubben- Han ofredade också någon kvinnlig kändis för några år sen och jag tror det var psykologen Eva Rusz eller vad hon hette. Hon var helt knäckt efter hans besök. Kanske någon annan känner till och minns detta? Googlade lite lätt nu och det stod att han hade kastat ner Eva på sängen och knäppt upp hennes blus. Det var år 2013. Den mannen har nog mycket skit i sitt bagage.
Senast redigerad av Vipan 2024-03-22 kl. 18:42.
Citera
2024-03-22, 18:38
Avslutad
Pojkarna gned sig väl bara mot tjejen.. Till och med han med gipset fick gnida lilla snoppen mot tjejen..
Citera
2024-03-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så är det säkert.
Personligen har jag dock i min närmsta krets pojkar som blivit utsatta - så just det biaset hittar du inte hos mig.
Ingen av dem jag känner skulle dock berätta om sin utsatthet som "något ballt man gjorde förr .. hehe"

Det jag reagera på när Dogge sitter och ljuger i hop sin historia är just hans dåliga omdöme med hänsyn till hur barn utsätts och att de flesta barn ser det inte som "en ball grej".

Vi låtsas att det han berättar är sant.

1) Hur upplever de andra barnen incidenten nu i efterhand?
2) Om tjejen tjatades till att vara med killen med gips - hur frivillig var hon då?
3) Hur känner sig killen med gips som först ratas, sedan utsätts för ett övergrepp som framtjatats av hans kamrater - trots att tjejen inte ville ha honom i närheten. Hur upplever han ett övergrepp som framtvingats av hans kamrater?
4) Dogge kallar tjejen "lösaktig" - vad ger det för signaler till barn och unga som har Dogge som idol? Vad säger det om hans kvinnosyn? "Lösaktig" var inte ett ord man använde om tjejer på 80-talet, sexuellt var vi mycket friare i synen på att ligga än man är idag - även om tjejer sällan hade så många många olika ligg (tydligen är 100 och fler inte onormalt) som tydligen är vanligt idag.
Så vad förmedlar han med det uttrycket om kvinnor och om sin syn på kvinnor.

Om hans story är sann så riskerar ju han att riva upp ett rejält trauma hos övriga - i synnerhet för pojken i gips.

Det hans dåliga omdöme jag vänder mig emot - alldeles oavsett om storyn är sann eller inte. Inte hans roll i det hela.
Vilka barn av idag har Doggelito som idol? Finns han ens på kartan numera. Vad jag vet gör han det inte så denna punkt är högst tveksam.

Resten av din punkt handlar om hur man hanterade "lösaktighet" och sexuellt utnyttjande och våldtäkt jämfört med idag. Och inget kan jämföras. "lösaktighet" är inget brott utan helt en kulturell sak och kan omöjligen överföras i tid. Det som var sexuellt utnyttjande då klassas som våldtäkt idag utan att själva gärningen ändrats. Bara brottsrubriken. Åldrnarna när det är "våldtäkt" har också ändrats.

Så det är så mycket som förändrats kulturellt (inlusive me too) och juridiskt att vi omöjligen kan jämföra vad som hände för 30-40 år sedan och sedan stämpla det med en juridisk lag-stämpel.
Citera
2024-03-22, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hon ogillar män så mycket att hon tycker mindre om sitt nyfödda barn. Bara för att han har något mellan benen. "Pojkmamma" är ett svärord för henne.
https://www.youtube.com/watch?v=H3pRsDL2c9k&ab_channel=Gravidveckaf%C3%B6r vecka
Någon som kan förklara varför en sådan idiot och sexist ens refereras till?

Jag kan på hennes ordförråd och uttal med läfpning direkt härleda hennes utbildning och intelligenskvot. Och sådana kollar tjejer på? Urk.

Frisk tjej det där.

Nej men hon är en typisk husneger som vill passa in. Som Lawen Redar. De vet att de står under blondinerna och de accepterar det så länge männen står under dem.

Vad Dogge och Paolo står för är en utländsk sorts manlighet som har varit bannlyst bland svenskar i ungefär 20 år.

Då ändrades våldtäktsbegreppet och synen på sexköp och det har i takt med invandringen lett till att det finns två manliga kulturer i Sverige.

En feminiserad vit och en som uppfattas som babbig av svenska män därför att de vill pleasa sina kvinnor och den babbiga älskar svenska kvinnor så länge det är på deras villkor.

Jag drar ofta våldtäktsskämt när jag vill frysa ut svenska feministtjejer ur en grupp som är mixed invandrare och svenskar. Det funkar i regel klockrent.

Svenska killar borde komma med i matchen och sluta vara så väluppfostrade. De är längst ner på totempålen liksom. Tjejerna ligger ändå med babbarna.
Senast redigerad av NewRomancers 2024-03-22 kl. 18:45.
Citera
2024-03-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har alltid betraktat Dogge som lätt utvecklingsstörd. Nu fick jag rätt. Såg hur sunkmänniskan bodde i en enda stor röra i nåt tv-program och i ett annat med sin äckliga hund. Klart det är hål i huvudet på snubben- Han ofredade också någon kvinnlig kändis för några år sen och jag tror det var psykologen Eva Rusz eller vad hon hette. Hon var helt knäckt efter hans besök. Kanske någon annan känner till och minns detta?
Jag visste ingenting om denna Dogge , men
han verkar ha en mystisk släkt. Far från Venezuela och hans morfar var någon framgångsrik arkitekt. Är han i själva verket någon slags medelklass dropout?.
En selfmade man som livar underklass?
Citera
2024-03-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag visste ingenting om denna Dogge , men
han verkar ha en mystisk släkt. Far från Venezuela och hans morfar var någon framgångsrik arkitekt. Är han i själva verket någon slags medelklass dropout?.
En selfmade man som livar underklass?
Jag har aldrig haft intresse eller lyssnat på fanskapet. Sen att hans fula nuna poppar upp i media emellanåt är svårt att värja sig mot. Vet inte ens vad han sjunger om.
Citera
2024-03-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har alltid betraktat Dogge som lätt utvecklingsstörd. Nu fick jag rätt. Såg hur sunkmänniskan bodde i en enda stor röra i nåt tv-program och i ett annat med sin äckliga hund. Klart det är hål i huvudet på snubben- Han ofredade också någon kvinnlig kändis för några år sen och jag tror det var psykologen Eva Rusz eller vad hon hette. Hon var helt knäckt efter hans besök. Kanske någon annan känner till och minns detta? Googlade lite lätt nu och det stod att han hade kastat ner Eva på sängen och knäppt upp hennes blus. Det var år 2013. Den mannen har nog mycket skit i sitt bagage.

Det är väl snarare du som är lätt utvecklingsstörd om du inte förstår att alla sjuåringar inte kastar sig över luren och ringer BRIS eller som vuxna går nio år i terapi för saker som då på den tiden, i förorten, sågs som vardagsmat mer eller mindre och det är väl så Dogge återger händelsen om jag förstått rätt.
Citera
2024-03-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold124
Lol kan tänka mig synen när grisen maja har gruppsex med invandrarna en syn som skulle få en att spy.

Vadå heter tjejen Maja? känner du till henne? Berätta mer..
Citera
2024-03-22, 18:52
Medlem
Ja detta är ju viktigare än de miljontals barn som lever i fattigdom varje dag.
Bra jobbat Aftonbladet.
Citera
2024-03-22, 18:53
Medlem
MassiveBs avatar
Känns som han blir yngre och yngre varje gång han berättar den här historien.
Men oavsett hur det ligger till. Är han efterbliven som sitter och drar den som en kul historia och inte har någon slags omvärlds kännedom?
Citera
2024-03-22, 18:56
Medlem
MMXXIIIs avatar
No way att folk försöker cancela Dogge för något han gjorde som 8 åring.. Alla lekte väl sjuka lekar i den åldern? Free Dogge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in