2024-03-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Läs vad jag skrev istället för att försöka förverkliga dina lögner
Ja du skrev såhär:
Den absolut bästa tiden med min fru var när hon var hemma mammaledig. Hon var helatiden på bra humör, det var rent hemma och maten var klar när man kom hem. Den värsta tiden var veckan/veckorna innan hon skulle tillbaka till sitt jobb. Hon var stressad, arg och fick omotiverade utbrott.

Om du hade gjort din del av dealen hade hon knappast varit stressad och arg.
Citera
2024-03-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Jo, kvinnor var ute efter karriär och arbete. Men de tar sig in på en toxisk mansdominerad arbetsmarknad som fokuserar på så mycket prestation och stress som möjligt.

Kvinnor var knappast inte så här stressade om de levde i ett Madicken samhälle där livet är mer i harmoni.

Sen är män de som gnäller mest, på politik, kriminalitet, ungdomar, oväsen mm.
Finns inget gnälligare än män.

Det är lite det jag menar. Man kan väl absolut fokusera på att arbetsmarknaden är ”toxic och mansdominerad”. Ett annat sätt att se på det är att arbetsgivare betalar mest för de som faktiskt presterar. Jävligt rättvist, och helt upp till en själv om man vill vara med i leken eller inte.

Hade jag varit kvinna så hade definitivt ”hemmafrulivet” inte varit dumt, om man hittar någon bra man.

Klart gubbar gillar att gnälla på ungdomen hehe. Handlar mer om en åldersnoja man försöker hantera. Politik tycker jag faktiskt att man får lov att gnälla på i det här landet, behövs betydligt mer än gnäll.

Grejen är att kvinnor ofta gillar att gnälla sin tillvaro bättre. Finns ingen man som säger ”fyfan vad mansdominerad arbetsmarknaden är”. Både kvinnor och män skulle hånskratta åt en sån man. Klagar en man på att tjejer inte vill ha honom så är han ”bög” och ”incel”. En man som påstår att han blir fet bara han ”sväljer sitt eget saliv” eller är ”big boned” får inte mycket sympati.

Kvinnor uppmanas, precis som du gör, att gnälla på att allt är ”mansdominerat”. Lägg i en växel och starta era egna företag istället, så kan ni anställa 100% kvinnor. Tvek på att ni kommer göra det dock, ni kommer att anställa de som är bäst lämpade för jobben, precis som dessa äckliga män gör.
Citera
2024-03-22, 13:40
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ännu ett tecken i tiden angående att feminismen är en döende ideologi, och att kvinnor inte trivdes särskilt bra med stress och konkurrens på arbetsmarknaden. Eller att försöka köra med fitthybris och girl boss. Nu håller hemmafrun på att bli det nya idealet bland unga tjejer.

Topic:

Vad säger ni om detta? Ska vi acceptera eller förkasta dessa förmenta tradwives, och deras omvändelse under galgen efter allt feminist- och manshatar-skit? Jag tycker inte det. Låt de arbeta tills de stupar! Som män alltid har gjort.
Intressant att detta kommer när nu AI påstås göra entre och "ta" en massa låtsasjobb i den offentliga sektorn som just nu utförs av just kvinnor som troligtvis blir arbetslösa, de kommer förstås driva 3 dagars jobb med 5 dagars lön, men den ekvationen går aldrig. Så ja spännande.
Citera
2024-03-22, 13:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zach.N
Och Putin uppmanar ryska kvinnor att skaffa 8+ barn så de kan skickas till Ukraina och döda ännu fler, och själva dö.
Natalism är en dödskult.
Alla människor som är födda, dör förstås någon gång, tidigare eller senare, men nästan ingen som blivit född vill dö. Dödskult är förstås nonsens. De som menar att att man bör utrota alla människor, är en dödskult. Vanlig åsikt bland anti-natalister.
Men nu handlar inte tråden om det. Jag är då inte arg på min mor för att jag blev född. Om du är det, är det ditt problem.
Citera
2024-03-22, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Män i tidigare generationer var inte så jävla speciella heller. Skillnaden var att kvinnor hade respekt för män på den tiden, så man behövde inte vara speciell. Man kunde vara lagerarbetare eller plåtslagare - en simpel man - men ändå imponera på kvinnor.

Tror du missuppfattade mig lite.

Menar inte att män var fantastiska, men jobba hårt och ansvarsfulla var dom. Det är inga "speciella" drag egentligen men kolla in soyapojkarna idag som är 34 år och mest samlar Stjärnornas Krig-leksaker.. lycka till att dom ska jobba hårt och försörja en familj...

Men visst, kvinnor var Betydligt mer respektabla, hade självrespekt och hade familjeideal på den tiden. Något jag vill tro kvinnorna som denna tråd handlar om också har
Senast redigerad av priz 2024-03-22 kl. 14:36.
Citera
2024-03-22, 13:51
Medlem
Låt folket själva välja, så länge jag inte behöver betala bidrag för att någon kvinna ska vara hemmafru så bryr jag mig inte.
Barnbidrag i dess nuvarande form bör också slopas.

En del kvinnor och män tjänar så bra att de kan ha det upplägget.
Citera
2024-03-22, 13:51
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Ja du skrev såhär:
Den absolut bästa tiden med min fru var när hon var hemma mammaledig. Hon var helatiden på bra humör, det var rent hemma och maten var klar när man kom hem. Den värsta tiden var veckan/veckorna innan hon skulle tillbaka till sitt jobb. Hon var stressad, arg och fick omotiverade utbrott.

Om du hade gjort din del av dealen hade hon knappast varit stressad och arg.
Nej du lägger till med ett fult antagande som du själv inte ens tror på.
Feminism är cancer och feminister är cancer. Du väljer att ljuga och bedra för att uppehålla en lögn som alla ser igenom. Feminister hatar andra kvinnor
Citera
2024-03-22, 13:52
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Låt folket själva välja, så länge jag inte behöver betala bidrag för att någon kvinna ska vara hemmafru så bryr jag mig inte.
Barnbidrag i dess nuvarande form bör också slopas.

En del kvinnor och män tjänar så bra att de kan ha det upplägget.
Barn är en tillgång för samhället, ja så länge man inte importerar tredje världen i ett folkutbyte alltså
Citera
2024-03-22, 13:55
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Nope, män skapar inte speciellt mycket av värde. Några få män skapar värde, resten bara krigar, tillverkar sprit och röka och meningslösa rymdsonder, skyskrapor och annat skräp som ingen mår bra av.
Manlig läkekonst är giftig och dödar fler än den räddar med sina giftiga biverkningar.

Mycket få män skapar något av värde. Kvinnor bryr sig inte om det skräp män producerar. De är mer intresserade av djur, natur, massage, handväskor, smink, mode mm. Sådant som inte klarar att förvalta då de förstör naturen istället och skjuter djur och skadar och skrämmer dem.
Du är såpass obegåvad att du inte ens förstår innebörden av värde, helt meningslöst att försöka förklara eller ännu värre diskutera med dig. Återgå till pokemonkorten och dina katter istället tjockis.
Citera
2024-03-22, 14:00
Medlem
Perfekt! Då kan Kvinnor återgå till att vara Kvinnor, och Män kan återgå till att vara män. Tycker att ni män som är feminina ska skämmas riktigt ordentligt. Ni är en skam för Sverige. Woke bög skit är dött i Sverige nu. Ingen gillar PK människor längre. Bara att acceptera
Citera
2024-03-22, 14:01
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Nej du menar jämställdhet. Jämställdhet är inte feminism de är olika saker.

Ville bara klargöra.

Sådana klargöranden har aldrig fungerat.
De hoppar hejvillt mellan likhets och ställdhetsbegreppen, som det passar deras nycker.

Globalt går det att räkna hederliga feminister på en hand. Dessa har övriga feministvärlden emot sig.
Paglia... eller något heter en av dessa få. Hon klarar t.ex. av att finnas i ett civiliserat och hederligt samtal.
Citera
2024-03-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Den absolut bästa tiden med min fru var när hon var hemma mammaledig. Hon var helatiden på bra humör, det var rent hemma och maten var klar när man kom hem.
Den värsta tiden var veckan/veckorna innan hon skulle tillbaka till sitt jobb. Hon var stressad, arg och fick omotiverade utbrott
Jag har inget emot att kvinnor kan välja hur de vill leva. Men jag har varit föräldraledig och har efter det svårt att förstå varför någon kvinna föredrar att vara löneslav mot att fostra barn och allt som hör därtill. Det är helt suveränt att ta hand om barnen och det var rejält trist att gå tillbaka till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in