2024-03-22, 13:03
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Kvinnor talade mer bakom ryggen på män på den tiden. Vad tror du hemmafruarna skvallrade om sinsemellan i telefonen när mannen var på jobbet? Jo, om sin fule, försupne make förstås. Hur äcklig han var och hela tiden ville ha sex mm.

Läst lite av dina inlägg här på tråden.

Jag undrar :

jag saknar lite mer stereotypiseringar av din text. Du måste koka ner dina åsikter ännu ett snäpp tycker jag. Så du hittar din inre ragata ännu mer. Som det är nu så gör du oss mest besviken att du håller in så mycket på dina visdomar
Citera
2024-03-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Vi behöver därmed absolut inte anpassa oss i samma utsträckning som kvinnor.
Den vinnande anpassningen är att inte anpassa sig för mycket efter omgivningen.

T.ex:
Alla kvinnor har de senaste 20 åren sagt att de vill ha "kuckade" män. Sanningen har varit raka motsatsen.

Vi behöver anpassa oss om vi ska delta i samhället eftersom vårt naturliga tillstånd är att vara aggressiva, hierarkiska och konfrontativa, medan det feminina samhället kräver tamhet, följsamhet och räddhågsenhet. De vill ha lydiga små lamm. Och herden, det är en fet feminist och en fet kapitalist från BlackRock. Riktiga människokännare-
Citera
2024-03-22, 13:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Så det du menar är att kvinnor blir bittra skvallerkärringar oavsett hur man uppfostrar dem? Intressant.
Man behöver inte vara bitter för att man skvallrar. De kan vara glada skvallerkärring som tycker det är roligt och trevligt. Du har så mycket fördomar mot kvinnor.
Citera
2024-03-22, 13:10
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Judeofeminismen".

Nej, feminism handlar om att båda könen ska dela rättvist på bördorna och fördelarna.

Nej, det handlar om att män ska dela kvinnors bördor

Dessutom har rörelser sprungna ur feminism numera knappt koll på vad som är man och vad som är kvinna.

Dessutom behövs det knappt nån feminism i väst idag utan det behövs mer i Mellanöstern och Afrika. Möjligtvis i Rinkeby och Rosengård men det bryr sig inte moderna feminister om. Patetiskt!
Senast redigerad av tompers 2024-03-22 kl. 13:13.
Citera
2024-03-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Judeofeminismen".

Nej, feminism handlar om att båda könen ska dela rättvist på bördorna och fördelarna.

Nej du menar jämställdhet. Jämställdhet är inte feminism de är olika saker.

Ville bara klargöra.
Citera
2024-03-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers

Barn är meningen med livet. Samtidigt är barnskötsel en börda.
Älskar när natalister erkänner hur jobbigt det är att vara förälder och ta hand om ungar som de själva tvingat in i världen.
Citera
2024-03-22, 13:21
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Vi behöver anpassa oss om vi ska delta i samhället eftersom vårt naturliga tillstånd är att vara aggressiva, hierarkiska och konfrontativa, medan det feminina samhället kräver tamhet, följsamhet och räddhågsenhet. De vill ha lydiga små lamm. Och herden, det är en fet feminist och en fet kapitalist från BlackRock. Riktiga människokännare-

Lycka till med att vara ett lydigt litet lamm.

Jag har 15års erfarenhet att bejaka mitt inre rovdjur. Det går inte dåligt kan jag säga.
Förmågan till självkontroll är det som gör stor skillnad i samhället.

Självkontrollen är det som gör att vi som är "farliga" väljer. Vi har dessutom fler val.

Edit:
Den feta ESG-feministen på Black Rock och Vanguard fick sparken för 1,5 år sedan.
Likaså DIE/HR-avdelningarna på stor-tech-bolagen. De kan inte ens koda, var inte intresserade och anställde likasinnade. De är borta nu. Kvar är bara deras havererande ekon. Se t.ex. hur Disney mm. havererar stort... Allt med DIE/ESG-tema floppar fett.

Återkommer med lite mer officiella ESG-uttalanden från Black bråck och Flarnguard...
Här är lite kött på benen: https://www.reuters.com/business/sustainable-business/vanguard-quits-net-zero-climate-alliance-2022-12-07/
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2024-03-22 kl. 13:56.
Citera
2024-03-22, 13:21
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
När det passar. När det kommer till grovarbetet och stå för det ekonomiska ska mannen stå för det "vara gentleman", "var en man" osv.

Över 31.000 soldater har dött i Ukrainas arme, inte en promille är kvinnor. Som sagt, jämställdhet, när det passar...
Citera
2024-03-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Den absolut bästa tiden med min fru var när hon var hemma mammaledig. Hon var helatiden på bra humör, det var rent hemma och maten var klar när man kom hem.
Den värsta tiden var veckan/veckorna innan hon skulle tillbaka till sitt jobb. Hon var stressad, arg och fick omotiverade utbrott
Då antar jag att du inte gjorde ett skit i hushållet eller med barnen.
Dvs hon visste att hon skulle tillbaks till att jobba 100% utanför hemmet + 100% i hemmet, istället för en mer rimlig fördelning där två parter jobbar 75% vardera och gör 50% var av hemmajobbet.
Citera
2024-03-22, 13:32
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Män skaffar sig ju till och med thaifruar. En kvinna i 40 års åldern står nog i högre kurs än dessa. Tåget går fortfarande ska du se.
Inte med att skaffa barn, biologi du vet
Citera
2024-03-22, 13:33
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Då antar jag att du inte gjorde ett skit i hushållet eller med barnen.
Dvs hon visste att hon skulle tillbaks till att jobba 100% utanför hemmet + 100% i hemmet, istället för en mer rimlig fördelning där två parter jobbar 75% vardera och gör 50% var av hemmajobbet.
Läs vad jag skrev istället för att försöka förverkliga dina lögner

Citat:
Ursprungligen postat av Zach.N
Skaffa barn som man inte orkar ta hand om för att övertyga sig själv att livet har en mening.
Vad hände med pro-lifers favoritargument "Skaffa inte barn om du inte kan ta hand om dem".
Är du bekant med begreppet "gripa efter halmstrån 👌🏻
Citera
2024-03-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
När det passar. När det kommer till grovarbetet och stå för det ekonomiska ska mannen stå för det "vara gentleman", "var en man" osv.

Över 31.000 soldater har dött i Ukrainas arme, inte en promille är kvinnor. Som sagt, jämställdhet, när det passar...
Och Putin uppmanar ryska kvinnor att skaffa 8+ barn så de kan skickas till Ukraina och döda ännu fler, och själva dö.
Natalism är en dödskult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in