Citat:
Ursprungligen postat av
TaKampMotRasister
Jo, kvinnor var ute efter karriär och arbete. Men de tar sig in på en toxisk mansdominerad arbetsmarknad som fokuserar på så mycket prestation och stress som möjligt.
Kvinnor var knappast inte så här stressade om de levde i ett Madicken samhälle där livet är mer i harmoni.
Sen är män de som gnäller mest, på politik, kriminalitet, ungdomar, oväsen mm.
Finns inget gnälligare än män.

Det är lite det jag menar. Man kan väl absolut fokusera på att arbetsmarknaden är ”toxic och mansdominerad”. Ett annat sätt att se på det är att arbetsgivare betalar mest för de som faktiskt presterar. Jävligt rättvist, och helt upp till en själv om man vill vara med i leken eller inte.
Hade jag varit kvinna så hade definitivt ”hemmafrulivet” inte varit dumt, om man hittar någon bra man.
Klart gubbar gillar att gnälla på ungdomen hehe. Handlar mer om en åldersnoja man försöker hantera. Politik tycker jag faktiskt att man får lov att gnälla på i det här landet, behövs betydligt mer än gnäll.
Grejen är att kvinnor ofta gillar att gnälla sin tillvaro bättre. Finns ingen man som säger ”fyfan vad mansdominerad arbetsmarknaden är”. Både kvinnor och män skulle hånskratta åt en sån man. Klagar en man på att tjejer inte vill ha honom så är han ”bög” och ”incel”. En man som påstår att han blir fet bara han ”sväljer sitt eget saliv” eller är ”big boned” får inte mycket sympati.
Kvinnor uppmanas, precis som du gör, att gnälla på att allt är ”mansdominerat”. Lägg i en växel och starta era egna företag istället, så kan ni anställa 100% kvinnor. Tvek på att ni kommer göra det dock, ni kommer att anställa de som är bäst lämpade för jobben, precis som dessa äckliga män gör.