2024-03-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det känns som mördarna lyckats komma undan.
Jag tror inte vi lär se dessa i Sverige igen.
Hoppas jag har fel.

Nu i början kanske man kan tro atr de har lyckats att komma undan. Men till slut kanske de ändå blir gripna kanske i Afghanistan
Citera
2024-03-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Framgick att han är från irak.
Men hans namn är kurdiskt... Han fick även en kristen begravning, så känner mig förvirrad. Gibetvis finnsndet kristna irakier men hans namn ako är typiskt kurdiskt. 🙄
Kristen begravning kanske för att det var ex-frun som anordnade det?
Citera
2024-03-22, 01:52
Medlem
Kanske är old news men enligt minnessidan har AA jobbat på Dagab i 5 år.
Citera
2024-03-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Men ingen av dom tjänar på att ha två hushåll och att FV betalar underhåll istället.

Jag tror faktiskt att man kan ha bostadsbidrag om man äger en bostadsrätt, jag tror man kan äga hus också. Förutsättningen är att man bor billigare än i en hyresrätt för att inte tvingas sälja, men kan förvisso ha fel i dagsläget. Men förr gick det bra även om man så att säga ägde sitt boende.

FV verkar ju varit snäll och trevlig mot alla enligt chefen som gett upplysningar, så varför skulle han behövt flyga under radarn tänker du?
Men bara för att FV är skriven på annan adress, så betyder ju inte det att han bor på annan adress i verkligheten. Det är nog ett vanligt bidragsfusk. Om bara en står på adressen är det lättare att bostadsbidrag.
Citera
2024-03-22, 02:07
Medlem
Om man utgår från att detta var planerat gemensamt och inte att WK planerat att fly själv. Kan paret ha mellanlandat i Tyskland, lämnat barnen hos släktingar där, 19 åringen var påväg till Tyskland, kanske samma släktingar. Paret och ev 25 åringen sticker vidare till Latinamerika? Kanske reser med sina pass till Tyskland och sedan byter till andra pass. Som dom lånat, snott eller köpt.

Eftersom WKs bror sagt upp sig för ett par månader sen så känns det som att han på något sätt måste vara inblandad i planeringen inför mordet redan då. WK + syster HK gick med i bolagsstyrelserna i slutet av januari, detta borde vara efter ”vad det nu är” har hänt om man ser till att WKs bror stack från Tingsryd för 2-3 månader sen. Har man gått med i dessa bolag i hopp om att kunna låna pengar? Plocka ut pengar? För att använda till flykten?
Citera
2024-03-22, 03:20
Medlem
Har vi inga uppgifter om brottsoffets familj, släkt, nära förutom exfrun? Har BO familj i Stockholm som uttalat sig?

Har vi inte ens fått veta HUR dom mördade BO?
Har inte grannar några iakttagelser? Det är så mycket vi behöver svar på och nu så är det mycket snack här inne!

Vilken tid det skedde? Och kan inte flygbolagen ta reda på när paret klev på flyget och i vilken stad/lamd dem anlände? Finns så mycket som vi kan ta reda på därifrån.
Senast redigerad av ryz0n 2024-03-22 kl. 04:02.
Citera
2024-03-22, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Misstänker också att lägenheten redan var tömd och det som fanns var en egengjord extra reservnyckel, de till lägenheten hörande nycklarna hade nog redan överlämnats till mäklaren.
Glöm inte att WJs flygbiljett redan innan var bokad och hennes avresa skulle ske den 8e.
Ganska givet varför de 2 småbröderna befann sig i Stockholm flytt, bär och skjutshjälp.
Den 25årige brodern slutade väl sitt jobb och gick på dagen, exakt i samma veva FV flyttade till annan adress och lägenheten lämnades till en mäklare för försäljning?
W fick sin del av handpenningen efter att mäklararvodet dragits av och banken ska ha resten.
FV flyttade tillbaka sin adress direkt han fick veta att lägenheten sålts, men fick ändå inte någon del av handpenningen och fick höra att W lämnat över den till en väninna som placerat pengarna.
Så ja, är det en svart änka eller en muslimsk kvinna som försökte fly, men både älskaren och kvinnan straffades enligt sharialagarna om otrohet.
Det luktar hedersmord om det här och för att kvinnan ska undkomma sin egen död, tvingas hon att hugga och skända sin döde älskares kropp efter att hennes man/fader/broder dräpt honom.

Det här med sharialagar kan jag absolut ingenting om, så nu frågar jag er som är insatta i sharialagar och kan det här, om det är typiskt för sharialagar? Gör muslimer såhär vid otrohet så WK tvingats karva i BO för att skända hans kropp? Förvisso har det framkommit att BO kropp var illa tilltygad när den hittades i väskan, så det med sharialagar kanske möjligtvis stämmer in till pricka här? Då förstår man varför BO var rädd inför mötet, och uppgiften att han var kär, men han visste nog vad som väntade honom och att han skulle straffas på något vis men visste han på vilket sätt? Visste han vad sharialagar är? Skadades WK också sen eller var straffet att hon skulle skända BO kropp? Någon som är insatt och förstår att det är exakt det här som mordet handlar om?
Citera
2024-03-22, 06:35
Medlem
Citat:
Oj ja det var verkligen likt hans profilfoto

Nej men på de där sidorna kan du bläddra runt och hitta foton att "låna" som är svåra att spåra o det är sällan man får reda på vem modellen är när de gäller manliga fotomodeller från Saudiarabien tex
Citera
2024-03-22, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Namn på misstänkt gms som lämnat landet
I början finns sammanfattning ett tex
Citera
2024-03-22, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmanda
Va dessa pakistanier
Afghaner som bott i Iran och Sverige
Citera
2024-03-22, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Framgick att han är från irak.
Men hans namn är kurdiskt... Han fick även en kristen begravning, så känner mig förvirrad. Gibetvis finnsndet kristna irakier men hans namn ako är typiskt kurdiskt. 🙄
Han är kurd från Irak och kristen såvitt jag har förstått och han har bott i Sverige sedan han var 20 år.
Citera
2024-03-22, 07:16
Medlem
Citat:
Jag tror att jag läst här i tråden att han var från Iran
Kurd från Irak ej muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto