2024-03-21, 23:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Vart finns bild på gm utan att behöva gå tillbaka så långt?
På första sidan men tyvärr mest insta och facebookbilder som inte alla kan se. Har dock sett en bättre bild på MGM framifrån men minns inte inlägget.
Citera
2024-03-21, 23:54
Medlem
Bara en liten reflektion, det tog 5 dagar att hitta Holm trots att hon fanns väldigt nära. Om det nu finns någon anledning att jämföra fallen?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja du tar till vad som helst... det är tydligt.
Detta svarade jag på.

Du vet förbannat väl vad som var orsaken till att sök efter Lisa drog igång så snabbt.
Hur du ens kan jämföra Lisas försvinnande med Majas är helt otroligt när jag vet att du kan Lisa fall mycket väl.
Är du inte dement så håller du på att bli galen
Citera
2024-03-21, 23:56
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Om det visar sig att han har våldtagit Maja borde han absolut hamna på anstalt. Det lär ju vara troligare att han får smaka på sin egen medicin där. Öga för öga, du vet.

Oavsett vad han nu blir dömd för så kan vi vara säkra på att den här killen inte kommer hamna på anstalt.
Senast redigerad av Bushido-95 2024-03-21 kl. 23:59.
Citera
2024-03-21, 23:59
Avslutad
Jag har letat efter fakta var hittades hon i vatten eller ?
Eftersom det tog tid att hitta henne .
Citera
2024-03-21, 23:59
Medlem
Flashback4Evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
Två personer med funktionsnedsättning, så tragiskt men likt förbannat sitter alla små psykopater och skriver en massa strunt.

Sörj henne

Pojken förstår väll inte vad han gjort, hur straffar man en sån?

Som gängkriminella brukar utrycka sig: Deleta han bror.
Citera
2024-03-22, 00:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha

Första inlägget, eller faktarutan som kommer upp när man skriver ett inlägg gav dig ingen ledtråd?
Citera
2024-03-22, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Första inlägget, eller faktarutan som kommer upp när man skriver ett inlägg gav dig ingen ledtråd?
Nej jag läste där igår men fick ingen klarhet.
Skulle du kunna berätta det annars behöver du inte svara .
Citera
2024-03-22, 00:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Tror han vet mycket väl vad han gjort, sett han o hans kompis flera gånger i veckan i flera år. Inte haft en aning om att han är "sjuk"
Citat:
Nej jag är en vuxen människa! Och nej jag känner honom inte privat.
Citat:
Ålder osv är ju svårt, trodde inte att han var 17 år.. trodde han var typ 14-15. Fått bilden av honom som lite "halv töntig" och den tysta killen. Men har ju sett hela familjen många gånger och tyckt att dom verkar lite, svårt att förklara. Men dom ser ju alla lite "efter/knas ut" men systern, mamman och mormor är trevliga men känner mig faktiskt lite chockad över att han skulle kunna va kapabel till något sånthär..
Citat:
Ingen av bilderna är rättvis med verkligheten.. ser han nästan dagligen och då vet jag några med IF som man både ser och hör att något är fel. Så han har isåfall någon lätt form. Trodde han gick typ montessori i skene men det gör många i kommunen bara för att få extra stöd i skolan.
Tim går väl någon ellinje har jag minne att någon skrev. Kan ju inte vara helt bakom flötet om han går en sån.

Stämmer den här bilden från juli 2023 på hans nyaste facebook bra med hans utseende?
Ser ju inte något speciellt med den killen på bilden. Som vilken tonåring som helst men ser yngre ut.
Han kan ju bara ha inlärningssvårigheter därav särskolan.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100087523165257

Här är bara bilden. https://www.facebook.com/photo/?fbid=232592829668154&set=a.111779198416185
Citera
2024-03-22, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror inte det framgått om hon låg i vattnet, eller vid vatten.
Citera
2024-03-22, 00:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundiebu
Bara en liten reflektion, det tog 5 dagar att hitta Holm trots att hon fanns väldigt nära. Om det nu finns någon anledning att jämföra fallen?
Ja precis. Och där deltog massor med människor. Lisa försvann 7 juni 2015 och hittades mördad 12 juni, 5 dagar senare, bara några 100 m från caféet.
Samma natt blir tre personer anhålla. En av dem var Nerijus Bilevicius som dömdes till livstids fängelse 2016 för mordet. Det var ett sexualsadistiskt motiv till mordet på Lisa.

Jag följde allt och satt och tittade på direktsändningen när en polis som hade svårt att hålla tillbaka tårarna berättade att hon hade hittats död.
Det jävla mördaraset blev i aug 2022 knivhuggen i halsen av en medfånge med en egentillverkad kniv och dog på vägen till sjukhuset. Ingen sörjde, flera jublade...

Tusentals sökte efter Lisa Holm
17-åriga Lisa Holm försvann under oklara omständigheter efter att hon slutat sitt extrajobb på ett kafé, den 7 juni 2015. Sökandet fick människor att gå man ur huse.
Vi hade över 3.000 sökare under tre dagar, det var den största sökinsatsen vi haft, säger Helene B, verksamhetschef för Missing People.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tusentals-sokte-efter-lisa-holm-for-ett-ar-sedan

Maja hittades efter 4 dagar av polisen utan några sök med Missing People eller annan utomstående.
Det var polisens eget utredningsarbete som ledde till att hon hittades på en svårtillgänglig plats halvvägs i vattnet i ån Viskan under en järnvägsbro.
MGM sitter häktad nu.
Citera
2024-03-22, 00:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jaha och du med dina Messerschmitt fasoner tycker dig ha ensamrätt att på ett uppdiktat sätt äga sanningen? Tillåt mig skratta åt såna som du. Du som är så påläst i Lisa Holm fallet tycker det är helt normalt att kalla in hela nationalgardet för att LHs moppe stod kvar med nyckel o grejer?? Tänk om hon dragit med killen t e x som hon umgicks med? Men att efterlysa på Interpol två dagar senare tyckte man var relevant innan man ens sökt igenom grannskapet ordentligt? I Majas fall väntar man fyra dagar innan man överhuvudtaget gör nåt?? För att man tror att hon åkt till Stockholm eller Norrköping bara så där?? Hur vet du att hon stuckit förut? Ingen var orolig då heller eller?? Hon är förståndshandikappad och folk i hennes närhet börjar bli jäkligt oroliga när dagarna går, men nej då, hon har bara rymt en sväng typ. Jag betackar mig för såna där allvetare som tror dom äger sanningen! Gör tråden en tjänst o ta en ”Timeout” på riktigt är du snäll.
Ditt nöt. Det var Missing People och INTE hela nationalgardet.
Du kan ju inte ett skit om fallet. Varför hittades Lisas mopedhandske i ladan dagen efter och sen hennes örhänge i samma lada?
Skulle hon ha lämnat dom där när hon drog med killen. Pucko
Och jag betackar mig för idioter som inte är pålästa och ska tycka en jävla massa skit
https://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/

Sen kan du ta och sätta dig i skolbänken igen.
Vet du vad ny rad och nytt stycke är i en text. Din är bara en enda låååååång mening...

Polisen har gjort ett bra jobb. Maja är hittad, tyvärr inte vid liv men hon dog troligen rätt omgående när hon försvann.
MGM sitter häktad på sannolika skäl.
Citera
2024-03-22, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:

Sökte på vatten i tråden.

Expressen;

Citat:
Kroppen låg i grunt vatten precis vid strandkanten och hade skador som visade att hon utsatts för kraftigt våld, erfar Expressen. Vid brottsplatsen hittades också flera tillhörigheter undangömda.

Det tog ett par sekunder.

EDIT;

Apropå kraftigt våld kan det tala för att gm hyste hat mot BO, men det måste inte vara så.

Strypning eller dränkning är sannolikt effektivare och ljudlösare än att slå eller sticka ihjäl en person.
Senast redigerad av OY 2024-03-22 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in