Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, varför skulle det vara det. Hon kunde ju ha åkt iväg med någon och glömt nyckeln i låset helt enkelt.
Nu litade man på det pappan sa -att hon brukade höra av sig eller komma hem efter som hon sagt, att hon inte skulle slarva med nyckeln till moppen.
I det här fallet har man helt struntat i vad föräldrarna säger.
Ta din medicin nu så att du kan lugna ned dig lite inför kvällen. Hur många gånger ska man behöva förklara det här för dig egentligen? Du har fastnat i ett defekt tankemönster och upprepar samma smörja om och om igen lite som en CP-version av Chat-GPT.
LH kom inte hem som planerat och mopeden stod på en parkeringsplats med nyckeln kvar i tändlåset: Det är konkreta omständigheter som ger anledning att anta att hon blivit utsatt för ett brott, som dessutom skett i närheten av mopeden.
Det handlar över huvud taget inte om att ”lyssna” eller inte lyssna på anhöriga. Det är dumkärringen i dig som talar nu igen. Anhörigas känslor kring om en person försvunnit frivilligt eller inte är fullkomligt irrelevanta i sammanhanget.
Om jag exempelvis känner att du snattat på ICA eftersom du beter dig som en person som brukar snatta på ICA så ger det inte anledning att anta att du begått ringa stöld på ICA. Hur bra jag än tror mig känna dig. Och inte ens om jag är anhörig till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, de borde börjat söka aktivt direkt egentligen - såsom man gör för barn - och som allra senast på lördagen eftersom hon inte dykt upp.
Ännu en gång micro: Vilken typ av insats och med stöd av vilket lagrum? Jag ber dig att sluta skämma ut dig själv genom att bete dig som en idiot.