2024-03-21, 23:01
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Ålder osv är ju svårt, trodde inte att han var 17 år.. trodde han var typ 14-15. Fått bilden av honom som lite "halv töntig" och den tysta killen. Men har ju sett hela familjen många gånger och tyckt att dom verkar lite, svårt att förklara. Men dom ser ju alla lite "efter/knas ut" men systern, mamman och mormor är trevliga men känner mig faktiskt lite chockad över att han skulle kunna va kapabel till något sånthär..

Tack! Det är ett av de mer värdefulla inläggen i tråden, uppskattas verkligen.
Citera
2024-03-21, 23:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Tror han vet mycket väl vad han gjort, sett han o hans kompis flera gånger i veckan i flera år. Inte haft en aning om att han är "sjuk"
Tycker man tydligt ser på bild att han är utvecklingstörd (som man sa förr) eller funktionsnedsatt.
Citera
2024-03-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker man tydligt ser på bild att han är utvecklingstörd (som man sa förr) eller funktionsnedsatt.

Ingen av bilderna är rättvis med verkligheten.. ser han nästan dagligen och då vet jag några med IF som man både ser och hör att något är fel. Så han har isåfall någon lätt form. Trodde han gick typ montessori i skene men det gör många i kommunen bara för att få extra stöd i skolan.
Citera
2024-03-21, 23:17
Medlem
Fibonaccitals avatar
Den där mördaren ligger klass med Engla och Anders Eklund.

Han mördade henne bara för hon försökte skydda sig genom att sparka honom på smalbenet.

Kan något liknande hänt med Maja?

Engla:
(FB) Anders Eklunds mord på 10-åriga Engla Höglund i Stjärnsund, 2008

Advokaten hävdar att om inte Engla hade sparkat på AE så hade hon levt idag. Hur fan kan han säga så? Hur vet han det? Det kanske var AE:s avsikt att mörda henne. Vad fan ville han henne annars?

Och VARFÖR skulle Engla ha sparkat AE på smalbenet om det inte fanns fog för det?Hon kanske sparkade honom EFTER det att han hade börjat kladda på henne?
Eller ska advokaten få det till,att engla var en tjej som började ALLA nya bekantskaper med att lite kärvänligt sparka folk på smalbenet,som ett "hej" lixom?

Sparkade Maja på T?m

Engla var 9 år gammal då.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Englamordet
Senast redigerad av Fibonaccital 2024-03-21 kl. 23:22.
Citera
2024-03-21, 23:18
Medlem
Citat:
Nej jag är en vuxen människa! Och nej jag känner honom inte privat.

Ursäkta, det måste ha varit sättet du skriver på som förvirrade mig.
Citera
2024-03-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
Två personer med funktionsnedsättning, så tragiskt men likt förbannat sitter alla små psykopater och skriver en massa strunt.

Sörj henne

Pojken förstår väll inte vad han gjort, hur straffar man en sån?

Det får utredningen visa, men det skulle i så fall handla om rättspsykiatrisk vård, men det kräver att han va allvarligt psykiskt störd vid gärningen. Inget i nuläget indikerar på det.
Om en person döms som är intellektuellt funktionsnedsatt blir det enbart mildare straff.
Citera
2024-03-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ursäkta, det måste ha varit sättet du skriver på som förvirrade mig.

Vad skrev jag som gjorde dig förvirrad?
Citera
2024-03-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, varför skulle det vara det. Hon kunde ju ha åkt iväg med någon och glömt nyckeln i låset helt enkelt.
Nu litade man på det pappan sa -att hon brukade höra av sig eller komma hem efter som hon sagt, att hon inte skulle slarva med nyckeln till moppen.
I det här fallet har man helt struntat i vad föräldrarna säger.

Ta din medicin nu så att du kan lugna ned dig lite inför kvällen. Hur många gånger ska man behöva förklara det här för dig egentligen? Du har fastnat i ett defekt tankemönster och upprepar samma smörja om och om igen lite som en CP-version av Chat-GPT.

LH kom inte hem som planerat och mopeden stod på en parkeringsplats med nyckeln kvar i tändlåset: Det är konkreta omständigheter som ger anledning att anta att hon blivit utsatt för ett brott, som dessutom skett i närheten av mopeden.

Det handlar över huvud taget inte om att ”lyssna” eller inte lyssna på anhöriga. Det är dumkärringen i dig som talar nu igen. Anhörigas känslor kring om en person försvunnit frivilligt eller inte är fullkomligt irrelevanta i sammanhanget.

Om jag exempelvis känner att du snattat på ICA eftersom du beter dig som en person som brukar snatta på ICA så ger det inte anledning att anta att du begått ringa stöld på ICA. Hur bra jag än tror mig känna dig. Och inte ens om jag är anhörig till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, de borde börjat söka aktivt direkt egentligen - såsom man gör för barn - och som allra senast på lördagen eftersom hon inte dykt upp.

Ännu en gång micro: Vilken typ av insats och med stöd av vilket lagrum? Jag ber dig att sluta skämma ut dig själv genom att bete dig som en idiot.
Senast redigerad av Pkdkkd 2024-03-21 kl. 23:38.
Citera
2024-03-21, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det får utredningen visa, men det skulle i så fall handla om rättspsykiatrisk vård, men det kräver att han va allvarligt psykiskt störd vid gärningen. Inget i nuläget indikerar på det.
Om en person döms som är intellektuellt funktionsnedsatt blir det enbart mildare straff.

Ja gud förbannat att sitta som dommare i sådana mål
Citera
2024-03-21, 23:23
Medlem
Vart finns bild på gm utan att behöva gå tillbaka så långt?
Citera
2024-03-21, 23:38
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Asså du känner stackarn, är det adhd på dig också. R.I.P 🫶

Vet inte varför du ställde frågan till mig och vad adhd har med saken att göra!?
Citera
2024-03-21, 23:42
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om han döms så hoppas jag verkligen han får rättspsykiatrisk vård. Han hör inte hemma på en anstalt, hade varit synd om killen där. Visst han har mördat men ja, läget är som det är. Men man ska inte bli förvånad om de blir anstalt.

Om det visar sig att han har våldtagit Maja borde han absolut hamna på anstalt. Det lär ju vara troligare att han får smaka på sin egen medicin där. Öga för öga, du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in