2024-03-21, 21:22
Medlem
Vansterpartiets avatar
Kan undra hur lång tid det dröjer innan Postnord hittar på en ny avgift för att minska sin egen belastning. Fortfarande förbannad över Wish som sabbade för oss som klarar att beställa från Kina utan att bli skedmatade.
Citera
2024-03-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Kan undra hur lång tid det dröjer innan Postnord hittar på en ny avgift för att minska sin egen belastning. Fortfarande förbannad över Wish som sabbade för oss som klarar att beställa från Kina utan att bli skedmatade.
De är inte noterade men tillhör Pinduouduo som är ett kinesiskt bolag.

https://m.pinduoduo.com/en/

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hyllad-och-hatad-kinesiska-shoppingappen-temu-har-slagit-stort--00pgpj
Citera
2024-04-03, 19:56
Bannlyst
Aldrig handlat på Temu. Så det är ungefär samma sak som Wish?
Citera
2024-04-13, 20:44
Medlem
grejigabosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlems
Aldrig handlat på Temu. Så det är ungefär samma sak som Wish?
Förstår inte hur man missat men ja, Temu säljer precis samma skit som Wish med undantaget att dom kommit runt tull och postavgifterna som tas ut eftersom dom skickar till egen filial i europa först, före varan går till dig i sverige.

En tidsfråga före det blir stopp på Temu i europa, visserligen till min stora glädje eftersom folk tycks köpa vilken skit som helst och kasta sin egen klimathysteri över bord sålänge priset är lågt nog.
Citera
2024-04-19, 11:11
Medlem
Hur brukar kvaliten vara på temu? Är i behov av ett par nya skor och temu har en del riktigt snygga. Men när jag köpte skor på wish så gick de sönder efter ca två veckor. Är temu likadant eller kan man hoppas på bättre?
Citera
2024-04-19, 21:51
Medlem
Har beställt flera gånger på Temu !!!!
Aldrig blivit besviken!
Fick hem mina första par sneakers idag o var orolig över att inte storleken skulle passa, men det var helt perfekt ! Kommer fortsätta köpa skor från dom ! Bra pris o bra kvalitet !
Lycka till !
Citera
2024-04-23, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grejigabosse
Förstår inte hur man missat men ja, Temu säljer precis samma skit som Wish med undantaget att dom kommit runt tull och postavgifterna som tas ut eftersom dom skickar till egen filial i europa först, före varan går till dig i sverige.

En tidsfråga före det blir stopp på Temu i europa, visserligen till min stora glädje eftersom folk tycks köpa vilken skit som helst och kasta sin egen klimathysteri över bord sålänge priset är lågt nog.

Intressant. Ärligt talat hör jag nog till minoriteten (om man ska tro kommentarsfält på nätet?) som faktiskt varit ganska nöjd med Wish dock. Tur i kombination med lite research innan köp antar jag men förhållandevis få saker jag fått hem därifrån har varit ren skit. Har blivit någon liten retro-handheld, ett par mp3-spelare, mandolin, paracord och halsskydd bl.a. Allt saker jag har behövt, nöjd med alltihp.

Hur är det med returer på Temu (om varor inte kommer eller visar sig vara skräp)?

Tror kanske inte att det blir stopp som det blev med "vanlig" shopping från Ebay när PostMord införde sina orimliga ockeravgifter på småpaket. Måste väl nästan komma något nytt idiot-direktiv från EU-håll då (vilket jag vänder mig emot av ren princip)?

Senast redigerad av annanmedlems 2024-04-23 kl. 01:56.
Citera
2024-04-23, 02:13
Medlem
Alepherons avatar
Jag har köpt en del kläder därifrån på sistone. Fina sommarklänningar, svala och färgglada byxdräkter och tre jättefina baddräkter och bikini med volangärm som jag tänkt använda om det nu blir nått dopp i varmvattenkällorna i år.

Sen vet jag inte om de som arbetar för Temu gör detta under rättvisa förhållanden men sist jag läste på så hittade jag inga negativa omdömen kring företaget. Shein däremot har jag fått en del varningar om och det är också ett kinesiskt företag.

Min motivering till att beställa från Temu är att de har mycket finare kläder och ett större sortiment än på vanliga butiker. Kläderna sitter också bra och ser ut precis som på bilderna. De håller även bra så länge man tvättar plaggen i låg temperatur på 20-30 grader i maskin. Brukar ånga plaggen med en steamer efteråt också. Just för att fräscha upp och ta död på ev. bakterier som inte försvunnit vid tvättning.

Och så handlar det förstås om pengar då priserna på Temu är märkbart mycket lägre än i vanliga klädbutiker. Jag har själv inte så mycket att röra mig med till vardags och ser därför Temu som en tillfällig källa till klädinköp.
Citera
2024-04-23, 02:29
Medlem
Alepherons avatar
Vill tillägga att leveransen oftast gått snabbt och smidigt även den. Alltid hämtat upp varan på närmaste närbutik inom 1-2 veckor som längst. Undantag har skett vid högtider som jul och nyår då väntetiden varit något längre än så.
Citera
2024-04-26, 05:00
Medlem
Fortfarande ingen önskelista?
Citera
2024-05-01, 22:44
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Fortfarande ingen önskelista?
Jo, om du scrollar ner till där det står produktdetaljer finns det ett ❤️ där det står spara. Tryck på den och produkten hamnar i din önskelista ☺️
Citera
2024-05-03, 20:51
Medlem
Alepherons avatar
Visste inte att Temu grundades så sent som för två år sen. Var nog därför jag inte kunde hitta några negativa omdömen när jag sökte runt kring företaget i fjol.

Gjorde ett nytt försök häromdan och hittade en del rykten som väckte min oro. Temu har pekats ut för både slavarbete och olagliga gifter i bl.a. kläder och leksaker. Jag har därför beslutat att inte handla något mer därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in