2024-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Om han inte är någon form av insider är det hans teori ja

Nä någon insider tror jag inte, då hade han väl haft viktigare saker att berätta än om en strand nånstans i Brasilien
Citera
2024-03-21, 19:50
Medlem
Citat:
Jag vet ej vem men har sett bilden förut i nåt scammer sammanhang. Scammers brukar använda bilder genom att bara googla typ på liknande detta.

https://www.pinterest.ph/pin/593560425868079540/
Oj ja det var verkligen likt hans profilfoto
Citera
2024-03-21, 19:52
Medlem
BillBasss avatar
Aftonbladet rapporterar från BOs begravning:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6LJ4x/ako-37-hittades-mordad-pa-varmdo

Citat:
Ako var väldigt ung när han kom till Sverige. Tanken var att han skulle till England, men av en slump hamnade han här. Åren därefter skaffade han jobb, vänner och flyttade till Stockholm, där han även träffade sin exfru.
...

– Han var mycket omtyckt av vänner och kollegor. Det fanns inte en människa som var snällare, mer omtänksam eller ställde upp för allt och alla, än han.
Själv älskade han fotbollen, och allra mest Cristiano Ronaldo. Ibland brukade hans exfru skämta om att han gillade Ronaldo mer än henne.

Lär väl läggas bakom betalvägg snart, men inte mycket matnyttig info ändå.
Citera
2024-03-21, 19:52
Medlem
PKSubbans avatar
Haha nej Copacabana är typ en stadsdel i Rio de Janeiro… så tror bara att den är använd som en symbol för deras flykt till latinamerika… jag får dock för mig att tidningarnas användning av just Latinamerika är vital, de är troligen i caribien snarare än sydamerikanska…. Men kan väll vara för att de kanske inte är helt säkra på om paret har fortsatt från det mål de vet att de skulle till.

Men jag skulle tro att Brasilien faktiskt är ett ganska bra land att ”gömma” sig i. Med tanke på hur MGK och MGM ser ut… inte som jag när jag besökte landet i början på 00 talet som blond tonåring. Har aldrig känt mig så uttittad och obekväm som då! Män i alla åldrar som vände på sig och visslade och gjorde slängkyssar som att men skulle vart värsta superstjärnan.
Citera
2024-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
En ort i Brasilien

Cobacabana är en ikonisk stadsdel i Rio de Janeiro med en strand som är ca 4,5 km lång och sannolikt som syftades på men det finns faktiskt även en liten bergsby i Bolivia med ca 6.000 innevånare och har samma namn men absolut inte lika känd som ikoniska Cobacabana (Rio) i Brasilien. Cobacabana i Bolivia är nära gränsen till Peru. Båda alltså i sydamerika.
Senast redigerad av ToZon 2024-03-21 kl. 21:15.
Citera
2024-03-21, 21:28
Medlem
Namn på misstänkt gms som lämnat landet
Citera
2024-03-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Namn på misstänkt gms som lämnat landet
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ako-37-hittades-mordad-i-vaska-flera-efterlysta/
Citera
2024-03-21, 21:41
Medlem
PKSubbans avatar
Jag som följt tråden väldigt noga och intensivt och kan förstå varför de 3 blev avstängda för 1.06 och har medvetet hållit mig utanför!

Men de är snart tillbaka om de vill fortsätta delta som tur är. Tror faktiskt det var lite oavsiktligt och naivt men kanske bra som påminnelse.
Citera
2024-03-21, 21:42
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Cobacabana är en ikonisk stadsdel i Rio de Janeiro med en strand som är ca 4,5 km lång och sannolikt som syftades på men det finns faktiskt även en liten bergsby i Bolivia med ca 6.000 innevånare och har samma namn men absolut inte lika känd som ikoniska Cobacabana (Rio) i Brasilien. Cobacabana i Bolivia är nära gränsen till Peru. Båda alltså i sydamerika.

Japp! Men inte så fint som Ipanema 😉
Citera
2024-03-21, 21:54
Medlem
Gm är afghaner. Folk skriver att man rymt till Sydamerika. Större chans att man åker till Afghanistan 🤣
Citera
2024-03-21, 22:00
Medlem
Anhöriga samlad för att ta ett sista farväl av Ako
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6LJ4x/ako-37-hittades-mordad-pa-varmdo
Citera
2024-03-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Aha Kan det vara att de försökt identifiera någon bakom något nic här på fb? De är inte de första. Eller sista för den delen.

Varför hålla på med sådant? Det kan man väl behålla för sig själv om man misstänker vem som har det nicknamnet mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in