2024-03-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan det vara så att WK har gjort alla dessa anmälningar mot AA för att bevisa sin oskuld att hon inte haft en frivillig relation med AA. AA ska beskrivas som ond. Här skulle FV kunnat ha krävt av WK att hon skulle förgöra AA. När anmälningarna blev resultatlösa så kanske inte FV var nöjd med det. Därför arrangerades ett möte med WK FV och AA. Här skulle AA förklara sig (ett så kallat förnedringsmöte). Det gjorde han inte och därmed så hamnade han i väskan. Man tog helt enkelt lagen i sina egna händer.

Frågan är varför FV tror blint på den lögnaktiga WK i så fall? Jag menar han har känt henne i flera år och borde vara medveten om hennes slughet, eller hur?
Sen beskrivs FV som snäll mot alla, precis som
AA. Men…FV bör vara den som känner bäst till WK personlighet och nu är de två på flykt efter ett mord. Jag köper inte att FV blivit lurad, han är med på detta och jag har svårt för att se hans oskuld just nu
Citera
2024-03-21, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Misstänker också att lägenheten redan var tömd och det som fanns var en egengjord extra reservnyckel, de till lägenheten hörande nycklarna hade nog redan överlämnats till mäklaren.
Glöm inte att WJs flygbiljett redan innan var bokad och hennes avresa skulle ske den 8e.
Ganska givet varför de 2 småbröderna befann sig i Stockholm flytt, bär och skjutshjälp.
Den 25årige brodern slutade väl sitt jobb och gick på dagen, exakt i samma veva FV flyttade till annan adress och lägenheten lämnades till en mäklare för försäljning?
W fick sin del av handpenningen efter att mäklararvodet dragits av och banken ska ha resten.
FV flyttade tillbaka sin adress direkt han fick veta att lägenheten sålts, men fick ändå inte någon del av handpenningen och fick höra att W lämnat över den till en väninna som placerat pengarna.
Så ja, är det en svart änka eller en muslimsk kvinna som försökte fly, men både älskaren och kvinnan straffades enligt sharialagarna om otrohet.
Det luktar hedersmord om det här och för att kvinnan ska undkomma sin egen död, tvingas hon att hugga och skända sin döde älskares kropp efter att hennes man/fader/broder dräpt honom.
Yepp, och man undrar hur skändad kroppen var. Har WK gått lös med kniven?.
Citera
2024-03-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
.

Jaha då är det kanske till Turkiet de tagit sig? Det är ju inte omöjligt?

Turkiet är utanför Schengen och skulle troligen vara ganska enkelt att "jag vill åka hem till Afghanistan via Turkiet" o sen avvika på vägen. De kan ju - ren spekulation - ha BO turkiska/irakiska pass (om han har dubbelt medborgarskap). Det som talar emot är att polisen trots allt verkar ha spår som leder just till Latinamerika.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-21 kl. 18:42. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-21, 18:32
Medlem
Citat:
Om barnet bara får underhåll i 6 månader efter flytt utomlands, då blir det mer begripligt varför han eventuelle skulle tagit på sig faderskapet om de visste även detta!

Han kommer alltid att vara skyldig att "försörja barnet/betala underhåll" men kvinnan förlorar underhåll som betalas ut av försäkringskassan efter 6 mån. du kan bli avregistrerad som utflyttad från Sverige efter 6 månader (och om du blir det är rätt krångligt att fixa allt när du kommer tillbaka).
Citera
2024-03-21, 18:37
Medlem
Citat:
mickenyqvist har tydligen blivit avstängd men jag undrar vad han menar med att de misstänkta paret på flykt har copacabana på hjärnan? Eller någon som vet vad copacabana är?

En ort i Brasilien
Citera
2024-03-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Turkiet är utanför Schengen och skulle troligen vara ganska enkelt att "jag vill åka hem till Afghanistan via Turkiet" o sen avvika på vägen. De kan ju - ren spekulation - ha BO turkiska pass (om han har dubbelt medborgarskap). Det som talar emot är att polisen trots allt verkar ha spår som leder just till Latinamerika.

Kan det inte vara den bokade flygbiljetten som WK gjorde med avresa den 8:e, som är digitala spåret till Latinamerika? Men det var för en person om jag förstått det hela rätt, så hur reste de egentligen om de reste tillsammans och hade barnen med sig?
Citera
2024-03-21, 18:40
Medlem
Citat:
Jaha ja där ser man, en plats i världen hade de på hjärnan alltså? Undra vad som är så speciellt med den platsen att de hade fått den på hjärnan i så fall? Stränder är ju stränder överallt tänker jag

Den användaren var övertygad om att Brasilien borde vara det tänkbara landet de åkt till och i Copacabana verkade det tydligen finnas en större grupp av afghaner
Citera
2024-03-21, 18:43
Medlem
Citat:
Den användaren var övertygad om att Brasilien borde vara det tänkbara landet de åkt till och i Copacabana verkade det tydligen finnas en större grupp av afghaner

Borde det inte vara rimligt att de återvänt till Afghanistan där de bör ha släkt båda två?
Citera
2024-03-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Misstänker också att lägenheten redan var tömd och det som fanns var en egengjord extra reservnyckel, de till lägenheten hörande nycklarna hade nog redan överlämnats till mäklaren.
Glöm inte att WJs flygbiljett redan innan var bokad och hennes avresa skulle ske den 8e.
Ganska givet varför de 2 småbröderna befann sig i Stockholm flytt, bär och skjutshjälp.
Den 25årige brodern slutade väl sitt jobb och gick på dagen, exakt i samma veva FV flyttade till annan adress och lägenheten lämnades till en mäklare för försäljning?
W fick sin del av handpenningen efter att mäklararvodet dragits av och banken ska ha resten.
FV flyttade tillbaka sin adress direkt han fick veta att lägenheten sålts, men fick ändå inte någon del av handpenningen och fick höra att W lämnat över den till en väninna som placerat pengarna.
Så ja, är det en svart änka eller en muslimsk kvinna som försökte fly, men både älskaren och kvinnan straffades enligt sharialagarna om otrohet.
Det luktar hedersmord om det här och för att kvinnan ska undkomma sin egen död, tvingas hon att hugga och skända sin döde älskares kropp efter att hennes man/fader/broder dräpt honom.

Visst har man hört talas ordet sharialagar men jag kan inget om det alls. Men det verkar stämma överens med allt, även att WK bokade endast en biljett till Latinamerika. Hon kanske även tvingades lämna barnen hos maken som bilade tlll släkt nånstans i världen. För inte vill väl en muslimsk man behålla en otrogen kvinna? De förskjuter dom väl om de inte mördas de också?
Citera
2024-03-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
Vad är det för kändis isf?
Jag tror det är han men att det ligger ett filter på som bytt ögonfärg.

Jag vet ej vem men har sett bilden förut i nåt scammer sammanhang. Scammers brukar använda bilder genom att bara googla typ på liknande detta.

https://www.pinterest.ph/pin/593560425868079540/
Citera
2024-03-21, 19:29
Medlem
Citat:

Så hans påstående att de hade cocobana på hjärnan var bara han själv som hade alltså?
Citera
2024-03-21, 19:35
Medlem
Citat:
Så hans påstående att de hade cocobana på hjärnan var bara han själv som hade alltså?

Om han inte är någon form av insider är det hans teori ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in