2024-03-21, 19:59
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Husen i Linköping som visades i UG där 19 åringen huserade,skriven hos sina föräldrar, måste ju vara ett begränsat antal 19-åringar i det området sökbara på nätet.
Citera
2024-03-21, 20:00
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, den lilla tiden du uppehåller tar de igen.

Hold my beer: "30-60 minuter är ingenting när de har fått smak på blod."
Citera
2024-03-21, 20:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Hold my beer: "30-60 minuter är ingenting när de har fått smak på blod."

Du tror att du orkar leka i 60 minuter och att de skulle låta dig mala på så länge? Hur som helst skulle det inte ha någon betydelse i det stora hela. Det finns fler timmar, fler dagar, fler månader och väsentligt mycket mer tid. Dina försök blir inte ens en parentes. Hackern lyckades däremot avstyra ett samtal genom att släcka ner en pågående diskussion som var på väg att leda till att en stor summa svindlades.
Citera
2024-03-21, 20:14
Medlem
fnskls avatar
Wow, trodde inte jag kunde hata små feta äckliga arabjävlar mer än vad jag redan gjorde men UG lyckades faktiskt. Fy fan.
Citera
2024-03-21, 20:15
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det som är otäckt är vilket djävulskt hat de
har mot svenskar. Det är farligt för ett samhälle
att ha människor som är utanför. Och inte kommer in i gemenskapen

Det som många svenskar inte fattar är att jävligt mång MENA inte vill in i gemenskapen. De vill vara precis som de var i sina hemland fast allt är betalt av svenskar.

Kolla vara på vilka flaggor de viftar med på studenten
Citera
2024-03-21, 20:16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Precis, men det hjälper ju inte den som blivit lurad.

Så sant. Det jag skrev handlade absolut inte om att förmildra något.

Jag tycker att det är skandal att inte bankerna har ett starkare skydd mot sådant här. Varför inte en beloppsspärr som är ganska låg som standard? Det finns ju på Swish, vissa kontokort, på telefonräkningen vad gäller betalsamtal osv.

Man skulle också kunna ha speciella låsta konton. Att alla sparkonton är extra låsta och kräver fler kontroller för uttag. Bara det löpande lönekontot är enklare tillgängligt.
Citera
2024-03-21, 20:18
Medlem
Hackaren skickade en exploit via mejl eller sms till bedragarna. Bedragarnas enheter blir infekterad och hackaren har nu tagit sig in i deras enheter.

Hackaren kör på virtual machine från sin egen dator för att skydda sig själv.

Kanske kör hackaren på Kali linux.
Citera
2024-03-21, 20:20
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Jag tycker att det är skandal att inte bankerna har ett starkare skydd mot sådant här. Varför inte en beloppsspärr som är ganska låg som standard? Det finns ju på Swish, vissa kontokort, på telefonräkningen vad gäller betalsamtal osv.

Man skulle också kunna ha speciella låsta konton. Att alla sparkonton är extra låsta och kräver fler kontroller för uttag. Bara det löpande lönekontot är enklare tillgängligt.
Ånger tid på 3 dagar vid utbetalningar, ett meddelande så fort en utbertalning har påbörjats med en avbryt knapp. Stor röd text som säger "HAR DU BLIVIGT KONTAKTAD AV NÅGON SOM UTGER SIG FÖR ATT VARA BANK ELLER FÖRETAG SOM VILL ATT DU ANVÄNDER BANKID, AVBRYT!"
Finns mycket man kunde göra..men bankerna sitter i ägarnas klor som på något sätt inte vill för det skulle skada deras miljarder.

Bankerna och andra man faktist HAR kontakt med borde åxå behöva identifiera sig. Jag gillade inte att behöva ange BankID när jag skulle säga upp Telia..även om det var jag som ringde upp dem.

Det sämsta är nog att "tvinga" bankerna att betala..det betyder bara att alla får högre avgifter så de får in samma pengar..de kommer inte ta ett nickel ur egen ficka för detta. Och om de ser så ut sen så behöver de ju inte jobba mer med säkerheten "Vi betalar ju för alla bedrägerier så vi ser ingen anledning till att krångla till det för kunden"
Senast redigerad av Jerom 2024-03-21 kl. 20:28.
Citera
2024-03-21, 20:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det som är otäckt är vilket djävulskt hat de
har mot svenskar. Det är farligt för ett samhälle
att ha människor som är utanför. Och inte kommer in i gemenskapen
Ja, det är läskigt. Det är ett jätteproblem i dagens svenska samhälle. Elit och etablissemang förstår inte ens nu hur allvarligt det är. De lever i sin skyddade miljö och kan inte förstå detta problem på djupet.

Hur som helst är detta problem med dessa bedrägerier ytterst bankernas fel. De är så sugna på att tjäna pengar på att kunna erbjuda "flexibiltet" att de struntar i att svaga kunder far illa. För det är inte där de tjänar sina stora pengar....

För det är egentligen inte så svårt att införa gränsbelopp för banköverföringar, tex. 10 kkr? För större belopp kan det vara en karenstid på säg tre dygn innan betalningen går igenom, så folk hinner ångra en beordrad betalning i god tid.

Ett tips här är att skaffa sig flera banker, och ha majoriteten av sina tillgångar på nischbanker där man oftast bara kan föra över pengar till i förväg definierade konton. Man kan också skaffa tex. ett "prepaid" kontokort av typen Revolut eller motsvarande, där man gör alla sina dagliga transaktioner. En del av dessa erbjuder också engångskort vid nätinköp med mera.
Citera
2024-03-21, 20:24
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Ja precis så, hackaren kommer få straff för sin godhet att sätta dit riktiga kriminella som helhjärtat "knullat Sverige".
De riktigt skyldiga ska du få se, kommer undan med löjligt låga straff, allt medan de åter igen "knullar Sverige"- genom att få gratis husrum, mat och tandvård på de lurades och oss skattebetalares bekostnad. Sveriges rättssystem är ett skämt. Nackskott vore det enda rätta, och fet lön till hackaren som skaffat massor av bevis. Med det kan man ju glömma kommer hända. Du ska se att dessa kriminella kommer hånle i rättssalen.

Varför skulle hackaren straffas? Polisen använder ju hans material och har frihetsberövat ligan.
Sluta förstör tråden med en massa hittepå.
Citera
2024-03-21, 20:29
Bannlyst
Vad jag kan förstå är personerna svenska medborgare, så jag förstår inte varför de ska benämnas med b-ordet?
Citera
2024-03-21, 20:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Fast beloppsgränser skulle ju slå kraftigt mot möjligheten att fritt disponera sitt kapital. Jag kan ju svara för mig själv och säga att jag vill inte att banken ska göra det svårare för mig att hantera och disponera mina pengar som jag vill.

Om du med »speciella konton« menar möjligheten att sätta egna gränser på sina konton så är det ju en annan sak. Det skulle kunna vara en möjlighet att erbjuda tillval där man sätter belopps- och tidsgräns, men det ska fan inte vara obligatoriskt. Tyvärr går det ju därhän att det blir svårare och svårare för vanligt folk att spontant hantera sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in