2024-03-21, 11:56
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Att M skulle ha skjutits ihjäl håller jag som osannolikt.
Jag tror inte MGM har kånkat runt med ett vapen i skolryggan.
Sen hade garanterat folk på MM´s parkering hört om det hade avfyrats skott 100 meter bort.
Varför inte? Finns alltför många fall där barn tagit föräldrarnas vapen och det har gått illa.
Det kanske har hörts? Bara för att vi inte vet så kan det ändå ha skett. Hör man bara en smäll och sen inget mer så glömmer de flesta det snart, och det var ju inte i öppen terräng som hon hittades.
Edit: Det kan även vara därför han nekar till brott, att han råkade skjuta henne.
Citera
2024-03-21, 11:57
Medlem
T.kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det är en jättebra fråga, inte alls korkad. Skulle gärna också vilja ha svar på den.

Det är åldern då brottet begicks som räknas.
Citera
2024-03-21, 11:57
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varifrån kommer uppgiften om att Maja mentalt var 10 år?

Ytterst från hennes familj.
Citera
2024-03-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varifrån kommer uppgiften om att Maja mentalt var 10 år?

De va en här inne som kände till familjen har jag för mig.
Citera
2024-03-21, 11:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framgår ju att det var polisens pejling som ledde fel.
Föräldrarna har enligt artikeln hela tiden sagt att hon inte har försvunnit frivilligt och att hon hade tydliga rutiner som hon höll sig till.
Ändå betraktade polisen försvinnandet som frivilligt.
Krasst - så har de struntat i föräldrarna och lagt försvinnandet i slöhögen fram tills läkarens utlåtande på lördagen - som faktiskt inte heller ledde till någon åtgärd förrän på måndagen.

Dessutom - hade de tagit föräldrarna på allvar och trott på att hon inte försvunnit frivilligt så hade de ju agerat på sin felaktiga pejling till Norrköping. Det gjorde de inte och deras brist på agerande kräver givetvis en förklaring.

Och - det handlar inte om ett dygns fördröjning, utan om fyra dygn. Från torsdag till måndag.

Föräldrarna kan inte veta om hon försvunnit ofrivilligt, hon var ju försvunnen.

Föräldrarnas påstående är just bara ett obekräftat påstående ännu idag.
Citera
2024-03-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Om man tänker att en person som är van vid rutiner och brukar åka buss var på väg mot just bussen verkar det ju rätt troligt att hon kommit med bussen? Var fan ska man då leta? Mellersta Mark? Det blir ju snabbt helt orimligt. Iofs skulle en busschaufför kunna känt igen henne men det är ju rätt svårt att säga att en person inte var på bussen tänker jag.

En fundering jag tog upp igår var om hon verkligen var på väg till fritids som det påstods och om hon i så fall inte borde ha blivit saknad av personalen där när hon inte dök upp? De borde ju redan då kontaktat föräldrarna i så fall? Nu utgår jag ju i och för sig ifrån att detta ställe fungerar som ett "vanligt" fritids, där föräldrarna lämnar in schema för vistelsetider och frånvaro anmäls, men det kanske är mer som en fritidsgård där man kommer och går mer som man vill (verkar i och för sig lite märkligt för en person som är styrd av rutiner). Någon lokalbo som har koll?
Citera
2024-03-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
17 år och hemligt ställe.
Överfallsvåltäkt som gick snett?
För den där 17 åringen (T*m) är mkt sexistisk.

Hur vet du det?
Citera
2024-03-21, 12:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De va en här inne som kände till familjen har jag för mig.

Argumenten från kritikernas sida bygger alltså på ett löst obekräftat påstående, en trådsanning?
Citera
2024-03-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Sedär ja, undra om hans föräldrar är stolta nu

Tja, är väl kanske de själva som sitter anhållna för misstänkt vapenbrott??
Citera
2024-03-21, 12:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Ytterst från hennes familj.

Kan du berätta var vi kan få uppgiften bekräftad, var uttalar sig familjen om Majas mentala ålder?
Citera
2024-03-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Tja, är väl kanske de själva som sitter anhållna för misstänkt vapenbrott??

Ja jag såg detta strax efter min post....
Citera
2024-03-21, 12:06
Medlem
https://www.markposten.se/nyheter/kustbevakningens-dykare-sokte-i-viskan-med-hjalp-av-bat.ce1f8f6f-1924-4ec2-a291-35b37fb07098

Citat:
– Vi kommer även att dyka i dag och det är avspärrat på platsen. Vi kommer också att fortsätta med förhör med flera personer, säger Caroline Karlsson presstalesperson på polisen.

Det är alltså idag torsdag som menas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in