2024-03-21, 11:45
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Jag personligen tror inte att det var hennes hemliga ställe. Jag tror att MGM lockat henne med SITT hemliga ställe...

Det kan nog vara så. Det tanken har slagit mig också.
Citera
2024-03-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Även det ryktet var fel

Ja de var ju de, som sagt det spekuleras hej vilt... Nu vet vi alla
Citera
2024-03-21, 11:46
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Jag personligen tror inte att det var hennes hemliga ställe. Jag tror att MGM lockat henne med SITT hemliga ställe...
Enig.
Jag tror att MGM kommer ändra sin story fram och tillbaka ett antal gånger framöver.
Men till slut (förhoppningsvis) ge upp och sjunga ut hela sanningen.
.. Ja jag vet. Förutsatt att det är rätt person som sitter häktad yada yada.
Citera
2024-03-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Enligt en artikel som publicerades i tisdags på Dagens Nyheter så säger en boende i närheten, av där hon sedan hittades, att det fanns polisnärvaro redan på fredagen.

https://www.dn.se/sverige/jessica-bor-bredvid-platsen-dar-17-aringen-hittades-satt-och-laste-godnattsagor-med-helikoptern/

"XX bor några hundra meter från platsen där flickan hittades och har följt polisens sökinsats på nära håll."

"En jämnårig pojke har anhållits misstänkt för mord, är det en person som också går på skolan?
– Det har jag ingen information om alls tyvärr. Det är klart, är det en jämnårig ligger det ju i farans riktning att det skulle kunna vara någon som går här. Men det är ingen information som vi har fått än så länge i alla fall, säger X."

"– Jag noterade att det var lite poliser ute och körde i fredags också. Men i går märkte man att det drog igång, att de fått upp ett spår eller något. Jag förklarade för mina barn att de letade aktivt efter den här flickan som försvunnit. Vi satt och läste godnattsagor i går med helikoptern flygandes precis över oss och runt kullen här bredvid."

Fast lite poliser som är ute och kör en fredag är väl ändå inte ett tecken på någon insats?? De gör väl sina rundor där annars också, även om det säkert var lite tätare den dagen pga försvinnandet.
Citera
2024-03-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är anmärkningsvärt om polisen gått på en uppgift från nätet, dessutom ännu mer anmärkningsvärt att de inte berättat att de uppgifterna låg till grund för att inte söka.

Nej, det är ju inget man kan ta för givet - men man borde kunna det.

Tror inte polisen gick efter systerns inlägg på nätet utan mera vad familjen sagt,,eller kan hennes syster ha sagt: hon kan vara varsomhelst och dragit till med Norrköping och Stockholm, men där störs jag av att det säjs hennes telefon spårades till Norrköping och sen inte, var den i Norrköping tillfälligt och eller är den funnen med Maja?

Läser om den misstänkte som visade polis var hon fanns.
Jag har inga belägg för det jag skriver nu, men om det pratas om att den misstänktes pappa gjorde och gillade porrfilmer så kanske sonen fått för sig at det är OK och lurat med Maja längs tågspåret eller är det en vuxen inblandad??
Citera
2024-03-21, 11:52
Medlem
Citat:

Så är de så klart, men jag tror inte att detta var planerat från början utan något som har hänt under tiden dom umgicks. Att de byggts upp under tiden och sen slutade de så här. Vet inte hur personer med hans diagnoser och allt reagerar när man får nobben eller blir "kränkt". Men något har hänt när dom var med varandra som han inte kunde ta

Trodde först att hon dött av strypning och inget mer, och visst de kan fortfarande vara dödsorsaken men han har även utsatt henne för kraftigt våld. Och då är ju de första man tänker på en sten eller något, känns konstigt om han skulle gå runt med ett vapen (kniv eller liknande).
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-03-21 kl. 11:56.
Citera
2024-03-21, 11:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Märker att du inte läst tråden. Hon var på en tioårings nivå.

Stämmer, vet 0 om ärendet.
Om det är riktigt att hon är begåvnings/utvecklingsförhindrad till den graden lutar det kraftigt åt att man bör börjat söka med större insats tämligen direkt.
Citera
2024-03-21, 11:53
Medlem
Så GM är 17 år jaha då blir det inget hårt straff för mord att tala om utan säkert ungdomsvård och ute inom 4 år om han ens får det kanske släpps redan inom 1-2 år med vårat tafatta svenska rättväsende som inte klarar av dela ut rediga straff se bara på Tove och Vetlanda fallet
Senast redigerad av jimmytheone 2024-03-21 kl. 12:00.
Citera
2024-03-21, 11:53
Medlem
Polis ska självfallet sätta in ordentliga aktiva resurser omedelbart om någon som mental är på ett barns nivå oavsett hur gammal personen är och behandla ärendet som om det vore ett barn
Citera
2024-03-21, 11:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att Norrköping var ett villospår bekräftar Polisen här
--> https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/17-ariga-flickans-familj-kritiserar-polisen-tog-inte-forsvinnandet-pa-tillrackligt-stort-allvar

I ärlighetens namn skall nämnas att vi väl inte riktigt vet om Polisen berättade om Norrköping för anhöriga eller om det var tvärtom?

Oavsett var det ett villospår som gjorde att man tappade ett dygn, och vem som utför positionering av mobil vet jag inte, kanske den som äger mobilnätet(operatören)?
Det framgår ju att det var polisens pejling som ledde fel.
Föräldrarna har enligt artikeln hela tiden sagt att hon inte har försvunnit frivilligt och att hon hade tydliga rutiner som hon höll sig till.
Ändå betraktade polisen försvinnandet som frivilligt.
Krasst - så har de struntat i föräldrarna och lagt försvinnandet i slöhögen fram tills läkarens utlåtande på lördagen - som faktiskt inte heller ledde till någon åtgärd förrän på måndagen.

Dessutom - hade de tagit föräldrarna på allvar och trott på att hon inte försvunnit frivilligt så hade de ju agerat på sin felaktiga pejling till Norrköping. Det gjorde de inte och deras brist på agerande kräver givetvis en förklaring.

Och - det handlar inte om ett dygns fördröjning, utan om fyra dygn. Från torsdag till måndag.
Citera
2024-03-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att Norrköping var ett villospår bekräftar Polisen här
--> https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/17-ariga-flickans-familj-kritiserar-polisen-tog-inte-forsvinnandet-pa-tillrackligt-stort-allvar

I ärlighetens namn skall nämnas att vi väl inte riktigt vet om Polisen berättade om Norrköping för anhöriga eller om det var tvärtom?

Oavsett var det ett villospår som gjorde att man tappade ett dygn, och vem som utför positionering av mobil vet jag inte, kanske den som äger mobilnätet(operatören)?

Där har du en poäng... Skulle det kunna vara så att anhöriga kollat upp position och den visat Norrköping? Sen får man inte kontakt med mobilen mer, så det går inte att få mer aktuell position?? Bara spånar här.
Citera
2024-03-21, 11:55
Moderator
OYs avatar
Varifrån kommer uppgiften om att Maja mentalt var 10 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in