2024-03-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Allmänt känt! Liksom alkoholism och korruption.

Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Behöver du en källa på jorden är rund också?
Vill du ha källa så får du leta själv. Jag jobbar inte åt dig.

Nej men du kan ju inte förvänta dig att folk ska ta era antaganden som sanning då heller.

Prostitution finns i Ukraina liksom i Sverige. Pedofiler finns i Ukraina liksom i Sverige.

Så varför tar ni illa upp vid att bli kallade pedofiler? För att det inte är kul att bli kallad något man inte är kanske? Trots att det är allmänt känt att svenska män åker till andra länder för att köpa barnsex.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-03-20 kl. 16:37.
Citera
2024-03-20, 17:22
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej men du kan ju inte förvänta dig att folk ska ta era antaganden som sanning då heller.

Prostitution finns i Ukraina liksom i Sverige. Pedofiler finns i Ukraina liksom i Sverige.

Så varför tar ni illa upp vid att bli kallade pedofiler? För att det inte är kul att bli kallad något man inte är kanske? Trots att det är allmänt känt att svenska män åker till andra länder för att köpa barnsex.

Du får ha din verklighetsuppfattning om du vill. Jag tar inte illa vid mig om någon skämtar om att svenska män är pedofiler, inte det minsta känsligt för mig. I min värld finns det ingen stereotyp om att svenskar är pedofiler så skulle bara kännas korkat.

Om någon skämtar om att svenska män är konflikträdda och töntiga (tänk Alex i solsidan) skulle jag nog kunnat ta lite illa vid mig eftersom det ligger en del i den stereotypen. Vill förstås inte stoppa folk från att skämta om det dock
Citera
2024-03-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
De finska barnen hade kunnat tjänstgöra de med. I länder som Kongo, Liberia och Sierra Leone är 7-8 ¨år en inte ovanlig ålder för rekryterna. Även i Tredje Rikets försvarsstyrkor tjänstgjorde mycket unga rekryter.

Visst kan ukrainska kvinnor fylla en viktig funktion, både militärt och i produktionen. Men om jag vore en ukrainsk soldat skulle jag föredra att min fru och mina barn var på en trygg plats.

Det beräknas att 6 miljoner ukrainare är på flykt i Europa. Av dessa har ungefär 40.000 kommit till Sverige. Jag skulle inte beteckna dessa som lycksökare. Det är ju inget lyxliv i Sverige utan får leva under rätt påvra förhållanden.

Sverige är inte Kongo. Här anser vi inte att barn måste tjänstgöra. Däremot ska även kvinnor ställa upp enligt svensk totalförsvarsplikt. Så svenskars daltande med vuxna ukrainska kvinnor är ologisk.
Citera
2024-03-20, 18:26
Medlem
Citat:
Du får ha din verklighetsuppfattning om du vill. Jag tar inte illa vid mig om någon skämtar om att svenska män är pedofiler, inte det minsta känsligt för mig. I min värld finns det ingen stereotyp om att svenskar är pedofiler så skulle bara kännas korkat.

Om någon skämtar om att svenska män är konflikträdda och töntiga (tänk Alex i solsidan) skulle jag nog kunnat ta lite illa vid mig eftersom det ligger en del i den stereotypen. Vill förstås inte stoppa folk från att skämta om det dock

Det är en intressant fråga. Vad vore en öm tå för svenskar om någon skämtade om? Skämta om att svenska kvinnor är promiskuösa?

Jag tror alla folk har åtminstone en öm tå.
Med svarta är slaveri-skämt känsligt.
Med judar är Holocaust-skämt känsligt.
Citera
2024-03-20, 18:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Sverige är inte Kongo. Här anser vi inte att barn måste tjänstgöra. Däremot ska även kvinnor ställa upp enligt svensk totalförsvarsplikt. Så svenskars daltande med vuxna ukrainska kvinnor är ologisk.

Sverige har väl "daltat" med i stort sett nästan hela världen, i vilket fall som helst hela Mena och Västasien. Så några ukrainare till eller från gör inte något.
Citera
2024-03-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sverige har väl "daltat" med i stort sett nästan hela världen, i vilket fall som helst hela Mena och Västasien. Så några ukrainare till eller från gör inte något.

Ja, det har vi gjort.

Men ändå intressant hur det ses som jätteviktigt att ta emot dessa stackars ukrainska kvinnor. Samtidigt som det är okontroversiellt att svenska kvinnor skulle tvingas stanna vid krig.
Citera
2024-03-20, 18:33
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Det är en intressant fråga. Vad vore en öm tå för svenskar om någon skämtade om? Skämta om att svenska kvinnor är promiskuösa?

Jag tror alla folk har åtminstone en öm tå.
Med svarta är slaveri-skämt känsligt.
Med judar är Holocaust-skämt känsligt.

Tror vi svenskar är mindre känsliga än många andra, eftersom det finns färre negativa stereotyper om oss.

Promiskuösa svenskor? Nja, kanske. Töntiga, konflikträdda män, helt klart! Sen är det ju mer accepterat om Felix Herngren som själv är svensk skämtar om det, precis som att judar själva får skämta om förintelsen.

En annan stereotyp är väl att svenskar är lättlurade och lite korkade.
Citera
2024-03-20, 18:40
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ja, det har vi gjort.

Men ändå intressant hur det ses som jätteviktigt att ta emot dessa stackars ukrainska kvinnor. Samtidigt som det är okontroversiellt att svenska kvinnor skulle tvingas stanna vid krig.

Helt ologiskt!

Men man har lärt sig vid det här laget att vänstern är ologisk och ställer helt andra krav på svenska män än muslimska män.

Det lite intressanta är att diverse ”sverigevänner” nu resonerar lika ologiskt om ukrainskorna.

Låt oss slå fast en sak, små länder som Sverige skulle vara totalt chanslösa om den kvinnliga delen av befolkningen lämnar landet vid händelse av krig.
Citera
2024-03-20, 18:44
Medlem
Citat:
Tror vi svenskar är mindre känsliga än många andra, eftersom det finns färre negativa stereotyper om oss.

Promiskuösa svenskor? Nja, kanske. Töntiga, konflikträdda män, helt klart! Sen är det ju mer accepterat om Felix Herngren som själv är svensk skämtar om det, precis som att judar själva får skämta om förintelsen.

En annan stereotyp är väl att svenskar är lättlurade och lite korkade.

Ja, skämt om man tillhör gruppen är nästan alltid ok. Som svarta och n-ordet.

Minns det blev lite liv när en grekisk diplomat ”sexhånade” svenska kvinnor:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yv8x2x/sexhanar-svenskor
Citera
2024-03-20, 20:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Men det finns steretyper om Ryssar, Palestinier och Muslimer?
Citera
2024-03-20, 20:50
Avslutad
ATT JAG HAR MÖTT EN SVART KVINNA VIA INTERNET HAR NOG INGEN MISSAT?

(FB) Resa till Afrika en 18 år yngre kvinna är orsaken.

JAG VAR 55 ÅR OCH VILLE TRÄFFA NÅGON FAST JAG ÄR URFATTIG. 2020.

Mina erfarenheter av kvinnor från Ryssland och Ukraina är tyvärr ganska samma dom skäms inte över att dom är prostituerade. När jag sade via kontaktannonsen att jag varken har bil eller äger mitt boende så blev jag blockad.
Det är väldigt vanligt att kvinnor från Ukraina jobbar med sex dom vill sälja sexvideor och underbyxor via kontaktannonser. Man fick även en varning på hemsidan ge inte ut personliga uppgifter det finns risk länder Ukraina var nummer ett.

Före kriget bröt ut med Ryssland fanns massor av Ukrainska sexarbetare i Sverige som slapp att bli utvisade..
Citera
2024-03-20, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Fast Elaf Ali är ju före detta prostituerad och bordellkvinna. Vad sänder det för signaler att debattera med sådana?

Är hon? Det visste jag inte isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in