2024-03-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Tråden borde flyttas till Censur och yttrandefrihet, eftersom det är Censur av komiker som TS efterfrågar. TS kan inte förstå att komiker får skämta om vad som helst i Sverige, när det inte får göra det i hens hemland
Citera
2024-03-20, 09:21
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja ja men jag är rätt säker på att svenska män tagit illa vid sig om någon suttit i statlig tv och proklamerat att de är pedofiler.

Det tror jag också de hade varit.
Men det hade ju varit att så fall snacka om lögner för pedofili är inte mer utbrett hos svenskar än andra folk.
Därför saknar din liknelse validitet.
Alltså en dålig jämförelse
Citera
2024-03-20, 09:25
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
De finska barnen hade kunnat tjänstgöra de med. I länder som Kongo, Liberia och Sierra Leone är 7-8 ¨år en inte ovanlig ålder för rekryterna. Även i Tredje Rikets försvarsstyrkor tjänstgjorde mycket unga rekryter.

Visst kan ukrainska kvinnor fylla en viktig funktion, både militärt och i produktionen. Men om jag vore en ukrainsk soldat skulle jag föredra att min fru och mina barn var på en trygg plats.

Det beräknas att 6 miljoner ukrainare är på flykt i Europa. Av dessa har ungefär 40.000 kommit till Sverige. Jag skulle inte beteckna dessa som lycksökare. Det är ju inget lyxliv i Sverige utan får leva under rätt påvra förhållanden.

Skulle du inte föredra att själv vara på en säker plats med?

Tänker att man får ställa samma krav på ukrainska kvinnor som på våra. Finland hade blivit en sovjetrepublik om det inte var för Finlands kvinnor.
Citera
2024-03-20, 09:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Skulle du inte föredra att själv vara på en säker plats med?

Tänker att man får ställa samma krav på ukrainska kvinnor som på våra. Finland hade blivit en sovjetrepublik om det inte var för Finlands kvinnor.

Ja absolut. Men när det gäller Ukraina så fick männen inte lämna landet.
Citera
2024-03-20, 10:15
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja absolut. Men när det gäller Ukraina så fick männen inte lämna landet.

Om de inte har läkarintyg (vilket folk med pengar och kontakter lätt kan fixa i ett land som Ukraina) eller har 3 barn eller fler.

Helt sjuka regler i Ukraina, helt annat än svenska totalförsvaret.

De flesta män och kvinnor (även de med barn) stannar dock och hjälper till oavsett vad lagen säger
Citera
2024-03-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Håller med dessa. Tur att vissa flashback:are fortfr har sunt förnuft och inte hycklar. Såklart är det ok att skämta om alla. Sen ska alla som klagar, begripa att oftast driver de om nationaliteter och mindre sällan om religioner.

Roliga är Elafs svar i Aftonbladet eller om det var Expressen. Nåt i stil med: -"Jag skämtade om ukrainskor, en imam och somalier, det var vara de två förstnämnda som blev kränkta. Somalier har kanske inte hittat till Svt än visserligen."

Kanske är det bara ukrainskor och muslimer som hänger på Flashback... Vem vet?
Citera
2024-03-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Det tror jag också de hade varit.
Men det hade ju varit att så fall snacka om lögner för pedofili är inte mer utbrett hos svenskar än andra folk.
Därför saknar din liknelse validitet.
Alltså en dålig jämförelse

Ok. Du får väl komma med en källa då att prostitution är vanligare i Ukraina än i Sverige då. Annars så är det ju också en lögn.
Citera
2024-03-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför förstår inte rasister humor, ens om det står i tablån?

Ingen hade brytt sig om inte Ukrainare reagerat. Om någon höger skulle skämta samma hade garanterat du skrikit rasism och kvinnohatare.
Citera
2024-03-20, 15:13
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ok. Du får väl komma med en källa då att prostitution är vanligare i Ukraina än i Sverige då. Annars så är det ju också en lögn.

Allmänt känt! Liksom alkoholism och korruption.
Citera
2024-03-20, 15:40
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:

Behöver du en källa på jorden är rund också?
Vill du ha källa så får du leta själv. Jag jobbar inte åt dig.
Citera
2024-03-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Behöver du en källa på jorden är rund också?
Vill du ha källa så får du leta själv. Jag jobbar inte åt dig.

Gäller nog mer Ryssland än Ukraina.

Ryssland är ju ökänt för prostitution och human trafficking.

Citat:
Efforts to crack down on human trafficking in Russia focus not only on the men, women, and children who are illegally shipped out of Russia to undergo forced labor and sexual exploitation in other countries, but also those who are illegally brought into Russia from abroad.[1]

In 2009, the International Labour Organization reported that forced labor is the most predominant form of trafficking in Russia. Men, women and children from Russia and from other countries—such as Belarus, Kyrgyzstan, Tajikistan, Uzbekistan, Ukraine and Moldova—are subjected to conditions of debt bondage and forced labor, including in the construction industry, in textile shops, and in the agricultural and fishing sectors. An estimated 20,000 men and women from North Korea are annually brought in to Russia, and subjected to conditions of forced labor in Russia.[4] Women and children from Nigeria, Central Asia, Ukraine, China, Moldova and Africa[5][6][7][8] are subjected to forced prostitution and forced begging in Moscow and St. Petersburg. Men from Western Europe and the United States travel to Western Russia, specifically St. Petersburg, for the purpose of child sex tourism. The number of child trafficking victims in these cities is decreasing; experts credit this to aggressive police investigations and Russian cooperation with foreign law enforcement.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_trafficking_in_Russia
Citera
2024-03-20, 16:28
Medlem
Perfekt ju. De får fly kriget och vi får unga fina horor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in