2024-03-21, 08:01
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Men det finns steretyper om Ryssar, Palestinier och Muslimer?

Självklart finns det stereotyper om alla folk, vart vill du komma?
Citera
2024-03-21, 09:12
Medlem
Araber och afrikaner får bedriva rasismostraffat mot vita i SVT och SVTs DN-skadade ledning vägrar be om ursäkt och de åtalas inte för sk "hatbrott" vilket drabbat vita om de gjort samma sak. Vi vet alla att EXPO och Bonniers hade fått spelet om det omvända skett. Tänk om de skämtar om judar i ett avsnitt av IFS - Vågar vi ens tänka vad som skett för reaktion i bidragstagar-klanen Bonniers konstsamlar-palats på Djurgården?

I det sönderwokade Disney fick en kvinnlig skådespelare sparken för att hon var för vit. Det pågår just nu en stämning mot Disney i USA för detta som svenskar inte tillåts känna till. Då MSM och SVT i Stockholm vägrar att berätta om det. LO sätter istället Tesla i en paralegal blockad och gaslightar oss att det är en "strejk".
Citera
2024-03-22, 23:41
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Grinar du lika mycket när man skämtar om thailändskor som masserar och erbjuder happy ending?
.
Senast redigerad av brukstjack 2024-03-23 kl. 00:08.
Citera
2024-03-23, 00:06
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Grinar du lika mycket när man skämtar om thailändskor som masserar och erbjuder happy ending?
Asså bara för att stämma av det intellektuella djupet vi har att jobba med här, din fråga är alltså om jag tycker att det är festivalstämning och bygdegårdsfest när ni cp:n ger er på thailändska traffickoffer i Sverige? Jag är inte perfekt men vad i ens liv har gått fel när det känns som den rimliga tolkningen?

Edit:
Eller menar du bara allmänt hur jag i vardagen - oh so lols - brukar skoja om thaihoror och hur dom tar på mig? Vet inte om pga corona eller för att ensamma 50-talist-män sedan länge börjat dö ut men känns inte thailand i almänhet och hor i synnerhet väldigt mycket 2005? Men vad fan, vi lever i identitetstider, om det är viktigt för dig att få kalla kvinnor från Thailand för horor ska inte jag komma här och pissa på din parad. You do you!
Senast redigerad av brukstjack 2024-03-23 kl. 00:24.
Citera
2024-03-23, 11:54
Medlem
Så här blir det när man placerar ett gäng kusinknullare i SVT som gifter sig med 9 åringar och har 4 fruar och lever på att tömma bankomater som horungar tysta fyller på och ersatt hjärnan med en gammal bok. - Hahaha - Det var humor det. Fan va bra det blir hos SVT!!! Keep Going.....
Citera
2024-03-26, 15:57
Medlem
PommesFritzonTrumps avatar
Samnytt: Ukrainska kvinnor rasar över SVT:s bordellskämt
Alis skämt har väckt känslor även bland andra ukrainare i Sverige, speciellt kvinnor.

– De här skämten skapar nya trakasserier mot oss, säger Khrystyna Hevchuk, ordförande för organisationen Refugee Hope, till statstelevisionen.
SVT: Ukrainska kvinnor i upprop: Vi jobbar inte på bordell
Ett skämt i SVT:s humorprogram IFS har rivit upp känslor bland ukrainare i Sverige. Nu samlas de i uppropet #ukrainskakvinnor för att belysa skadliga stereotyper.

– De här skämten skapar nya trakasserier mot oss, säger Khrystyna Hevchuk, ordförande för organisationen Refugee Hope.
Senast redigerad av PommesFritzonTrump 2024-03-26 kl. 16:33.
Citera
2024-03-26, 19:33
Medlem
Araber jobbar inte alls är min fördom efter 30 år i Malmö. - Inte ens på bordeller.
Citera
2024-03-27, 06:12
Medlem
Igår fick jag en push-notis om att en professor(?) på Södertörn skrivit i dn att ukrainska kvinnor ska tåla att bli kallade horor;
det var ju ett så rappt och intelligent skämt.

Rappt och intelligent?
Inga kvinnor är så benägna att kalla andra kvinnor horor som just mena-kvinnor.

Artikeln/ledaren/whatever var låst så jag kunde inte läsa den och nu hittar jag den inte (eller, kan inte säga att jag direkt hittar på dn).
Citera
2024-03-27, 06:27
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
ATT JAG HAR MÖTT EN SVART KVINNA VIA INTERNET HAR NOG INGEN MISSAT?

(FB) Resa till Afrika en 18 år yngre kvinna är orsaken.

JAG VAR 55 ÅR OCH VILLE TRÄFFA NÅGON FAST JAG ÄR URFATTIG. 2020.

Mina erfarenheter av kvinnor från Ryssland och Ukraina är tyvärr ganska samma dom skäms inte över att dom är prostituerade. När jag sade via kontaktannonsen att jag varken har bil eller äger mitt boende så blev jag blockad.
Det är väldigt vanligt att kvinnor från Ukraina jobbar med sex dom vill sälja sexvideor och underbyxor via kontaktannonser. Man fick även en varning på hemsidan ge inte ut personliga uppgifter det finns risk länder Ukraina var nummer ett.

Före kriget bröt ut med Ryssland fanns massor av Ukrainska sexarbetare i Sverige som slapp att bli utvisade..

Självklart är de ukrainska kvinnor över representerade när det gäller prostitution. Den som säger annat har aldrig levt i verkligheten.
Dessa kvinnor kommer över till usa och andra västländer för att sälja sina kroppar och skicka hem pengar till familjen.

Det stämmer också vad du säger att dessa kvinnor tar inte vilken fattig man som helst. Den dagen dina pengar är slut så är det bye bye.

Klart att svt hade en poäng med detta utspel.
Bara korkade Nato bögar som aldrig varit utanför Sverige gränser som tror dessa kvinnor är änglar.
Citera
2024-03-27, 09:32
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Det är väl endå sant men endå klumpigt av henne att skoja om fattiga kvinnor i tv. När allt sverige gör är att kämpa för
Jämställdheten.
Men det folk inte verkar förstå är Ukrainas historik med sexturism
Ett tag var ukraina högst på listan med antalet HIV smittade i sitt land i europa. Men då ukraina inte tillhör EU har man inte räknat in dom i den statistiken längre.

Ukraina har länge vart en metropol i Europa för prostution, barnhandel och att köpa sig en fru. Inte stor skillnad på Thailand och Ukraina med sexturismen.

Men jo tyvärr, det är otroligt många ukrainskor som sålt sex i sitt liv eller sålt en baby till något bortskämt barnlöst par i väst europa . Folk måste förstå att ukraina är EUROPAS AFRIKA. Men nej, Ni lyssnar bara på media..

Självklart är ukrainskor lugnare och lite mer civiliserad men sexturismen i ukraina är något folk missat.

Så många thailändskor och ukrainskor som kommer just till sverige för att sälja sex… borde endå vara som danmark att man får betala skatt. Då får folk göra vad dom vill

Vadå lyssnar bara på media?
Om du avser kriget som Ryssland startade så är det väl skit samma om Ukraina är "Europas afrika".
Menar att du rapporteringen om kriget borde vara annorlunda och prorysk bara för att det finns många horor i Ukraina med HIV.

Vilket stolpskott....
Citera
2024-03-28, 17:55
Avslutad
Mina erfarenheter av kvinnor från Ryssland och Ukraina är tyvärr ganska samma dom skäms inte över att dom är prostituerade. När jag sade via kontaktannonsen att jag varken har bil eller äger mitt boende så blev jag blockad.
Det är väldigt vanligt att kvinnor från Ukraina jobbar med sex dom vill sälja sexvideor och underbyxor via kontaktannonser. Man fick även en varning på hemsidan ge inte ut personliga uppgifter det finns risk länder Ukraina var nummer ett.

Före kriget bröt ut med Ryssland fanns massor av Ukrainska sexarbetare i Sverige som slapp att bli utvisade
Citera
2024-03-28, 18:01
Avslutad
Jag vill redigera mitt eget inlägg: På nätet är Ukraina fortfarande en stormakt när det gäller sex och horor det verkar inte som att kriget har stoppat dom?

Vi har 40 000 Ukrainare i Sverige dom kommer aldrig att återvända deras land har varit ren skit sedan Sovjet blev Ryssland 1991 .
Jag har hört om billiga Ukrainska horor sedan jag var 30 år 1995
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in