2024-03-19, 22:07
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Snarare människohandel, vad är det för roligt med att flyktingar våldtas och tvingas sälja sex?! Är det speciellt roligt om offren är östeuropéer eller?

Om du hade läst flera av mina inlägg i den här tråden så framgår det att jag inte alls tycker att Elaf var rolig.
Det enda sättet hon skulle kunna få mig att skratta skulle vara att hon spontant tog eld.
Då hade jag skrattat.
Citera
2024-03-19, 22:13
Medlem
zombie-nations avatar
Verkligen många som inte förstår att de inte skämtar om människor, utan skämtar om fördomar?
Citera
2024-03-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du låter som en perfekt gäst i programmet! Kan du inte ansöka så Elaf får skratta lite och möta en jämlike? Tycker bara synd om alla oskyldiga i riktigt utsatta och bräckliga situationer som ska se medie-överklass sparka neråt på dem.

Fast Elaf Ali är ju före detta prostituerad och bordellkvinna. Vad sänder det för signaler att debattera med sådana?
Citera
2024-03-19, 23:01
Medlem
Månsans avatar
Oväntat att den stinkande arabkärringen drog fram rasistkortet. Näst efter arabiska män är arabiska kvinnor verkligen det vidrigaste som jordklotet har att uppbringa. Ukrainska kvinnor däremot är nästan alltid arbetssamma, vänliga och inte sällan riktigt snygga — jag känner några stycken, ingen är hora.
Citera
2024-03-19, 23:51
Medlem
526s avatar
Då vet vi att yttrandefriheten tillåter rasism och förnedrande.

Det är dags för svenska (och europeiska) folket att öppet stå för vad vi tycker.
AraBBer är undermänniskor. Det är vetenskapligt bevisat. Inget att hymla om

"Rasist - Javisst!"
"Självklart är jag rasist - jag tror på vetenskapen"
Citera
2024-03-20, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det tycker jag man kan skämta om då prostitution är väldigt påtaglig här och damerna skäms inte för det heller.

Jag är säker på svt både nu och tidigare har skämtat om thailändska kvinnor och landet i övrigt. Det är ju stor andel horor här och just nu är det även väldigt många lycko sökare. Här från östra blocket.

Jag blir inte ledsen i ögat över det.
Negrerna i svt får skoja om vad dem vill och vi får skoja om svt hur mycket vi vill.

Att sedan Ukrainas ambassadör inte tål höra sanningen är ju enbart komiskt. Ett mer gnälligt pissfolk än i Ukraina går det nog inte finna på denna jorden.

Ja ja men jag är rätt säker på att svenska män tagit illa vid sig om någon suttit i statlig tv och proklamerat att de är pedofiler.
Citera
2024-03-20, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Helt otroligt att folk inte har nån humor längre.

Ännu mer ironiskt att folk verkar tro att personen som sa detta är nån huckleislamist som vill "slutshama" icke-muslimer.

Elaf Ali blev känd för att hon delade med sig om hur hon bröt sig loss från hedersförtryck.
Men begåvningsreserven här tror att de "dissar" henne när de tar upp brister i Mellanösternkultur...
Citera
2024-03-20, 07:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Tycker också svart skallar skall bombad ihjäl varenda en. Men det ändrar inte faktum att kvinnorna i öst ändå är överrepresenterade som horor. Vare sig du är en hjärntvättad slava ukrainii eller inte.

På tal om förstöra Sverige relationer med andra länder så sköter ni svenskar den delen perfekt själva utan någon större hjälp av svart skallarna.
Eran duktiga regering har ju lyckats göra hela Mellanöstern förbannade och vad gäller Ukraina så har dem inget Sverige behöver.

Ni som bor kvar i Sverige får börja acceptera det faktumet att Sverige numera är mångkulturellt och med 3 miljoner muslimer så. Är ni snart ett nytt mellanöstern fast i Norden.

Men nu gäller det Svt och även hur illa man tycker om dem och SR så får även de nyttja grundlagen.

Slava ukrainii!!!
Kan ni ropa från bordellen.

Nu har inte ukrainskorna fått samma ekonomiska förmåner som tex de från Irak och Syrien fick/får. Dessutom så är migranterna från Irak och Syrien huvudsakligen unga män. Hade situationen varit den omvända, att det varit kvinnor från Irak och Syrien samt att de fått små medel att klara sig på, hade bordellerna varit fyllda med dem. De såg vi när irakier flydde till Syrien och syrier till Libanon.

Detta gäller generellt i svåra situationer som krig, stor fattigdom etc kommer en del kvinnor att försörja sig eller tvingas att försörja sig genom prostitution.

Ja Sverige håller på att bli allt mer som ett Mena-land i samband med den demografiska omvandlingen. Detta är också någon som ukrainarna har noterat. Därför valde många ukrainskor att stanna i länder som Polen och Slovakien istället för att komma till Sverige. I dessa länder är tryggheten för kvinnor mycket större än här.
Senast redigerad av DeValera 2024-03-20 kl. 07:16.
Citera
2024-03-20, 07:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Verkligen!
Fattar inte detta daltande med ukrainska sk flyktingar. All respekt åt de ukrainare som kämpar mot Ivan men de fega kräk som drog (bland annat till Sverige) har jag ingen respekt för.

Från Ukraina är det väl huvudsakligen kvinnor och barn som har kommit. Anser du att de finska krigsbarnen som kom till Sverige under WWII var fega kräk?
Citera
2024-03-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Det är bra att de tog sin kultur med sig, när de tog chansen att lämna ett korrupt och fattigt land
https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_tourism_in_Ukraine
Vi behöver mer skämt om Ukrainas sexhandel, om jag ej minns fel var väl Ukraina på väg att införa att sexhandel skulle bli laglig innan deras bröder ville annat. De kanske hoppades att få fler horor till sitt land, vem vet
Citera
2024-03-20, 07:56
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Från Ukraina är det väl huvudsakligen kvinnor och barn som har kommit. Anser du att de finska krigsbarnen som kom till Sverige under WWII var fega kräk?

Svar nej. Men de var just barn, dvs minderåriga (jfr ensamkommande ”barn” från Afghanistan).

Ukrainska kvinnor har givetvis en viktig funktion i totalförsvaret, inte nödvändigtvis krigsmakten dock. Man får komma ihåg att det är en liten minoritet av ukrainska kvinnor som valt att dra, och en ännu mindre minoritet av lycksökerskor som tagit sig ända till Sverige.

I just Finland tjänstgjorde i princip alla män inom krigsmakten under kriget så kvinnorna skötte det civila. Har man inte fungerande jordbruk, industri, sjukvård etc spelar det ingen roll hur bra armén är.
Citera
2024-03-20, 08:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Svar nej. Men de var just barn, dvs minderåriga (jfr ensamkommande ”barn” från Afghanistan).

Ukrainska kvinnor har givetvis en viktig funktion i totalförsvaret, inte nödvändigtvis krigsmakten dock. Man får komma ihåg att det är en liten minoritet av ukrainska kvinnor som valt att dra, och en ännu mindre minoritet av lycksökerskor som tagit sig ända till Sverige.

I just Finland tjänstgjorde i princip alla män inom krigsmakten under kriget så kvinnorna skötte det civila. Har man inte fungerande jordbruk, industri, sjukvård etc spelar det ingen roll hur bra armén är.

De finska barnen hade kunnat tjänstgöra de med. I länder som Kongo, Liberia och Sierra Leone är 7-8 ¨år en inte ovanlig ålder för rekryterna. Även i Tredje Rikets försvarsstyrkor tjänstgjorde mycket unga rekryter.

Visst kan ukrainska kvinnor fylla en viktig funktion, både militärt och i produktionen. Men om jag vore en ukrainsk soldat skulle jag föredra att min fru och mina barn var på en trygg plats.

Det beräknas att 6 miljoner ukrainare är på flykt i Europa. Av dessa har ungefär 40.000 kommit till Sverige. Jag skulle inte beteckna dessa som lycksökare. Det är ju inget lyxliv i Sverige utan får leva under rätt påvra förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in