Citat:
Ursprungligen postat av
Kristallgran
Var det inte nåt om att Linnea skulle ha deklarerat också?
Ja, just ja!
Han pratade ju med Anahit, som påstod att Linnea hade sagt att hon loggat in på Chrippas telefon i smyg med hjälp av ansiktsigenkänning när han sov och deklarerat en stor inkomst, men 0kr i skatt. Påståendet var iallafall att Linnea ska ha deklarerat 1 eller 10 miljoner (oklart för det stod olika siffror på pappret).
(Det är dock mysko, eftersom ansiktsigenkänning behöver ögonkontakt och det är ju sagt massvis med gånger om att hon har haft ALLA hans koder. Dessutom har jag för mig att detta påstående kom ut INNAN Chrippa var ute. Hur fick någon tag på hans deklaration då? Utöver det så verkade textsnittet på dokumentet stämma överens med det som Skatteverket använder, men sammanställningen saknade linjerade rader (vilket iallafall min privata har), kolla gärna era också om ni har en näringsverksamhet, kan kanske se annorlunda ut då.
Jag kan ordna en bild på en ”deklaration” gjord i paint 1D med exakt samma trovärdighet.
Utöver det så gick förtalsgänget (ska inte säga vem, för jag minns faktiskt inte) ut med att Linnea tömt alla Chrippas bankkonton på pengar. Det publicerades aldrig några uppföljande printscreens som bevis. Som ju har så högt bevisvärde i dagens moderna samhälle. Funkar inspelningsknappen bara för ljudupptagning för dessa producenter? Joakim skapade hemmasnickrade falska ”printscreens” som han hängde ut folk med för 10 år sedan. Höj nivån gubbar! d
FÖRRESTEN
Herr Pontus deklarerade 353261kr, per månad blir det 29438 och 6223kr behöver man betala i skatt (tabell 33) då återstår 23215kr. Fru Lisen taxerade 82000kr år 2022, vilket blir bara 6833kr per månad, på det när hon betala 585kr i skatt, så kvar blir 6248kr.
Tillsammans blir det bara 29463kr kvar att leva på. Och med en hyra på.. 12 000?
En vanlig barnfamilj lägger 11000kr på mat, med tanke på läskkonsumtion och annat dyrt hamnar väl notan på .. 15000?
Då har familjen 3500kr kvar, tack vare barnbidraget så blir det .. 7250? Sen slänger vi in lite försäkringar (1700kr per månad? Hem, barnförsäkring, frisktandvårdsavtal) telefoner 1500. Då är vi nere på 4050? Förskoleplats? Inkomstbaserat, men om två av deras barn går .. så runt 1-2000kr per månad. 2050 över till annat. Anjo, låt Lisen jobba utanför hemmet för allas skull.
Deras adress är en fastighet med hyresrätter och samhällsfastigheter (”Fastighet som brukas till övervägande del av skattefinansierad verksamhet och är specifikt anpassad för samhällsservice”).
Ligger det något i detta?