2024-03-20, 17:48
Avstängd
Yiiiepiiiee - polisen anmäler sig själv för att man inte gjorde ett skit på fyra dar.

Anmälan kommer att utredas av poliser och arbetskamrater till de anställda.

Är det så förbannat svårt att skaffa en utredningsenhet med icke poliser -
jurister o specialpoliser från USA
Citera
2024-03-20, 17:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det var ju min första spontana tanke. Göteborgs-Posten skriver inget om ålder på dessa båda personer men använder Mark-Posten som källa, så jag har svårt att tro att det står "två 17-åringar" där utan att G-P skulle plocka upp det. Men artikeln i Mark-Posten är låst för mig.

Vet vi om "MT" i dagboksbladet är en förkortning för "misstänkt"?
MT i dagboksbladet står för MissTänkt.

Sekretess MT2 Misstänkt
Sekretess MT3 Misstänkt
Sekretess MT1 Misstänkt

Men ett fel från Borås Tingsrätt gör att 2 extra MT kom med. Det ska vara bara 1 MT.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej bara 1 misstänkt. Uppdaterad artikel kl 16.28

Under dagen rapporterade SVT och flera lokala medier om att det var ytterligare två misstänkta i fallet, men det var felaktiga uppgifter som berodde på ett systemfel på tingsrätten i Borås.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nya-uppgifter-efter-misstankta-mordet-pa-17-arig-flicka-i-mark-tonarspojke-har-pratat-om-hemligt-sta lle

Jag håller på att läsa ikapp, ligger 9 sidor efter så kanske uppgifter som redan har kommit fram.
Citera
2024-03-20, 17:50
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
"Varit på" ? Som mobbing eller sexuellt?

Det framgick inte, bara att han varit på henne och att flera anmälningar gjorts. Min gissning är sexuella trakasserier men det är inget jag vet.
Citera
2024-03-20, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xbxn7E/kustbevakningen-dyker-pa-platsen-dar-maja-17-hittades-dod

Man letar efter något som tydligen är viktigt.

Gissningsvis Majas mobiltelefon.
Citera
2024-03-20, 17:53
Medlem
FetFulElaks avatar
Hade man inte stängt ner Restad, Karsudden, Sant Jörgen m.fl. ställen där dessa dårar kunde tillbringa sina dagar hade detta inte hänt
Citera
2024-03-20, 17:56
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gissningsvis Majas mobiltelefon.
Nu gissar du hej vilt.
Något mordvapen har inte nämnts någonstans. M kanske hade stickskador på kroppen men ingen kniv har hittats av polis tex. Finns många tänkbara anledningar att dyka.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Att de två nya misstänkta pojkarna inte längre är misstänka för mordet gör att jag blir ännu mer misstänksam. De finns alltså med i en annan utredning och så har det blandats ihop.

Första frågan: Hur mycket skit ägnar sig ungarna i den där hålan åt egentligen?
Andra frågan: Vad håller myndigheterna på med?

Många har synpunkter på polisen, och de finns nog både bra och dåligt material där - men det verkliga problemet är åklagare och domstolar som idag är bemannade med korkade kärringar av bägge könen.
Finns ingen info om ålder på dem, dessutom var det tingsrätten som hade gjort fel och slagit ihop två olika mål.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Oj många relevanta frågor, jag kan enbart spekulera i.
Jag tror inte att hon gick dit ensam, utan med en person eller sällskap kanske.

Det finns en film på utube som visar hur tåget rör sig på den sidan bron.
https://www.youtube.com/watch?v=5TsppM1oBJw&t=4094s

Vilken sida, hmm. Förmodligen där är det enklast att ta sig dit.
Det finns plats att gå dit på den norra sida. Där fins stig och inte mycket buskar och skräp.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=360518&n=6375031&z=15&mapprofile=flygbild&name= Stig&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D

Varför man gömde saker. Vilka saker vet jag inte. Kanske någon typ av "verktyg" eller nåt...

Kanske en mobil eller saker med DNA.
Verkar för som att MGM inte hade alla hästarna hemma i stallet. Kort framförhållning och kunde inte tänka 2-3 gånger runt hörnet.

Men detta är bara min snabba tanke.
Då stämmer troligen den här kartan bra om vägen till brottsplatsen med tanke på avspärrningarna.
https://imgur.com/a/QEnyPne
Citera
2024-03-20, 17:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Finns bild på MGM som man som inte har facebook kan se? Har läst mycket i tråden men inte sett någon.
Citera
2024-03-20, 18:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Vad jag hört så har Maja anmält den här pojken tidigare flera gånger för att ha varit på henne, jag är helt övertygad att det är han som haft ihjäl henne. Synd att han inte hunnit fylla 18 så han kunde fått lite straff iaf. Det lär vara han som lurat iväg henne till detta hemliga ställe, med inte så trevliga baktankar. Tror inte fler är inblandade.
Hmm... varför skulle Maja gå iväg frivilligt med en pojke som hon har anmält flera gånger?
Låter inte sannolikt. Mycket rykten som sprids nu.
Citera
2024-03-20, 18:01
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Finns bild på MGM som man som inte har facebook kan se? Har läst mycket i tråden men inte sett någon.
Via första inlägget.
Bild längst ned.
(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.
Citera
2024-03-20, 18:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Yiiiepiiiee - polisen anmäler sig själv för att man inte gjorde ett skit på fyra dar.

Anmälan kommer att utredas av poliser och arbetskamrater till de anställda.

Är det så förbannat svårt att skaffa en utredningsenhet med icke poliser -
jurister o specialpoliser från USA

Var kan man läsa om denna anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in