2024-03-20, 16:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Bra, då är vi överens om det åtminstone. Nästa instans är som jag förstått det New York Court of Appeals, bestående av 7 domare (samtliga utsedda av demokrater eftersom de utses av guvernören i New York). Och ett eventuellt överklagande därefter skulle väl förmodligen avgöras av Supreme Court.
De kommer bedöma om något fel skett i rättegången och bevisen stämmer, och det kommer bli NEJ på bägge och det vet vi redan pga något som heter siffror och fakta att demokrater är helt ointressant här, siffrorna och fakta är det som berättar donalds måste betala tillbaka de pengar hen tillförskansat sig pga skattefifflet och bedrägeriet.
Citat:
Det är förstås inte säkert att de tar upp det. Jag menar bara att Supreme Court är den högsta instans till vilket fallet i teorin skulle kunna överklagas.
SCOtUS tar om konstitutionella frågor, hur kan du missat detta?
Även finns en lucka för överdrivna skadestånd, men här är ju de inte överdriva, då siffrorna styrker summan som ska återbetalas.
Citat:
Precis, som du säger, det är ett trivialt mål, så det är inte alls säkert att de ens tar upp det. Och jag tror nog att New York court of appeals kommer att riva upp domen från Engoron, eller åtminstone sänka beloppet ganska rejält. Men om vi nu leker med tanken på att court of appeals står fast vid Engorons beslut så finns det möjligen åtminstone två faktorer som kan tänkas väcka intresse från Supreme court:

- Det oproportionerligt höga skadeståndsbeloppet
- Den tydligt politiska motivationen för åtalet och fällandet

Men som sagt, nu går vi händelserna i förväg.
Det är vad en oberoende ekonom/revisor har upptäckt har skattefifflats bort i bedrägeriet.
SÅ nej, det finns inget oproportionerligt där inte, donalds enda chans är att försöka hitta något som kan minska summan som kanske ekonomen/revisorn missat.

Ingen tvingade donalds göra bedrägeri och skattefiffel, så prata om politik blir bara skrattretande patetiskt och pga detta är styrkt med siffror och bevis.

Eller försöker du säga att göra bedrägeri och skattefiffla är något som är okey???
Och sen är det inte alls otroligt att det blir ett brottsåtal också och för själva bedrägeriet.

Det jag kan se framför mig är kanske en minskning av summan, men i övrigt är detta vad man kallar för open and shut case och pga att donalds underskrift är på dessa deklarationer att vara sanningsenlig och riktiga.
Men det vet vi idag de aldrig var och därav så har donalds på sig till på måndag att betala in denna summa till Domstolens Escrow och om nu inte hen får någon dag till och pga pengarna är nära.
Annars startar indrivning direkt, och givetvis en del pappersarbete och annat, för en del tror när man skriver sånt här att man menar sekunden senare, men ingen kan väl vara så korkad?
Citera
2024-03-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är övertygad om att konstitutionen, som säger nej till omotiverat höga skadestånd, kommer segra över sorosfinansierade åklagare och korrupta domare.
Eftersom absolut ingen lidit någon skada, kommer beloppet sänkas till den symbolisk summan 1 dollar, eller så avskrivs fallet helt och hållet.

Du har som vanligt helt fel, och kör desinformation-racet för att du inte kan och inte vet bättre. Dels så har NY skadats, precis som Florida, då de inte fått de skatteintäkter som de skulle ha ifrån Trump Org., dels så grundade sig skadeståndet på vinster som Trump Org. haft men som de inte varit berättigade till, bland annat vinsten på försäljningen av gamla posthuset.

Hur var det med skadeståndet på maximalt 1 dollar som du utlovat. Det står naturligtvis ingenting i konstitutionen om vilka nivåer på skadestånd som en domare för döma ut, det är bara trams!
Citera
2024-03-20, 16:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du har som vanligt helt fel, och kör desinformation-racet för att du inte kan och inte vet bättre. Dels så har NY skadats, precis som Florida, då de inte fått de skatteintäkter som de skulle ha ifrån Trump Org., dels så grundade sig skadeståndet på vinster som Trump Org. haft men som de inte varit berättigade till, bland annat vinsten på försäljningen av gamla posthuset.

Hur var det med skadeståndet på maximalt 1 dollar som du utlovat. Det står naturligtvis ingenting i konstitutionen om vilka nivåer på skadestånd som en domare för döma ut, det är bara trams!
Målet rörde inte skattefusk. Han är inte dömd för skattefusk. Ingen skatt har försvunnit eftersom värdet enligt NY är LÄGRE än taxeringsvärdet.

Ej heller bankerna har förlorat något, enligt de själva.

1 dollar.
Citera
2024-03-20, 16:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Målet rörde inte skattefusk. Han är inte dömd för skattefusk. Ingen skatt har försvunnit eftersom värdet enligt NY är LÄGRE än taxeringsvärdet.

1 dollar.
Eftersom skattefifflet ger donalds pengar som hen inte är berättigad till med pga bedrägeriet, så ska den summan som bedrägeriet gett återbetalas.

Och nu ska summan vara inne nu på Måndag.
Citera
2024-03-20, 17:23
Medlem
Citat:
Bra, då är vi överens om det åtminstone. Nästa instans är som jag förstått det New York Court of Appeals, bestående av 7 domare (samtliga utsedda av demokrater eftersom de utses av guvernören i New York). Och ett eventuellt överklagande därefter skulle väl förmodligen avgöras av Supreme Court.

Vi är nog överens om en hel del. Men när det gäller uppfattningen om Trump så skiljer det sig uppenbarligen ordentligt. Jag ser honom som en ond och kriminell man som har kört över folk i hela sitt liv och njutit av det. Så min medkänsla för honom i det här läget ligger på minusskalan. Han har inte haft en enda tanke på att verkligen göra något gott för folk under sin tid som president. Han har inte satt sig in i någonting alls för det. Att andra gett honom saker att skriva under på handlar ju bara om att han vet att han kan använda det och säga att titta vad bra jag gjort för människorna. Han är en så kallad ögontjänare, om någon kan kallas för det är det han. Jag är förvånad att folk inte ser att att han är karriärsbedragare, sociopat och narcissist. Att han nu ska försöka få andra att skänka honom pengar, han som har stulit från välgörenhet och sitt jävla så kallade universitet och gud vet allt, och att folk skänker honom pengar visar hur en del människor är sina egna värsta fiender. Han har inte pengar för att han har fifflat så att han tjänat pengar på fifflet, det går inte att komma undan från att det är det han gjort i den här saken.
Citera
2024-03-20, 17:34
Medlem
Citat:

1 dollar.
Trump är dömd för "fraud" vilket väl översättes med "bedrägeri" på svenska.
Så här kan kan det exempelvis beskrivas:
" ....finding he lied for years about his wealth on financial statements he used to secure loans and make deals as he built the real estate empire that vaulted him to fame and the presidency."
Han lurade banker att ge honom förmånliga lån.
Det faktum att dessa lån betalats tillbaka ändrar inte (enligt domstolen..) det faktum att han varit bedräglig.
Dock verkar DT hävda detta...men jag tror inte det "biter".
Vi får se...
/T

/T
Citera
2024-03-20, 17:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Eftersom skattefifflet ger donalds pengar som hen inte är berättigad till med pga bedrägeriet, så ska den summan som bedrägeriet gett återbetalas.

Jag håller med om att skadeståndet ska motsvara eventuella förluster för NY. Jag menar att NY inte förlorat några skatteintäkter alls. Taxeringsvärde och bankvärdering är helt skilda områden.
Citera
2024-03-20, 17:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
" ....finding he lied for years about his wealth on financial statements he used to secure loans and make deals as he built the real estate empire that vaulted him to fame and the presidency."
Det faktum att dessa lån betalats tillbaka ändrar inte (enligt domstolen..) det faktum att han varit bedräglig.
Vi får se...
/T

/T
Okej. Men eftersom bankerna inte förlorat någonting bör Trump ej betala något skadestånd. Bankerna får ingenting av detta. Allt går ju till NY.
Citera
2024-03-20, 17:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag håller med om att skadeståndet ska motsvara eventuella förluster för NY. Jag menar att NY inte förlorat några skatteintäkter alls. Taxeringsvärde och bankvärdering är helt skilda områden.
Bedrägeriet berättar denna summa är undanhållen och det berättar deklarationen och resten i målet.
Du kan försöka låtsas det du gör, men fakta och siffror berättar att du ljuger.
Citera
2024-03-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vi får se...
/T

/T

Ja får man otillbörligt förmånliga lån är det klart att de är lättare att betala tillbaka.
Banken kompenserar sig förstås genom att ta ut mer från andra låntagare än de annars skulle gjort.
Så då är det dubbel skada.
Citera
2024-03-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja får man otillbörligt förmånliga lån är det klart att de är lättare att betala tillbaka.
Banken kompenserar sig förstås genom att ta ut mer från andra låntagare än de annars skulle gjort.
Så då är det dubbel skada.

Exakt. Det är så lustigt att de tror att Trump kan göra så här och tjäna många många dollar på det men pengarna kommer just från ingenstans.
Citera
2024-03-20, 18:31
Medlem
Citat:
Okej. Men eftersom bankerna inte förlorat någonting bör Trump ej betala något skadestånd. Bankerna får ingenting av detta. Allt går ju till NY.
Du och DT tycker likadant.
Men, domstolen tycker annorlunda.
Det faktum att bankerna möjligen inte förlorat något ändrar inte på det faktum att DT varit bedräglig. (enligt domstolen...)
Och straffet för denna omfattande bedrägeriverksamhet är de mycket stora böter han tilldömts. Något annat finns (såvitt jag förstått det) inte i straffskalan här.
Det handlar ju här om ett s.k. "civilmål".

Men, i den kommande rättegången om "hush money" där ligger fängelse som en möjlighet.
Där handlar det om "felony" vilket brukar översättas "grov brotslighet" på svenska...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in