Citat:
De kommer bedöma om något fel skett i rättegången och bevisen stämmer, och det kommer bli NEJ på bägge och det vet vi redan pga något som heter siffror och fakta att demokrater är helt ointressant här, siffrorna och fakta är det som berättar donalds måste betala tillbaka de pengar hen tillförskansat sig pga skattefifflet och bedrägeriet.Bra, då är vi överens om det åtminstone. Nästa instans är som jag förstått det New York Court of Appeals, bestående av 7 domare (samtliga utsedda av demokrater eftersom de utses av guvernören i New York). Och ett eventuellt överklagande därefter skulle väl förmodligen avgöras av Supreme Court.
Citat:
SCOtUS tar om konstitutionella frågor, hur kan du missat detta?Även finns en lucka för överdrivna skadestånd, men här är ju de inte överdriva, då siffrorna styrker summan som ska återbetalas.
Citat:
Det är vad en oberoende ekonom/revisor har upptäckt har skattefifflats bort i bedrägeriet.Precis, som du säger, det är ett trivialt mål, så det är inte alls säkert att de ens tar upp det. Och jag tror nog att New York court of appeals kommer att riva upp domen från Engoron, eller åtminstone sänka beloppet ganska rejält. Men om vi nu leker med tanken på att court of appeals står fast vid Engorons beslut så finns det möjligen åtminstone två faktorer som kan tänkas väcka intresse från Supreme court:
- Det oproportionerligt höga skadeståndsbeloppet
- Den tydligt politiska motivationen för åtalet och fällandet
Men som sagt, nu går vi händelserna i förväg.
- Det oproportionerligt höga skadeståndsbeloppet
- Den tydligt politiska motivationen för åtalet och fällandet
Men som sagt, nu går vi händelserna i förväg.
SÅ nej, det finns inget oproportionerligt där inte, donalds enda chans är att försöka hitta något som kan minska summan som kanske ekonomen/revisorn missat.
Ingen tvingade donalds göra bedrägeri och skattefiffel, så prata om politik blir bara skrattretande patetiskt och pga detta är styrkt med siffror och bevis.
Eller försöker du säga att göra bedrägeri och skattefiffla är något som är okey???
Och sen är det inte alls otroligt att det blir ett brottsåtal också och för själva bedrägeriet.
Det jag kan se framför mig är kanske en minskning av summan, men i övrigt är detta vad man kallar för open and shut case och pga att donalds underskrift är på dessa deklarationer att vara sanningsenlig och riktiga.
Men det vet vi idag de aldrig var och därav så har donalds på sig till på måndag att betala in denna summa till Domstolens Escrow och om nu inte hen får någon dag till och pga pengarna är nära.
Annars startar indrivning direkt, och givetvis en del pappersarbete och annat, för en del tror när man skriver sånt här att man menar sekunden senare, men ingen kan väl vara så korkad?