Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Jag säger inte att du har fel, men jag säger att många andra tycker det. Och när vi pratar om så politiskt högprofilerade människor blir det alltid politik av det.
jmf: "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters, OK?"
Inget kritik mot dig, men tycka betyder ingenting om man missar fakta att tycka något som helst saknar betydelse för bedrägeriet och skattefifflet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det finns vare sig åtalad eller dom för något skattebrott. Man kan inte dömas för "antingen eller".
Trump har givit dessa värderingar till bankerna. Att det riktiga värdet skiljer sig från taxeringsvärdet är snarare regel än undantag.
Nåja. Skadeståndet kommer korrigeras.
Att ett åtal för bedrägeriet och skattefifflet kommer, det låter både logiskt och troligt.
Du får helt enkelt sätta dig ned och invänta vad de kommer bestämma sig för.
Det är möjligt till bägge varianterna, det ena att göra civilrättsligt först och sen brottsligt, eller vice versa.
Och man kan bli dömd både i brottmål och civilmål för samma sak, vet du ingenting?
Skadeståndet korrigeras om de kan påvisa bedrägeriet och skattefifflet var lägre.
Dock har en oberoende ekonom/revisor räknat ut hur mycket som är undanhållet, och det var därför det ökade från $250miljoner till +$350 miljoner och för man hittade mer skattefiffel.
Så om skadeståndet ska minskas, ja, då är det dax man ska påvisa detta att summan är lägre.
Vad svaret är där vet jag inte, men kan man påvisa +$350miljoner i skattefiffel, så är det den summan som gäller och om inte försvaret kan påvisa annat.(har du höga förhoppningar att Habba är kompetent nog för detta?

)
Och nu är det bara några dagar kvar till donalds den rike ska betala det som hen sagt är fickpengar, men nu inte ens har en fjärdedel av.
Och rent tekniskt utan annan dom, så börjar summan drivas in så fort tidsfristen gått ut.(Givetvis tar pappers arbete och annat en stund att färdigställa.)