Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Bara för att jag inte väljer att slå på den stora trumman kring att allt som ryktas in eller kommer in är "klass". Tradigt som fan att läsa om det hela tiden.
Killen har inte gjort mer än 30 minuter i en match på 6 månader. Skärp dig istället och motivera till varför han skulle vara en fantastisk istället för att bara svinga runt om klass hit eller dit.
Till sist, trazke, till skillnad från många här för sin talan alldeles utmärkt genom att motivera sina tankar, sen om man håller med honom är en annan femma.
Det är ingen hemlighet att vårt spelsätt kräver snabba yttrar. Syntes t.ex. tydligt mot Solna där vi tappar i vårt spel efter att Fallenius byts ut. Där till har Bergstrand pratat om hur vi vill ha spelare som hanterar flera positioner. Vi försökte med Adegbenro och nu försöker vi med Tokmac. Båda är snarlika på det sätt att de är målfarliga yttrar med speed. Adegbenro har bättre meriter som 9:a, vilket är en spelartyp vi saknar för omställningsspel på den positionen. Tokmac har dock kraftigt överlägsen erfarenhet från Europaspel och är bättre på sin huvudposition.
Vet iofs inte vilken skada han åkt på och hur han sett ut, men ingen av våra yttrar (minus Gulliksen) hade klarat av konkurrensen i Ferencvaros. Även era yttrar hade haft väldigt svårt att slå sig in i startelvan. Bristen på speltid drar jag därför inga större växlar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
När gjorde Djurgården senast något fel i dina ögon? Du hyllar ju vad som helst. Jag har varit skeptisk till Botheim, om du vill ställa samma fråga till mig.
Jag tyckte ni gjort rätt som förstärkt er högerback, även om jag tycker ni skulle lagt ännu mer pengar på positionen.
Jag tänkte samma om Piotr men han har ju varit bra i år. Bruttotruppen i landslaget t.ex.
Fast jag tänker mer på beslutsfattandet. Bosse kan detta bättre än mig. Samma med tränarna. Min roll är väl snarast att försöka förstå uppsidan och intentionen i deras beslut. Byta spelsystem snarare än tränare har varit en bra idé och jag har ju hela tiden pekat på att K&T kan förnya sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Ja och Wikheim är ju kvar och blandar och ger. Adegbenro hade känts mer rimlig då han kan konkurrera tydligt på två positioner.
Du har varit positiv till varenda nyförvärv någonsin så något annat förväntar jag mig inte, men nu med Europaplats klar förväntar jag mig något som är mer garanti och som kan konkurrera framförallt som 9:A men också på kanten.
Blir extremt besviken om det är den här värvningen som ska vara spetsen
Wikheim var en bomb för 2 år sedan. Utifrån 1,5 år i Midtjylland och efter 3 år i Saudi. Det tog honom 6 månader att komma i form. Asoro tog 1 år på sig innan han kom igång. I övrigt har vi spelat med t.ex. Ring, Bärkroth och Holmberg. Vi plockade in Oliver Berg för 10M.
I jämförelse med detta är jag väldigt positivt inställd till Tokmac.