2024-03-18, 22:47
Medlem
Rätt att låna ut Omarsson, han behöver växa på sig och spela matcher. Är det för mycket begärt att få in en högerback som kan följa med i offensiven utan att för den delen bränna sig bakåt?
2024-03-19, 09:38
Medlem
Vem fan är Tokmac Nguen? Luktar antingen flopp eller toksuccé.

Känns som flopp och jag är Djurgårdare.

Har dock aldrig sett snubben lira.
2024-03-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Med tanke på lönerna vi betalat ut så har vi helt klart underpresterat. Vi borde ha ungefär samma resultat som Dif. Topp fem är ett krav enligt mig. Topp tre ska vara ambitionen varje år.

Försöker inte troll men har inte Bajen sisådär ekonomi?

Det förklarar även bristen på värvningar.
Tycker att ni ser dåliga ut när man kollar på era försvarare.

Tycker synd om Hellberg. Känns som dom drog en vals och lovade honom lite fler värvningar.
2024-03-19, 10:14
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

Most viewed players (senaste 2h):

#7 - T. Nguen.

https://www.transfermarkt.com/

DIF engagerar
2024-03-19, 10:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Bara för att jag inte väljer att slå på den stora trumman kring att allt som ryktas in eller kommer in är "klass". Tradigt som fan att läsa om det hela tiden.

Killen har inte gjort mer än 30 minuter i en match på 6 månader. Skärp dig istället och motivera till varför han skulle vara en fantastisk istället för att bara svinga runt om klass hit eller dit.

Till sist, trazke, till skillnad från många här för sin talan alldeles utmärkt genom att motivera sina tankar, sen om man håller med honom är en annan femma.
Det är ingen hemlighet att vårt spelsätt kräver snabba yttrar. Syntes t.ex. tydligt mot Solna där vi tappar i vårt spel efter att Fallenius byts ut. Där till har Bergstrand pratat om hur vi vill ha spelare som hanterar flera positioner. Vi försökte med Adegbenro och nu försöker vi med Tokmac. Båda är snarlika på det sätt att de är målfarliga yttrar med speed. Adegbenro har bättre meriter som 9:a, vilket är en spelartyp vi saknar för omställningsspel på den positionen. Tokmac har dock kraftigt överlägsen erfarenhet från Europaspel och är bättre på sin huvudposition.

Vet iofs inte vilken skada han åkt på och hur han sett ut, men ingen av våra yttrar (minus Gulliksen) hade klarat av konkurrensen i Ferencvaros. Även era yttrar hade haft väldigt svårt att slå sig in i startelvan. Bristen på speltid drar jag därför inga större växlar på.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När gjorde Djurgården senast något fel i dina ögon? Du hyllar ju vad som helst. Jag har varit skeptisk till Botheim, om du vill ställa samma fråga till mig.

Jag tyckte ni gjort rätt som förstärkt er högerback, även om jag tycker ni skulle lagt ännu mer pengar på positionen.
Jag tänkte samma om Piotr men han har ju varit bra i år. Bruttotruppen i landslaget t.ex.

Fast jag tänker mer på beslutsfattandet. Bosse kan detta bättre än mig. Samma med tränarna. Min roll är väl snarast att försöka förstå uppsidan och intentionen i deras beslut. Byta spelsystem snarare än tränare har varit en bra idé och jag har ju hela tiden pekat på att K&T kan förnya sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Ja och Wikheim är ju kvar och blandar och ger. Adegbenro hade känts mer rimlig då han kan konkurrera tydligt på två positioner.

Du har varit positiv till varenda nyförvärv någonsin så något annat förväntar jag mig inte, men nu med Europaplats klar förväntar jag mig något som är mer garanti och som kan konkurrera framförallt som 9:A men också på kanten.

Blir extremt besviken om det är den här värvningen som ska vara spetsen
Wikheim var en bomb för 2 år sedan. Utifrån 1,5 år i Midtjylland och efter 3 år i Saudi. Det tog honom 6 månader att komma i form. Asoro tog 1 år på sig innan han kom igång. I övrigt har vi spelat med t.ex. Ring, Bärkroth och Holmberg. Vi plockade in Oliver Berg för 10M.

I jämförelse med detta är jag väldigt positivt inställd till Tokmac.
2024-03-19, 12:24
Medlem
trazkeis avatar
Så Lilleström sätter på sig dumstruten och budar över Blåvitt på Abraham? Snacka om att Blåvitt duckade en kula där!
2024-03-19, 12:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Så Lilleström sätter på sig dumstruten och budar över Blåvitt på Abraham? Snacka om att Blåvitt duckade en kula där!

Ja helt otroligt att klubbar slåss om den sopan. Han gjorde ingen glad under sin tid hos oss!
2024-03-19, 13:02
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja helt otroligt att klubbar slåss om den sopan. Han gjorde ingen glad under sin tid hos oss!
Han gladde väl er plånbok ändå? Har för mig att det var ytterligare en spelare som ni fick helt sjukt bra betalt för trots att han var en medelmåtta som bäst?
2024-03-19, 13:30
Avslutad
Tror Paulos är en rätt bra värvning för en klubb som IFK ändå. De har inte en chans på toppstriden och det här är en ung spelare med fart och spetsegenskaper som de värvar in för kanske 4-5 miljoner. Kan helt klart lyfta sig ett par snäpp. Det är en bra talang men behöver bli motiverad och träna hårdare för att nå upp till sin potential. Lyckas IFK med detta har de ett riktigt bra anfall (på pappret)

Pettersson - Abraham - Mucolli
2024-03-19, 13:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Jag tänkte samma om Piotr men han har ju varit bra i år. Bruttotruppen i landslaget t.ex.

Fast jag tänker mer på beslutsfattandet. Bosse kan detta bättre än mig. Samma med tränarna. Min roll är väl snarast att försöka förstå uppsidan och intentionen i deras beslut. Byta spelsystem snarare än tränare har varit en bra idé och jag har ju hela tiden pekat på att K&T kan förnya sig.

Men det är ju inte felfritt. Ni värvar ju spelare som floppar. Alla beslut som er sportchef och era tränare gör är ju inte korrekta. Bosse kanske kan det bättre än dig, men med facit i hand så går ju inte allt som det är tänkt. Det öppnar ju upp för att granska och tänka kritiskt också.

Jag är inte särskilt förtjust i att köpa spelare som ska tinas upp. Ni har kanske råd med den tiden. Jag vill ha spelare som presterar på en gång så att vi är i toppstrid varje år. Då kan man inte ge en spelare ett år på sig.
2024-03-19, 17:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Försöker inte troll men har inte Bajen sisådär ekonomi?

Det förklarar även bristen på värvningar.
Tycker att ni ser dåliga ut när man kollar på era försvarare.

Tycker synd om Hellberg. Känns som dom drog en vals och lovade honom lite fler värvningar.
https://www.youtube.com/watch?v=faSsp04TEhw

Där har du 2 mål av han.
2024-03-19, 23:03
Medlem
Citat:

Du kollade aldrig CL-kvalet mot Ferencvaros 2020? Om du gjorde det - snubben som sprang åttor runt våra backar. Det är han.

Om han har samma kvalitet nu låter jag vara osagt är men knappast va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in