2024-03-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Leo Walta klar för Sirius. Någon som sett honom mer än mig och kan berätta lite om vad han är för spelare?

Jag är skitnöjd, han har det mesta vi inte har på mitten just nu, visserligen har vi haft Stensson borta men ändå. Nån som kan vända upp och flytta spelet framåt men även hålla bollen inom laget. Plus antagligen några mål utanför boxen. Extra bonus att vi får in en bättre hörn- och frisparksfot än Widgren, och med tanke på hur mycket Kitten verkar jobba med fasta situationer kan det bli viktigt. Och då är han ändå bara 20 bast.

Nu när Omarsson är på väg ut och Sylisufaj agerar ytterback på träningarna verkar det också sannolikt att vi kommer få in en ny högerback före säsong. Då ser det fan ruskigt intressant ut.
2024-03-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Årets roligaste inlägg Ingen av de spelarna du nämner tar en tröja för att spela sexa i ett lag med toppaspirationer. Hammar är ju rolig. Nästan större diskrepans mellan ego och förmåga än JG. Alper Demirol har ju en lockande spelstil som sexa men själva prestationerna räcker inte hela vägen fram. Om man ska spela ish 4231 med Besara som en av två sexor bör partnern sticka ut på defensiva spiders. Men spela Hammar så mycket som möjligt så blir jag superglad . HTFF är ju inte heller Tobbe Trollkarls hatt, man kan inte dra fram spelare från tomma intet. Om denna supersexa hade funnits där hade han redan blivit forslad till A-laget.
Lite dit jag ville åt.

Tycker Hjelmberg faller in i samma spår som JJ inför fjolåret där vissa positioner inte behöver förstärkas då man har flera spelare som ”kan” spela där. Det är lite en utvecklad version av Björn Wesströms ”ersättaren finns i truppen”. Ersättaren finns i truppen på en annan position, haha.

Går Bajen in med den här truppen till säsongsstart så är jag jättenöjd.
2024-03-08, 17:36
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Lite dit jag ville åt.

Tycker Hjelmberg faller in i samma spår som JJ inför fjolåret där vissa positioner inte behöver förstärkas då man har flera spelare som ”kan” spela där. Det är lite en utvecklad version av Björn Wesströms ”ersättaren finns i truppen”. Ersättaren finns i truppen på en annan position, haha.

Går Bajen in med den här truppen till säsongsstart så är jag jättenöjd.
Känns som att det finns fem spelare som "kan" spela på varenda position i Bajen. De flesta är såklart totala medelmåttor.
2024-03-09, 10:22
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Känns som att det finns fem spelare som "kan" spela på varenda position i Bajen. De flesta är såklart totala medelmåttor.

Japp. Finns ingenting med våra värvningar jag är mer less på än när någon säger ”ja men han kan spela på flera positioner”.
2024-03-09, 14:13
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2024/03/09/uppgifter-aik-backar-fran-mickelson-intresse/

Solna backar ur affär pga "saknar kapacitet" att betala prislappen på 3 miljoner.
2024-03-09, 14:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2024/03/09/uppgifter-aik-backar-fran-mickelson-intresse/

Solna backar ur affär pga "saknar kapacitet" att betala prislappen på 3 miljoner.
Jag förstår att du kastar dig över denna nyhet likt en hungrig hora, men saknad kapacitet i detta läget är helt enkelt kopplat till det faktum att vi redan har 13 spelare utan svenskt pass i truppen.
2024-03-09, 15:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag förstår att du kastar dig över denna nyhet likt en hungrig hora, men saknad kapacitet i detta läget är helt enkelt kopplat till det faktum att vi redan har 13 spelare utan svenskt pass i truppen.
Lugnt.

Ni har kapacitet i form av Björnström.
2024-03-09, 17:34
Medlem
Citat:
Lugnt.

Ni har kapacitet i form av Björnström.

Han har nog gjort fler poäng än plotter-piotr i alla fall
2024-03-09, 18:35
Medlem
Vågar nästan säga att Bajens nya afrikan är på riktigt. Får han spela i år kommer han slå igenom direkt. Hjelmberg kan sitt Afrika.
2024-03-11, 12:28
Avslutad
Citat:

Rear ut Otieno för småpengar och säljer en supertalang för 40-50 millar när de kan få det dubbla minst om 2-3 år. Klubben är genomuselt skött faktiskt.
2024-03-11, 13:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Rear ut Otieno för småpengar och säljer en supertalang för 40-50 millar när de kan få det dubbla minst om 2-3 år. Klubben är genomuselt skött faktiskt.
Otieno satt med några månader kvar på sitt kontrakt ditt jävla missfoster. Att det inte skulle bli massa deg för honom har stått klart för alla med insyn i över ett år. Faktum är att det var på gång att släppa honom gratis ett tag. Vasalund satt på en VFK på typ 40% dessutom. När det gäller JKA vet inte du eller någon annan vad marknadsvärdet för honom ser ut om 2-3 år, lika lite som du vet hur marknadsvärdet för Gono som ersätter ser ut om 2-3 år.

Sen måste folk sluta använda Bergvall som någon jävla måttstock. Alla som inte är helt jävla retarded förstår att Bosse lyckats förhandla till sig ett kraftigt överpris där och att det verkliga värdet ligger på ungefär hälften.

Och återigen, kapaciteten som refereras till handlar om antal utländska spelare redan i truppen. Inget annat.
2024-03-11, 13:47
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Otieno satt med några månader kvar på sitt kontrakt ditt jävla missfoster. Att det inte skulle bli massa deg för honom har stått klart för alla med insyn i över ett år. Faktum är att det var på gång att släppa honom gratis ett tag. Vasalund satt på en VFK på typ 40% dessutom. När det gäller JKA vet inte du eller någon annan vad marknadsvärdet för honom ser ut om 2-3 år, lika lite som du vet hur marknadsvärdet för Gono som ersätter ser ut om 2-3 år.

Sen måste folk sluta använda Bergvall som någon jävla måttstock. Alla som inte är helt jävla retarded förstår att Bosse lyckats förhandla till sig ett kraftigt överpris där och att det verkliga värdet ligger på ungefär hälften.

Och återigen, kapaciteten som refereras till handlar om antal utländska spelare redan i truppen. Inget annat.

Usel skött klubb är bara förnamnet vem fan är tomten som delar ut alla dessa 30-40 procent vfk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in