2024-02-19, 17:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag blir riktigt orolig nu. Kul att vi satsar men har denna Inoussa färgat allsvenskan? Jag kommer inte ens ihåg att jag sett honom? Kollar förvisso inte jättemycket BP men för dessa pengar borde man ändå hört hans namn.
Ung spelare som inte färgat från BP men väldigt hypad. Bara det ger en Jack Lahne vibbar..

Inga likheter i övrigt men tankarna for dit.
2024-02-19, 17:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag blir riktigt orolig nu. Kul att vi satsar men har denna Inoussa färgat allsvenskan? Jag kommer inte ens ihåg att jag sett honom? Kollar förvisso inte jättemycket BP men för dessa pengar borde man ändå hört hans namn.

Nej du är absolut inte ensam jag har inget minne av honom alls från 2023. Men han gjorde tydligen 5 mål på 12 matcher är väl för att BP är helt ointressant för mig som gnagare.
2024-02-19, 17:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ung spelare som inte färgat från BP men väldigt hypad. Bara det ger en Jack Lahne vibbar..

Inga likheter i övrigt men tankarna for dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej du är absolut inte ensam jag har inget minne av honom alls från 2023. Men han gjorde tydligen 5 mål på 12 matcher är väl för att BP är helt ointressant för mig som gnagare.

Nåja. Oavsett hur detta går så är det ett jäkla hantverk av Martin. Och det är faktiskt viktigast.
2024-02-19, 17:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Nåja. Oavsett hur detta går så är det ett jäkla hantverk av Martin. Och det är faktiskt viktigast.

Värre tider kommer komma när Martin bränt alla stålar på sopor och ni får leta talanger på Hovgårdsvallen
2024-02-19, 17:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Värre tider kommer komma när Martin bränt alla stålar på sopor och ni får leta talanger på Hovgårdsvallen
Det är fan inte illa. Sitter säkert lite talang kvar i väggarna där.
2024-02-19, 18:27
Medlem
Citat:

6 mål på 41 matcher i spanska fjärdedivisionen imponerar ju inte direkt, en liga som är betydligt sämre än allsvenskan, förvisso 5 mål på 10 matcher för bp när han kom tillbaka men var det flyt och en ren lyckospark?
Känns som väldigt mycket pengar och risk för en sån spelare men vem vet kanske finns det nåt i honom. Man har ju haft fel om värvningar förut
2024-02-19, 18:55
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Bäst på planen, typ, mot Sirius i höstas. Tycker att han varit bra varje gång jag sett BP.
2024-02-19, 21:46
Medlem
ardagulers avatar
Ser ju inte alls pjåkig ut. Men 15 miljoner spänn är ju inte dåligt betalt för BP.
2024-02-19, 23:13
Medlem
Citat:

Han avgjorde bokstavligen sista matchen mot er?

Han var nog antagligen BP:s mest givna offensiva spelare in till den här säsongen, nu ser jag ingen X-faktorspelare kvar hos dom i offensiven. Han är nog värd pengarna även om det är saftigt. Jocke Persson som är jämngammal har också i princip bara färgat en höst och det sägs att vi tackat nej till bud i trakten av 20 milj.
2024-02-20, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
https://twitter.com/Andeliswe/status/1759577590656901230?t=rJ_5mP0hFIw_5R7GOUKQZQ&s=19

Gör poäng.
Kapten som 25-åring.
Kan spela på massa positioner.

Skriver samma som någon annan gjorde på SF... redan min gubbe trots att han inte ens är klar.
Att han spelar fler positioner brukar tyda på bra inställning. Däremot vet jag inte hjr mycket nytta vi har med att han alternerar mellan back och mittfält då det är knökfullt där redan
2024-02-20, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ser ju inte alls pjåkig ut. Men 15 miljoner spänn är ju inte dåligt betalt för BP.

Nej, men det är klart Häcken har pengar - de vet BP och trots allt tittar man på vad vissa förvisso yngre spelare gått för så den senaste tiden, vill man ha någon från AS under kontrakt kommer det att kosta.

Även om man blir lurad av ett highlights paket så syns det ju att det finns ett steg och utväxling och både distinkta och rappa tillslag blandat med känsla.

Större chans att få utväxling och i alla fall få tillbaka pengarna + lite till om man jämför med spelare som Kamara. Håller han Layouniklass och lite till med lite utveckling så kan det nog bli rätt bra för Häckens del.

De högre transfersummorna ut kommer givetvis spegla av sig längre ner i Sverige.
2024-02-20, 07:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Att han spelar fler positioner brukar tyda på bra inställning. Däremot vet jag inte hjr mycket nytta vi har med att han alternerar mellan back och mittfält då det är knökfullt där redan

Nej mer en bra egenskap än ett behov, han ska ju spela HB som utgångspunkt. Men kolla första målet som exempel.

SLH kryper ner bredvid MD, Finnen breddar höger, Falle slickar kanten och Piotr smiter in centralt. Schüller möter och tar med sig försvarare vilket gör att SLH kan slå en enkel pass till Piotr rakt genom deras linjer.

Nu gjorde ju Piotr det riktigt fint med crossen ut till Vá som var upprinnelsen till målet men i den fickan hade man ju hellre sett en Dahl eller en ny HB som dessutom är bekväm att spela CM. Som ett exempel. Att han dessutom kan spela HY och mittback är ju bara en bonus

Otroligt befriande att se ett spel som inte var bara handboll runt runt på närmsta gubbe hela matchen. Inte det bästa motstånd, visst… men vi mötte uselt motstånd även i fjol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in