2024-03-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Tidigare fanns en ljudupptagning i samband med denna artikeln av OC https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nQ5QMd/den-misstankte-for-vaskmordet-ar-liten-som-ett-frimarke - den finns inte kvar på sidan längre.
Där sade journalisten OC att polisen hade digitala spår som ledde till Latinamerika.

Är det denna Podd du hänvisar till?

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/367457

Aftonbladet Daily finns även på Spotify, och ca 06:35 minuter in i avsnittet berättar Ois*n:

"Vi har ju... Aftonbladet, har indikationer på att det här äkta paret, mannen och kvinnan, ska ha rymt till Latinamerika".

Intressant dock att du skriver att det är digitala spår som leder till Latinamerika! Är det biljettköpet? Eller att någon sett att de misstänkta kopplat upp sig mot någon app så inlogget blivit därifrån? Snapchat-karta? Man upphör aldrig förvånas... Det finns troligtvis mycket info som Polisen inte gått ut med av utredningsskäl och Aftonbladet har också medgett detta.
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-19 kl. 21:48.
Citera
2024-03-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Är det detta du menar? (FB) 37-årig man mördad - hittad i väska på Värmdö (2024-03-10)

Nu är det svårt att veta vilken information som fanns i det inlägget, dvs det ursprungliga inlägget. Har man läst det "förbjudna" delarna så får man kanske en annan bild av den teorin. Men utan att ha sett det ursprungliga inlägget som bröt mot reglerna har jag svårt att köpa den teorin. Tycker allt den teorin gör är att utgå från det klassiska, dvs att friskriva kvinnan med fördomen om att "hon är kvinna och således såklart inte kan vara hjärnan bakom allt".

Som sagt, utan hela inlägget får jag snarare en bild av att det är en teori som är uppdiktad av någon som försöker rentvå MGK. Något jag kan säga då jag inte ens vet vilken användare som skrev inlägget. Jag hävdar inte ens att det är så, jag har ingen misstanke om det. Säger bara att hela teorin känns som något som knåpats ihop som ett försök att rädda ryktet för MGK. Rent teoretiskt. Men vi får se när FUP kommer, om teorin backas i förhören.

Det var jag som skrev det nämnda inlägget, och jag hade lite dålig koll på alla regler. Det mest väsentliga framkommer i det klippta citatet, men visst en del av det som är bortklippt bygger på inlägg av en annan användare jag nämnde.

Jag försöker inte rentvå någon utan det var endast min personliga teori(gissningar) om vad som hänt. Det mesta är väl fortfarande rätt luddigt, man vill höra mer från media om vad som händer nu.
Citera
2024-03-19, 21:46
Medlem
Citat:
Från Efterlyst förra veckan avsnitt 7 (sändes 240314). Det aktuella fallet visas 1:50-4:31 in i programmet.
Jag försöker transkribera de viktiga delarna som inte redan framkommit sedan tidigare i tråden, för de som ej kan se avsnittet. Jag fetar det som är "viktigt" i citaten nedan.

2:33 "19-åringen ska enligt medieuppgifter vara lillebror till 23-åringen, även om någon syskonrelation inte finns registrerad hos Skatteverket. "Kvinnan har barn med de båda bröderna och hon och 23-åringen är ett par."
3:24 "37-åringen(BO) och kvinnan ska ha haft någon form av relation och kvinnan har enligt uppgifter till oss anmält mannen för våldtäkt och misshandel."
3:31 "I februari i år ansökte hon om kontaktförbud mot mannen men åklagaren sade nej."
Maskad Bild visas med ett dokument -text längst ner i dokumentet står det:
"Norrorts åklagarkammare i Stockholm"[maskning) "Ej kontaktförbud" "Kontaktförbud ska ej meddelas" [maskning] "med avseende på" [maskning] "2024-02-12".

Oj, vilken soppa, detta blir bara rörligare och rörligare! En del användare i tråden har varit inne på att kvinnans barn har olika fäder och att BO kanske skulle kunna vara far till ena barnet... Men Efterlyst har alltså gått ut med att sambon är pappa till ena barnet och hans bror till det andra barnet? Eller missförstår jag detta? Och parallellt med allt det här har MGK en relation med BO.

Relationen till BO kan ju, rent teoretiskt, vara en arbetsrelation eller annat, även om det på många sätt verkar som att det varit en "kärleksrelation" som helt spårat ur. Det blir så svårt annars att finna en orsak till varför MGK skulle varit hemma hos honom och blivit utsatt för våldtäkt där. Eller var hon hos honom via sin tjänst eller på jobb? Hemstädning? Men det verkar inte stämma om hon nu samtidigt är föräldraledig...
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-19 kl. 22:05.
Citera
2024-03-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det går att göra en polisanmälan i någon annans namn, inga problem.
Gör man en skriftlig anmälan skriver man Ws namn som anmälare.
Gör man en via nätet fyller man i Ws namn som anmälare.
Samma med begäran om kontaktförbud så BO inte ska ha samröre med W.
Så inte ens polisen vet alltid vem som anmält eller begärt kontaktförbud.
men nej--
våldtäkt är ett grovt brott,
och är våldtäktsoffret vid liv så gäller att hon själv i detta fall redogör i ett förhör vad offret utsatts för.
En undersökning görs också. Polisen kör kvinnan till undersökning.
Nu vet ingen
om de påstådda våldtäkterna begåtts i närtid ..

(inbrott -lägenhetsbråk typ kan man lämna som tips- i växel el digitalt..)
Senast redigerad av moshes 2024-03-19 kl. 22:01.
Citera
2024-03-19, 21:57
Medlem
Citat:
Tidigare fanns en ljudupptagning i samband med denna artikeln av OC https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nQ5QMd/den-misstankte-for-vaskmordet-ar-liten-som-ett-frimarke - den finns inte kvar på sidan längre.
Där sade journalisten OC att polisen hade digitala spår som ledde till Latinamerika.

Väldigt intressant, AB kanske råka berätta lite för mkt..
Vem vet, BO var juh orolig inför mötet och kan lätt ha lagt en ”tracker” i form av ex en airtag (liten som en tiokrona och har väldigt lång batteritid) och läser av omgivningarnas bluetooth och på så sett ser du vart airtagen befinner sig. Den kallas just airtag för den är tänkt att användas på ex väskor så man hittar den enkelt om den försvinner på en flygplats etc) BO kanske hade en gömd i sin bil och en i en gammal resväska han hade med sig om han tänkt resa (läs mitt tidigare inlägg och teori) och deladede med sig av positionen med sin ex. fru som visste han skulle på mötet och då kunde ha lite extra koll på han. Detta är samma som ”hitta min iphone” och det går även se tidigare historik exakt hur den rört sig.
Hade han en sån el liknande i sin bil (och troligast är väl att de använt BO’s bil att transporterat väskan med kroppen i) att dem kan se vart bilen befunnit sig.
Det känns mer troligt att dessa (crossåkare) snarare var poliser som var ute och letade efter BO i skogen, det känns lite för enkelt och snabbt och hitta väskan redan efter 2 1/2 dygn av en slump, de hade dem digitala spåren att gå på.

Edit: vad jag menar är att dem sa väskan hittades av en slump av crossförare i skogen för att inte avslöja att dem egentligen har en airtag med sig på flykten
Senast redigerad av oneeye-q 2024-03-19 kl. 22:07.
Citera
2024-03-19, 22:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Väldigt intressant, AB kanske råka berätta lite för mkt..
Vem vet, BO var juh orolig inför mötet och kan lätt ha lagt en ”tracker” i form av ex en airtag (liten som en tiokrona och har väldigt lång batteritid) och läser av omgivningarnas bluetooth och på så sett ser du vart airtagen befinner sig. Den kallas just airtag för den är tänkt att användas på ex väskor så man hittar den enkelt om den försvinner på en flygplats etc) BO kanske hade en gömd i sin bil och en ex. en gammal resväska han hade med sig om han tänkt resa (läs mitt tidigare inlägg och teori) och deladede med sig av positionen med sin ex. fru som visste han skulle på mötet och då kunde ha lite extra koll på han. Detta är samma som ”hitta min iphone” och det går även se tidigare historik exakt hur den rört sig.
Hade han ex en sån el liknande i sin bil (och troligast är väl att de använt BO’s bil och transporterat väskan med kroppen i) att dem kan se vart bilen befunnit sig.
Det känns mer troligt att dessa (crossåkare) snarare var poliser som var ute och letade efter BO i skogen, det känns lite för enkelt och snabbt och hitta väskan redan efter 2 1/2 dygn av en slump, de hade dem digitala spåren att gå på.

Det där låter lite väl Hollywood att BO som var en vanlig snubbe skulle dyka upp på mötet med gadgets från en James Bond-film. Nä, jag tror helt enkelt att polisen kan se dels på passagerarlistorna att paret var på planet och att de tex gjort uttag på bankomat i det land på andra sidan Atlanten de nu befinner sig i, att nån kopplar upp sig på en mobil eller något. BO var visserligen orolig för det ödesdigra mötet men jag har svårt att se det framför mig, jag tror att BO var en ganska "analog" old-school knegartyp som inte höll på med sånt där.

Vad som menas med "digitala spår" är ju upp för debatt dock, så det kanske talar för din teori. Men en passagerarlista från flygen fick de nog ut digitalt.
Citera
2024-03-19, 22:03
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Fast alltså, 13 kameror är långt ifrån Värmdö. Kamerorna är placerade från centrala Stockholm fram till Skurubron. Det är i stort sett noll risk "att fastna på kamerorna" och om du nu mot förmodan fastnar så kan du på inget sätt identifieras. Kamerorna enda syfte är att visa mängden trafik. Flera av kamerorna fungerar inte ens.

Mellan kamera 13 och 14 är det 15 km.

Resterande 3 kameror (kamera 14, 15 & 16) är placerade flera kilometer EFTER platsen där väskan dumpades. Innan du kört så långt har du åkt förbi 2st motorvägsavfarter. Mölnviksrondellen (4,5km från väskan), Grisslinge (5,4km från väskan), Ålstäket (6,5km från väskan).

Det är inga problem att ta sig till dumpningsplatsen utan att fastna på någon av kamerorna. trafiken där väskan dumpades återspeglas eventuellt enbart i kameran från Möllnviksrondellen, men inte ens den är relevant då det är två motorvägsavfarter mellan väskan och den kameran.

Så, de kan ha tagit sig till platsen för väskdumpningen och tillbaka utan att fastna i kamerorna. Det samma gäller registreringen på Nya Skurubron. Däremot tror jag inte ens att de har försökt med detta, då inget av det spelar någon roll. Om de ändå dumpade BO bil på platsen så sket de troligtvis även fullständigt i om BOs bil fastnade i registreringen på Nya Skurubron. Kanske ville de till och med få det atts e ut som om han åkt dit?
Jaja, hur pajsarna tänkt - och eventuellt kompenserat för motsträvig verklighet - är inte klarlagt, men det tekniska stämmer, mitt som ditt. Det kanske är sorteringen av kameror som stör, men jag tror inte sajten medger ett snävare urval.
Senast redigerad av Zwerchstand 2024-03-19 kl. 22:07.
Citera
2024-03-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det där låter lite väl Hollywood att BO som var en vanlig snubbe skulle dyka upp på mötet med gadgets från en James Bond-film. Nä, jag tror helt enkelt att polisen kan se dels på passagerarlistorna att paret var på planet och att de tex gjort uttag på bankomat i det land på andra sidan Atlanten de nu befinner sig i, att nån kopplar upp sig på en mobil eller något. BO var visserligen orolig för det ödesdigra mötet men jag har svårt att se det framför mig, jag tror att BO var en ganska "analog" old-school knegartyp som inte höll på med sånt där.

Vad som menas med "digitala spår" är ju upp för debatt dock, så det kanske talar för din teori. Men en passagerarlista från flygen fick de nog ut digitalt.

Japps absolut, jag kan spåra ur rätt hårt med mina teorier men det är mest för jag inte vill utesluta något.
Det kan såklart vara så enkelt att BO valt innan mötet att ”dela position” med ex frun på sin telefon för att hon skulle kunna se vart han var.
Nån snackade juh om att polisen först gick ut med en kidnappning så det kanske var vad BO var orolig över.
Sedan brukar man juh kunna spåra en telefon även om den är avstängd, så smartast är väl att göra sig av med den i ex sjön.
Citera
2024-03-19, 22:11
Medlem
Citat:
Från Efterlyst förra veckan avsnitt 7 (sändes 240314). Det aktuella fallet visas 1:50-4:31 in i programmet.
Jag försöker transkribera de viktiga delarna som inte redan framkommit sedan tidigare i tråden, för de som ej kan se avsnittet. Jag fetar det som är "viktigt" i citaten nedan.

2:33 "19-åringen ska enligt medieuppgifter vara lillebror till 23-åringen, även om någon syskonrelation inte finns registrerad hos Skatteverket. "Kvinnan har barn med de båda bröderna och hon och 23-åringen är ett par."
3:24 "37-åringen(BO) och kvinnan ska ha haft någon form av relation och kvinnan har enligt uppgifter till oss anmält mannen för våldtäkt och misshandel."
3:31 "I februari i år ansökte hon om kontaktförbud mot mannen men åklagaren sade nej."
Maskad Bild visas med ett dokument -text längst ner i dokumentet står det:
"Norrorts åklagarkammare i Stockholm"[maskning) "Ej kontaktförbud" "Kontaktförbud ska ej meddelas" [maskning] "med avseende på" [maskning] "2024-02-12".

Var i media kan man läsa om att WK har barn med båda bröderna?
Citera
2024-03-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur

Går det att se någonstans när annonsen lades ut på lägenheten? Vilket jävla fall..!

Mäklaren som sålt lägenheten har sålt 4 lägenheter senaste halvåret och verkar ny som mäklare. Medeltiden på hans 4 objekt ligger på 28 dagar. Han är registrerad mäklare sedan 2023-10-03, så rätt ny, kan ju vara en bidragande orsak till att kontakten tappades med säljarna, en mer rutinerad mäklare hade kanske inte vart lika handfallen.
Citera
2024-03-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Oj, vilken soppa, detta blir bara rörligare och rörligare! En del användare i tråden har varit inne på att kvinnans barn har olika fäder och att BO kanske skulle kunna vara far till ena barnet... Men Efterlyst har alltså gått ut med att sambon är pappa till ena barnet och hans bror till det andra barnet? Eller missförstår jag detta? Och parallellt med allt det här har MGK en relation med BO.

Relationen till BO kan ju, rent teoretiskt, vara en arbetsrelation eller annat, även om det på många sätt verkar som att det varit en "kärleksrelation" som helt spårat ur. Det blir så svårt annars att finna en orsak till varför MGK skulle varit hemma hos honom och blivit utsatt för våldtäkt där. Eller var hon hos honom via sin tjänst eller på jobb? Hemstädning? Men det verkar inte stämma om hon nu samtidigt är föräldraledig...

Är WK föräldraledig? Är det någon som vet hur gamla hennes barn är?
Citera
2024-03-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Är det denna Podd du hänvisar till?

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/367457

Aftonbladet Daily finns även på Spotify, och ca 06:35 minuter in i avsnittet berättar Ois*n:

"Vi har ju... Aftonbladet, har indikationer på att det här äkta paret, mannen och kvinnan, ska ha rymt till Latinamerika".

Intressant dock att du skriver att det är digitala spår som leder till Latinamerika! Är det biljettköpet? Eller att någon sett att de misstänkta kopplat upp sig mot någon app så inlogget blivit därifrån? Snapchat-karta? Man upphör aldrig förvånas... Det finns troligtvis mycket info som Polisen inte gått ut med av utredningsskäl och Aftonbladet har också medgett detta.

Nej, det var ingen podd, utan en ljudupptagning där journalisten OC refererade när han satt på Häktningsförhandlingarna i Nacka Tingsrätt, han sade i princip samma som står i texten till artikeln jag länkande. Men han sade liite mer i tal än det som står utskrivet i artikeln. Han sade tex att det fanns digitala spår som ledde till Latinamerika liksom "helt apropå" och det står inte utskrivet i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in