2024-03-19, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Fast är det så konstigt att man inte finner dna / fingeravtryck från ngn annan i bilen? Jag tycker inte det.
Det snöade, var lite kallt så att ha på sig mössa + handskar är inget märkligt. Plus att många använde munskydd pga pandemi.

Terjes resa avvek i Karlstadstrakten & jag tvivlar på att det var hans idé att bege sig till Muskö. Från hemmet till Karlstad hade han kört enl. planering.

Håller med, det enda som ställer till det är ju samtalet hem till systerdottern strax före försvinnandet.
Vilket kan tyda på att det faktiskt var Terje som körde sista timmen.

Men om polisen inte hittar några samtalsloggar till Sverige finner jag det ytterst märkligt att Terje åkte dit av fri vilja.

Men innan dess var han både i Täby, Brottby, Linding, Nynäshamn och Muskö.
Vart får Terje fram dessa adresser om han inte googlat dessa innan ?
Eller är det adresser sen tidigare resor ?

Polisens arbete är ju riktigt klappuselt då dom inte lyckats kolla hans samtalslista eller ens veta vilken telefon han använde. WTF liksom!
Citera
2024-03-19, 14:17
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarthWindAndFires
Svenska polisen har inte gps'en, dom missade den helt!

Det var Terje's anhöriga som fann den och norska polisen som har analyserat den.
Jag har för mig att svenska polisen fick tillbaks den då dom förstod att den fanns?
Citera
2024-03-19, 14:47
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Fast är det så konstigt att man inte finner dna / fingeravtryck från ngn annan i bilen? Jag tycker inte det.
Det snöade, var lite kallt så att ha på sig mössa + handskar är inget märkligt. Plus att många använde munskydd pga pandemi.

Terjes resa avvek i Karlstadstrakten & jag tvivlar på att det var hans idé att bege sig till Muskö. Från hemmet till Karlstad hade han kört enl. planering.

Om hans första anhalt var Sthlm skulle väl rutten ändå gått via Karlstad, men absolut inte om han tänkte köra till stugan på svenska sidan för att slippa en massa tunnlar.

Terje höll på med lite dunkla affärer, dessa affärer var anledningen till Sthlmresan, men något gick fel där ute på Kanada och Terje tas av daga. Om någon i hans omgivning är medveten om dessa afärer är svårt att sia om, mkt möjligt att fler kan ha varit inblandade men att de är tysta.

Det är sedan fullständigt omöjligt att inte koppla ihop Terjes försvinnande med försvinnandet av Louise.
Citera
2024-03-19, 15:35
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Håller med, det enda som ställer till det är ju samtalet hem till systerdottern strax före försvinnandet.
Vilket kan tyda på att det faktiskt var Terje som körde sista timmen.

Men om polisen inte hittar några samtalsloggar till Sverige finner jag det ytterst märkligt att Terje åkte dit av fri vilja.

Men innan dess var han både i Täby, Brottby, Linding, Nynäshamn och Muskö.
Vart får Terje fram dessa adresser om han inte googlat dessa innan ?
Eller är det adresser sen tidigare resor ?

Polisens arbete är ju riktigt klappuselt då dom inte lyckats kolla hans samtalslista eller ens veta vilken telefon han använde. WTF liksom!

Jag tror ju att Terje varit med ut till Muskö men inte att han kört dit själv.

Det är ju inte bara körrutten utan oxå beteendet som ändras sista sträckan. Därför tror jag inte han varit själv efter Karlstad.
Att det är Terje som kört genom bommen håller jag inte för troligt. Jag får intryck av Terje som lugn & sansad, händig, hittar lösning på problem, uppskattad av grannar etc.

Jag har fattat det som att han använde sin burner & inte smartphonen.
Citera
2024-03-19, 15:36
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Om hans första anhalt var Sthlm skulle väl rutten ändå gått via Karlstad, men absolut inte om han tänkte köra till stugan på svenska sidan för att slippa en massa tunnlar.

Terje höll på med lite dunkla affärer, dessa affärer var anledningen till Sthlmresan, men något gick fel där ute på Kanada och Terje tas av daga. Om någon i hans omgivning är medveten om dessa afärer är svårt att sia om, mkt möjligt att fler kan ha varit inblandade men att de är tysta.

Det är sedan fullständigt omöjligt att inte koppla ihop Terjes försvinnande med försvinnandet av Louise.

Man har ju hittat en planerad körväg på naf.no som gick längre österut i Sverige än man tidigare trott (inte norrut vid Grums), utan fortsatte förbi Karlstad och mot Örebro.
Detta framkom i Åsted igår enl. skribenten xyre.
Så jag tror resrutten förändrades efter han mött upp med ngn på Donken i Karlstad.

Ja, Terje gjorde en del affärer men finns ingenting som tyder på att det var droger. Han var väldigt hjälpsam & gjorde jobb åt andra, sålde saker etc.
Varför skulle han hålla på med dessa småjobb & kränga saker för mindre summor - om han tjänade massa pengar på droger tillsammans med bekantskaper hälften så gamla som han själv? Det händer bara inte.
Citera
2024-03-19, 15:44
Avslutad
Citat:
Man har ju hittat en planerad körväg på naf.no som gick längre österut i Sverige än man tidigare trott (inte norrut vid Grums), utan fortsatte förbi Karlstad och mot Örebro.
Så jag tror resrutten förändrades efter han mött upp med ngn på Donken i Karlstad.

Ja, Terje gjorde en del affärer men finns ingenting som tyder på att det var droger. Han var väldigt hjälpsam & gjorde jobb åt andra, sålde saker etc.
Varför skulle han hålla på med dessa småjobb & kränga saker för mindre summor - om han tjänade massa pengar på droger tillsammans med bekantskaper hälften så gamla som han själv? Det händer bara inte.

Men ändå följer ingen av Terjes planerade rutter mot Stockholm som jag förstår det.
Han kan också ha följt efter någon från Karlstad, tex någon som PÅL då dennes adress är inmatad i GPSn.

Citat:
Jag tror ju att Terje varit med ut till Muskö men inte att han kört dit själv.

Det är ju inte bara körrutten utan oxå beteendet som ändras sista sträckan. Därför tror jag inte han varit själv efter Karlstad.
Att det är Terje som kört genom bommen håller jag inte för troligt. Jag får intryck av Terje som lugn & sansad, händig, hittar lösning på problem, uppskattad av grannar etc.

Jag har fattat det som att han använde sin burner & inte smartphonen.

Som sagt tror jag att han hade någon framför sig eller bakom sig från Karlstad.
På Muskö blev han en easy target bakom bommen.
Citera
2024-03-19, 17:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Terje har kört exakt den närmsta vägen Oslo-Sthlm, att han stannar vid Donken i Karlstad var med säkerhet bara för att äta ngt snabbt och enkelt, vilket han även gjorde, dvs åt.

Sen är det tur att inte du är utredare om du tror att den yttre fasaden alltid är instämmande med verkligheten.
Jag vet de som jobbar/t med olagliga saker, mkt höga summor byter ägare, men privat håller de en extremt låg profil, t.o.m pantar burkar på ICA.

Nej, än en gång, Terje dräps/mördas pga ngt han var insyltad i, ngt som även Louise fanns med i, det är bara för Kling o Klang att hitta sambandet mellan dem.
Citera
2024-03-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag har för mig att svenska polisen fick tillbaks den då dom förstod att den fanns?
Den var integrerad i bilen.
Citera
2024-03-19, 19:59
Medlem
Citat:
Jepp, det var NAF ruteplanlegger, och dom hitta den eksakta proposed ruten och visade den i programmet.
Jag har hela inslaget, men veier typ 2,4G...

Vad jag tycker er lite konstig dock, er han hadde skrevet start från Tønsberg. Varfor inte hemma og skrivit Nykirke eller Horten - hadde han et annat ærende der precis innan avfart?
Citera
2024-03-19, 20:44
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Jepp, det var NAF ruteplanlegger, och dom hitta den eksakta proposed ruten och visade den i programmet.
Jag har hela inslaget, men veier typ 2,4G...

Vad jag tycker er lite konstig dock, er han hadde skrevet start från Tønsberg. Varfor inte hemma og skrivit Nykirke eller Horten - hadde han et annat ærende der precis innan avfart?

Mysko, vad gjorde han där isf!?
Färjan går väl från Horten till Moss oxå, eller körde han bli via Drammen?
Citera
2024-03-19, 21:07
Medlem
Ja, jeg fattar inte varför.

Hadde jag bott v Horten hadde jag tatt ferjan, den går ofta och man sparar en god del kjøring. Vet inte om TJ dro via Drammen eller inte.

Btw: forsøkte nu legge inn resa på google från Tønsberg till Skjervøy (skjervøy er sista fastlandsforbindelse innan Arnøy) - da fikk jag upp en alternativ rutt som gå helt bort öst till Västerås, sen norrut på mindra vagar till Gavle. Det blir ju ganska nærme Täby området hvor han mest sannolikt har stannat for natten...
Citera
2024-03-19, 22:14
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarthWindAndFires
Svenska polisen har inte gps'en, dom missade den helt!

Det var Terje's anhöriga som fann den och norska polisen som har analyserat den.
https://www.tv2.no/nyheter/%C3%85sted-norge/etterforsket-som-mulig-drap-politiet-glemte-a-sjekke-gps/15609341/

Du har helt rätt.
Men jag undrar fortfarande om det går att säga när han slog in dessa adresser?
Det skulle kunna besvara en del frågor.
Samt om norsk polis hittade något av värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in