2024-03-09, 13:39
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssman
Man tittade på film tillsammans. För gör familjer verkligen det fortfarande? Alltså sitter samlade kanske en lördag-eftermiddag och ser på Top Gun 2? För det var sådant som skedde då.

Jag och mina polare brukar kolla på film ihop
Citera
2024-03-09, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag och mina polare brukar kolla på film ihop

Jag antar att ni då laddar ned filmen väl? För har ni ens DVD-spelare kvar fortfarande?
Citera
2024-03-09, 15:16
Medlem
Retsinas avatar
Sniffade en hel del thinner på 80 talet. Många arbetar kvinnor rökte blå Blend och gemene svensk var hjärntvättad av regeringen Palme.
Citera
2024-03-10, 08:58
Bannlyst
Jag hade en bergsprängare som var så in i helvete bra. Jag ångrar grovt att jag kastade den på tippen "för att den var tung och tog plats" Silver ST-858.

Söker man på "kassettband" får jag upp fysiska butiker här i Sverige där man kan köpa sådana fortfarande
Citera
2024-03-10, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
gemene svensk var hjärntvättad av regeringen Palme

Det är än värre idag. Nu är vi med i EU och i NATO också och amerikanerna är på väg hit. Herregud.
Citera
2024-03-10, 10:11
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Det är än värre idag. Nu är vi med i EU och i NATO också och amerikanerna är på väg hit. Herregud.
Är du kommunist? Jänkarna räddar oss från rysspacket.
Citera
2024-03-10, 10:13
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Jag antar att ni då laddar ned filmen väl? För har ni ens DVD-spelare kvar fortfarande?

Ibland kollar vi på Netflix och ibland kollar vi på Blu-ray, har själv DVD, Blu-ray samt 9 VHS spelare
Citera
2024-03-10, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Är du kommunist? Jänkarna räddar oss från rysspacket.

Jag visste inte om att ryssarna är på väg hit. Men amerikanerna är. Det hade inte skett på Palmes tid.

Jag var medlem i moderaterna några år på 90-talet.
Citera
2024-03-12, 11:48
Bannlyst
Digitaliseringen hade bara börjat en del och inte förstört så mycket, gjort staden tråkigare. Digitaliseringen är värre än invasionen.
Citera
2024-03-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Hur var det att leva på 80- och 90 talen?

Fick själv aldrig uppleva dessa årtal, men kommer på mig själv med att drömma mig "tillbaka" till denna tid då jag upplever dessa epoker som så extremt mycket bättre än nutiden. Upplever nästan att dessa årtionden framstår som "magiska" i jämförelse med dagens värld.

Förnekar inte att jag hellre hade velat vara född så att jag "timade in" dessa tider. Att ha varit född på 60-70-talen hade varit perfekt, och varit ung under 80-90-talen. Förstår om det låter konstigt, men så är det.

Ni som var med, hur var dessa årtionden? Var massinvandringen och mångkulturen lika hemsk som idag? Matades man med feminismskit och vänsterpropaganda genom allt ifrån TV-nyheterna till cornflakespaketen? Gick det några 30-åriga muslimska män i er förskoleklass? Oroade man sig någonsin för att man ska behöva emigrera en dag?

Är mina känslor till det förgångna rationella? Söker alltså perspektiv från någon som var "ung"/"vuxen" på 80-90-talen och kan jämföra?

(Edit: lånat ett konto, för det fall att någon som "känner" denna användare läser tråden.)

Nu vet inte jag exakt när du har född men låter som att det var sent 90-tal och troligtvis fanns internet då du föddes.

Jag var född under en tid innan internet och minns det som igår alla pratade om internet. Att det var ett uppslagsverk där man kunde söka ord som skoter och läsa allt om skoter samt att gästboken fungerade som Facebook att man skrev av sig och man var anonym. Var vanligt många skrev elaka saker på tex Hemglass gästbok.

För mig var internet också en plats att spela enkla javaspel relaterade till ett företag.
Citera
2024-03-19, 16:46
Medlem
HasseBanans avatar
Jag saknar de simpla textchattarna som fanns i slutet på 90- början av 2000-talet, där man bara kunde skriva ett nick och hoppa in i ett chattrum fullt med folk. Fick en del nya bekantskaper i dessa. Everyday Javachat och Passagens chatt var väl där jag hängde mest. Eftersom man var anonym kunde man ju dribbla lite med folk med.

Var senare moderator i ett chattrum i den internationella chatten Parachat och det gav mig större färdigheter i Engelska.
Citera
2024-03-19, 19:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag saknar de simpla textchattarna som fanns i slutet på 90- början av 2000-talet, där man bara kunde skriva ett nick och hoppa in i ett chattrum fullt med folk. Fick en del nya bekantskaper i dessa. Everyday Javachat och Passagens chatt var väl där jag hängde mest. Eftersom man var anonym kunde man ju dribbla lite med folk med.

Var senare moderator i ett chattrum i den internationella chatten Parachat och det gav mig större färdigheter i Engelska.

Är en sådan som är med i den svenska ungdomsfilmen Sandor slash Ida från 2004. Sandor i Göteborg träffar Ida i Stockholm på en sådan chatt. Sandor skriver på en chatt att han är ensam och får först dumma svar, sedan får han svar från Ida som vill prata med honom.

Annars så använde en del ICQ, det var väl en sådan chatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in