2024-03-19, 14:49
Medlem
Efter 35 år i Malmö så kan jag berätta att alla svenska kvinnor kallas för h'ror och alla svenska män för h'rungar. - Man lär sig lite arabiska under åren.
Citera
2024-03-19, 15:00
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ja. Och Elaf är för engångsskull en blatte med rätt bra komisk timeing.

Vi har tusentals smutsblattar som svärtar ner landet med sin blotta närvaro och religiösa fanatism och så sitter folk och gnäller på en av de fåtal blattar som faktiskt sprider glädje och är en tillgång.

Typ så ja. Ett tecken på lyckad integration när någon både lyckas göra karriär på egen hand OCH kan vara politiskt inkorrekt gentemot det annars rätt trista konsensustänket vi är bra på i Sverige. Plus dessutom rolig och rätt snygg. I like 😅
Citera
2024-03-19, 15:04
Medlem
TheRightWayAlwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Det är satir. Problemet är att man inte får skämta om alla grupper.

Man får bara skämta om vita, män & Svenskar.
Citera
2024-03-19, 15:15
Medlem
Nån som vet om Elaf brukar figurera i bordeller
Citera
2024-03-19, 18:12
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, folk blir irriterade och en del människor blir också upprörda för att det är så lågt och politiskt korrekt. Ingen hade någonsin suttit i något program i SVT och skämtat om somaliska horor, om det varit så att somaliska kvinnor var överrepresenterade i horeriet, detsamma gäller för kvinnor från Syrien, Irak, Afghanistan, Iran, ickelandet Palestina, eller något annat politiskt korrekt "tycka synd om-land". Det går fint när det rör sig om vita kvinnor dock.

Det är den biten folk vänder sig emot. Det är så taffligt, fult, konformistiskt och ointelligent.

Håller inte med. Att skämta om att somaliska kvinnor skulle vara prostituerade är jag bara löjligt.

Men håller absolut med om att man borde få skämta med alla olika folkslag!

Hade det varit en svensk som skämtat om ukrainskor hade det säkert tagit hus i helvete. Kommer ihåg när Magnus Uggla skämtade lite om polacker i någon låt, då blev det protester från PK-etablissemanget. Det är INTE politiskt korrekt att skämta om diverse öststatsfolk. Man får bara skämta om andra västerlänningar
Citera
2024-03-19, 18:15
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag skulle faktiskt tro att somaliska kvinnor är påtagligt överrepresenterade.
Somaliska män är definitivt överrepresenterade bland parkbänks alkisar.
Men det lär vi inte få några "kul" skämt från Elaf om.

Låg igenkänningsfaktor. Skämtar man om låg IQ, gängbrottslighet, dålig kroppsodör och bidragsberoende stämmer det mer med svenskens bild av somalier.
Senast redigerad av bertil-the-man 2024-03-19 kl. 18:36.
Citera
2024-03-19, 18:18
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Låg igenkänningsfaktor. Skämtar man om låg IQ, gäng brottslighet, dålig kroppsodör och bidragsberoende stämmer det mer med svenskens bild av somalier.

Somalier har stora drog och alkohol problem trots att de är muslimer paradoxalt nog.
Citera
2024-03-19, 18:20
Medlem
swimmingpools avatar
Helt otroligt att folk inte har nån humor längre.
Citera
2024-03-19, 18:31
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Somalier har stora drog och alkohol problem trots att de är muslimer paradoxalt nog.

Du kan mycket väl ha rätt. Jag bara menar att som skämt, som ju skall bygga på någon form av igenkänningsfaktor,
funkar det inte eftersom avdankad parkbänksalkis inte svarar mot stereotypen av en somalier. För Svensson är A-lagaren finne eller svensk.

Om bilden av somalier som A-lagare blir mer etablerad kan man säkert skämta om det på nåt kul sätt framöver
Senast redigerad av bertil-the-man 2024-03-19 kl. 18:35.
Citera
2024-03-19, 18:33
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Du kan mycket väl ha rätt. Jag bara menar att ett skämt, som ju skall bygga på någon form av igenkänningsfaktor, inte funkar eftersom avdankad parkbänksalkis inte svarar mot stereotypen av en a-lagare. För gemene svensk är A-lagaren finne eller svensk.

Om bilden av somalier som A-lagare blir mer etablerad kan man säkert skämta om det på nåt kul sätt framöver
För mig är det precis lika roligt som att skämta om ukrainskors eventuella prostitution faktiskt.
Citera
2024-03-19, 18:41
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Intressant att det är många FB-skribenter som vanligen skriker högt om censur i det svenska samhället som nu sittter och skriker lika högt om att en komiker ska hålla tyst.

Verkligen!
Fattar inte detta daltande med ukrainska sk flyktingar. All respekt åt de ukrainare som kämpar mot Ivan men de fega kräk som drog (bland annat till Sverige) har jag ingen respekt för.
Citera
2024-03-19, 19:12
Medlem
greta75s avatar
Jag skrattade när de drog skämtet i TV och skrattade ännu mer när P3 nyheter läste upp nyheten att Ukrainska ambassaden hade "lackat" på Svt efter skämtet i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in