2024-03-19, 12:53
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Absolut och det kan jag acceptera men när vänstern antyder om att man får skämta om muslimer hur mycket som helst men inte ukrainskor så undrar jag vad de har för självinsikt egentligen. Bara för någon månad sen så fick en moderat sparken för att ha delat rasistiska skämybilder i någon intern grupp/chatt. Flera komiker får dödshot så fort de skämtar om islam
Ja det är en helt annan femma. Humor i Sverige är för övrigt nästan alltid vänster. Peter Wahlbeck har väl kommit ut som islamkritiker och han hör man aldrig av längre. Nej Özz och Schyffert skall det vara!
Citera
2024-03-19, 12:59
Medlem
Hanna Stjärne gömmer sig längt in i korridoren. Tragiskt att se. Är hon vald på evighet? Styr hon av Guds nåde likt medeltida kungar? Svarar hon verkligen bara inför gud?

I normala länder skall hon stå med hatten i hand och svara inför en demokratiskt folkvald politiker. Det är dags att den folkskygge och dövstumme Hanna Stjärne avgår frivilligt.

- "The people will be the judge"
Citera
2024-03-19, 13:39
Medlem
bertil-the-mans avatar
Var väl lite halvroligt skämt, vare sig mer eller mindre.

Att många ukrainska kvinnor är prostituerade är ett obestridligt faktum.
Citera
2024-03-19, 13:41
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det tycker jag man kan skämta om då prostitution är väldigt påtaglig här och damerna skäms inte för det heller.

Jag är säker på svt både nu och tidigare har skämtat om thailändska kvinnor och landet i övrigt. Det är ju stor andel horor här och just nu är det även väldigt många lycko sökare. Här från östra blocket.

Jag blir inte ledsen i ögat över det.
Negrerna i svt får skoja om vad dem vill och vi får skoja om svt hur mycket vi vill.

Att sedan Ukrainas ambassadör inte tål höra sanningen är ju enbart komiskt. Ett mer gnälligt pissfolk än i Ukraina går det nog inte finna på denna jorden.

Vi har yttrandefrihet för bövelen!

Sen blir väl folk upprörda bara för att det stämmer. Hade någon skämtat om att skånska/danska/franska kvinnor är prostituerade hade ingen blivit upprörd. Skämtet hade dock fallit platt eftersom det är koll igenkänningsfaktor i det.
Citera
2024-03-19, 13:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man

Sen blir väl folk upprörda bara för att det stämmer. Hade någon skämtat om att skånska/danska/franska kvinnor är prostituerade hade ingen blivit upprörd. Skämtet hade dock fallit platt eftersom det är koll igenkänningsfaktor i det.

Nej, folk blir irriterade och en del människor blir också upprörda för att det är så lågt och politiskt korrekt. Ingen hade någonsin suttit i något program i SVT och skämtat om somaliska horor, om det varit så att somaliska kvinnor var överrepresenterade i horeriet, detsamma gäller för kvinnor från Syrien, Irak, Afghanistan, Iran, ickelandet Palestina, eller något annat politiskt korrekt "tycka synd om-land". Det går fint när det rör sig om vita kvinnor dock.

Det är den biten folk vänder sig emot. Det är så taffligt, fult, konformistiskt och ointelligent.
Citera
2024-03-19, 13:47
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man

Ja visst har vi det (till viss del dock begränsad).
Men vi får elda koraner och biblar och vi får lov säga att det finns horor både i Asien och i Ukraina.
Gillar inte ambassadören det så får han väl lämna Sverige och helst då också se till att den där dvärg fan i Kiev slutar skrika om mer av våra pengar.
Citera
2024-03-19, 13:53
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
INGEN på flashback hade brytt sig på 90-talet. Vi är för yttrandefrihet. Problemet är dubbelmoralen. Skämtar man om muslimer så hamnar man i fängelse, alternativt så får man leva under dödshot som Lars Vilks. Men för Muslimer att skämta om vita, det går, det ska vi "ta" eftersom vi är privilgerade. Detta är en anti-vit inställning som marginaliserar Europeer på vår egen kontinent.

Detta är ett sätt att utöva makt och ett försök till kolonialism. Man vänder sig alltså emot det anti-vita etablissemanget och den anti-vita agendan, vilken är uppenbar.

Fast det stämmer ju inte, det känns som att väldigt många av er har fastnat i någon sorts loop där något som var sant 2005 även måste vara sant 2024. Du har idag folk som uttrycker fruktansvärda saker om muslimer som inte lever under dödshot eller hamnar i fängelse. Och SVT driver med alla. De hade en sketch om araber som åker till Syrien för att ansluta sig till IS och visst, folk blev upprörda. Precis som internethögern nu gråter floder för att man skojat om ukrainare så grät muslimer floder för att SVT drev om IS men man får bli ledsen och berätta för andra att man har blivit ledsen. Poängen är att ingen som gjorde sketchen dog eller fängslades. Jesper Rönndahl lever helt fritt och öppet idag med sin adress ute offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Till Elaf Ali skulle jag vilja säga följande:

Irakiska migranter i Sverige syns ju mest i svenska fängelser.

Detta är något som IFS och Elaf Ali skojat om flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Fantastiskt.
Invandrare säger en negativ sak om en annan utländsk grupp.
Får kritik.
Nämnda person påstår att dom som kritiserar henne gör det för att dom är Rasister.
😅

Det blir änna lite svårt att hänga med här i offerkoftefabriken.

Handlar främst om att drevet är från den programmerade högern som gång på gång blir tillsagda vad de ska bli arga över och sen blir det kollektivt. Välj tio random personer som kritiserat Elaf på Twitter och kolla deras profil, det är nästan bara rasister. Det är vad hon menar, inte att man per automatik är rasist om man kritiserar någon som drivit om en utländsk grupp.
Citera
2024-03-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Vänta nu, du kan ju inte komma med faktabaserade inlägg i tråden bara så där. Du riskerar ju att rasera vissa personers konspiratoriska världsåskådning

Det beror på att jag är så modig.

Faktiskt skulle jag även kunna berätta att hela programidén går ut på att göra sig rolig över olika invandrade befolkningsgrupper. Men det gör jag inte, för så modig är jag inte.
Citera
2024-03-19, 14:17
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ja. Och Elaf är för engångsskull en blatte med rätt bra komisk timeing.

Vi har tusentals smutsblattar som svärtar ner landet med sin blotta närvaro och religiösa fanatism och så sitter folk och gnäller på en av de fåtal blattar som faktiskt sprider glädje och är en tillgång.

Elaf är väl ett utmärkt exempel på vad som kan hända i huvudet efter decenniers kusingifte. Att komma ut som den nya husnegern när SVT behöver dra blattekortet betyder inte att insatsen har verkshöjd. Eller är bra. Prestationen i Svenska Nyheter är ju liksom ingen höjdare heller.
Citera
2024-03-19, 14:19
Medlem
Its funny cause it's true
Citera
2024-03-19, 14:29
Medlem
PommesFritzonTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Hanna Stjärne gömmer sig längt in i korridoren. Tragiskt att se. Är hon vald på evighet? Styr hon av Guds nåde likt medeltida kungar? Svarar hon verkligen bara inför gud?

I normala länder skall hon stå med hatten i hand och svara inför en demokratiskt folkvald politiker. Det är dags att den folkskygge och dövstumme Hanna Stjärne avgår frivilligt.

- "The people will be the judge"

För att Hanna Stjärne är K-märkt av vänstern. Vänstern följer inte demokrati om den krockar med deras vänsterideologi, annars skulle ju SVT bestå av 20% SD:are. Istället färgas SVT starkt av ett 4%-parti (MP) och dominerad vänsterkultur.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Fantastiskt.
Invandrare säger en negativ sak om en annan utländsk grupp.
Får kritik.
Nämnda person påstår att dom som kritiserar henne gör det för att dom är Rasister.
😅

Det blir änna lite svårt att hänga med här i offerkoftefabriken.

Det är alltså helt olika vem som kritiserar vem, och på vilka grunder, det är okej att måla ut en etnicitet som prostituerade, men om man själv inte ens blir utsatt för samma sak, utan vara kritiserad för ens egna handlingar, då måste det vara Rasism bakom.

Det är just sådant här som gör att jag drar mig tillbaka.

Ja, att hon drog rasistkortet gjorde helheten betydligt värre. Som du säger hon tål inte bli utsatt för samma sak. Hyckleriet är på nya nivåer.
Citera
2024-03-19, 14:39
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, folk blir irriterade och en del människor blir också upprörda för att det är så lågt och politiskt korrekt. Ingen hade någonsin suttit i något program i SVT och skämtat om somaliska horor, om det varit så att somaliska kvinnor var överrepresenterade i horeriet, detsamma gäller för kvinnor från Syrien, Irak, Afghanistan, Iran, ickelandet Palestina, eller något annat politiskt korrekt "tycka synd om-land". Det går fint när det rör sig om vita kvinnor dock.

Det är den biten folk vänder sig emot. Det är så taffligt, fult, konformistiskt och ointelligent.

Jag skulle faktiskt tro att somaliska kvinnor är påtagligt överrepresenterade.
Somaliska män är definitivt överrepresenterade bland parkbänks alkisar.
Men det lär vi inte få några "kul" skämt från Elaf om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in