Citat:
Ursprungligen postat av
Turkiskabuffen
Jag tror inte dom kommer återvända. Jag tror det var en snabb lösning bara. Fegt folk gör saker, men vågar inte ta straffet. I bästa fall för dom så tar 19-åringen på sig skulden. Och dom tar på sig offerrollen som oskyldigt uthängda. Offer får alltid stöd.
Återvänder dom efter det, så kan dom alltid spela på det, och fortsätta sin psykotiska teater. I slutändan så vill dom antingen vara rika och bättre än alla, eller oskyldiga och det är allas fel.
Sverige kommer få skulden precis som dom får av alla människor med en psykisk sjukdom, som dom ej kan förstå pga låg intelligens.
Sverige har tyvärr blivit ett himmelrike för denna typ av personlighet. Man lägger skuld och skam på den svenska befolkningen och staten. Som en vuxenbebis som skyller på mamma för att han bor hemma fortfarande och inte har en tjej.
Men största felet ligger trots i Sveriges blindhet i att se detta, hur detta utnyttjas dagligen.
Men MGM och MGK som flytt landet, lever i någon fantasivärld, där dom splittar människor mellan goda/onda. Dom som håller med dom är goda, och dom som inte gör det är 100 procent onda. Finns inget mellanting hos sånna.
Så förmodligen gissar jag på att 19-åringen håller kvar i sin tuffa attityd. Är tyst till en början, men sen öppnar upp sig om sitt tuffa liv, och hur systern behövde hans hjälp. Och att BO var en våldtäksman. Något som i hans och andras huvud ska peka ut 19-åringen som en god person, och BO som ond.
Han tar straffet som kommer sänkas, från mord till vållande till annans död, eller dråp. Och tillsammans med brott mot griftefriden. Så kommer han få ett maximalt straff på 12 år, minimalt 6 år.
Paret kommer dömas ifall de är tillbaka, endast för brott mot griftefriden och andra pengabrott. Dom kommer avtjäna sina straff. Och 19-åringen kommer få sin respekt han längtat efter under fängelsetiden från sina jämnlika.
Han kommer som försvarsmekanism, övertyga sig själv att det han gjort va rätt, och de kommer leda han till en del värre saker i framtiden.
Allt är spekulation såklart, men det mesta går att förutspå relativt enkelt. Och med ganska bra pricksäkerhet.
I slutändan så är det människor som BO som får sätta livet till. Och därför psykologi, beteende och personlighetsstörningar borde vara ett ämne alla ska behöva lära sig tidigt i åldern, för att nå full potential.
Med det menar jag inte att folk som har psykiska problem ska undvikas eller tro dom inte kan leva bra.
Utan ju mer sjuka vet om sin sjukdom, och hur man lever med den, desto bättre är de för dom och andra. Detta gäller också fysiska sjukdomar.
När skamkultur är det viktigaste i landets/familjen. Så är det enkelt att förutspå framtiden.
Jag förstår hur du menar.
Då skulle detta bara en scam från början till slut?
Att hon fejkade våldtäkter pga att de försökte få ut pengar via skadestånd och att det var ett tacksamt BO, snällt och lätthanterat.
Och sen att paret lurar brossan att det verkligen hänt så han sen måste ha ihjäl BO för återupprätta hedern?
(Döda män betalar inte så pengar borde vara avpolletterat som motiv här.)
Vi får se om martyrrollen håller i sig!