2024-03-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Kläm gärna fram några färska exempel.

Media täckte det här rätt bra, bland anna expressen, innan valet. Saknar du google?
Citera
2024-03-19, 06:53
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ja jag har kallat SD för olika saker. Jag har däremot aldrig sagt SD ska stå till svars för vad någon annan sagt. De enda SD ska stå till svar för är vad de säger och hur det påverkar sina väljare.

En familje medlem ska inte stå till svar för det någon annan i familjen gör eller säger. T.ex Åkessons bror eller Jomshofs tvilling
Det tycker faktiskt jag, det visar på impotensen i saft och bulle politiken. En riksdagsledamot kan inte ens förmå sina egna bröder att lägga ner sin kriminella bana, hur fan ska någon random socialsekreterare ha en sportslig chans att göra det? 3 år på socialhögskolan? Tillåt mig småle.

Givet att infiltration av gängkriminella in i typ hela statsapparaten redan har avslöjats, hur ställer du dig till att man detaljgranskar den här killen och nagelfar precis allt han har gjort och verkar för i sin roll som riksdagsledamot nu? Jag tror att det är oerhört viktigt att man gör det men är du okej med det?
Citera
2024-03-19, 07:17
Medlem
Passande att han är kriminalvårdare så han kan umgås med sin bror när han sitter inne.
Citera
2024-03-19, 08:07
Medlem
Det har nu gått 5 dygn sedan sicialdemokratiske riksdagsledamoten Kasirga med Foxtrotanknytning plötsligt dök upp på skärmarna.
Från sossehåll pinsam tystnad. Pågår damage control? Är stressen nu så påtaglig att det inträtt handlingsförlamning? Vem ska man skicka fram? Hur ska man förklara?
Nu väntar vi på ett uttalande!
Citera
2024-03-19, 08:32
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det är ju som med Jamal. Innan någon känner till dessa filurer så har de ju inte granskats. De flesta i riksdagen är helt anonyma. För Jamal kom det ju fram mer ju mer man rotade.

Jag säger inte att man inte skall rota i fallet. Det skall man naturligtvis göra. Men om man bara har brodern som kriminell, så kommer man ingenstans.
Citera
2024-03-19, 08:45
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Det tycker faktiskt jag, det visar på impotensen i saft och bulle politiken. En riksdagsledamot kan inte ens förmå sina egna bröder att lägga ner sin kriminella bana, hur fan ska någon random socialsekreterare ha en sportslig chans att göra det? 3 år på socialhögskolan? Tillåt mig småle.

Givet att infiltration av gängkriminella in i typ hela statsapparaten redan har avslöjats, hur ställer du dig till att man detaljgranskar den här killen och nagelfar precis allt han har gjort och verkar för i sin roll som riksdagsledamot nu? Jag tror att det är oerhört viktigt att man gör det men är du okej med det?

Jag tycker man ska granska och nagelfara alla politiker som kommer in i riksdagen eller sitter i regeringen. Även alla tjänstemän som jobbar i riksdag och regering
Citera
2024-03-19, 08:56
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Jag tycker man ska granska och nagelfara alla politiker som kommer in i riksdagen eller sitter i regeringen. Även alla tjänstemän som jobbar i riksdag och regering
Wow! Kontroversiellt, NOT!
Citera
2024-03-19, 09:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det har nu gått 5 dygn sedan sicialdemokratiske riksdagsledamoten Kasirga med Foxtrotanknytning plötsligt dök upp på skärmarna. Från sossehåll pinsam tystnad. Pågår damage control? Är stressen nu så påtaglig att det inträtt handlingsförlamning? Vem ska man skicka fram? Hur ska man förklara? Nu väntar vi på ett uttalande!

De väntar väl på om media skall hitta mer på honom.
Citera
2024-03-19, 10:15
Medlem
Citat:

Jag tycker inte kurder och andra turkar ska sitta i en svensk riksdag. Det har visats sig att dessa bara representerar sin egen folkgrupp. De kan flytta tillbaks till Turkiet eller annat land dom kommer ifrån och göra en politisk karriär där.
Citera
2024-03-19, 10:47
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag tycker inte kurder och andra turkar ska sitta i en svensk riksdag. Det har visats sig att dessa bara representerar sin egen folkgrupp. De kan flytta tillbaks till Turkiet eller annat land dom kommer ifrån och göra en politisk karriär där.

Nu är vår riksdag demokratisk och inte baserad på etnicitet.
Citera
2024-03-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Media täckte det här rätt bra, bland anna expressen, innan valet. Saknar du google?

Har du inga egna exempel så betraktar jag dina påståenden som hittepå.

Om det är så lätt att googla fram kan du ju ge ett exempel.
Citera
2024-03-19, 11:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nu är vår riksdag demokratisk och inte baserad på etnicitet.
Den heter dock Sveriges Riksdag, inte Kurdistans. Men ibland undrar man.

Tycker man borde överväga säkerhetsklassning för riksdagsledamöter så de får underkasta sig en bakgrundskoll. Kadir hade inte kunnat landa en anställning hos t.ex. SÄPO med den familjebakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in