2024-03-18, 22:11
Medlem
Zoomalierns avatar
Inte så mycket som ett pip från socialdemokraterna om detta. Ingen presskonferens, ingen förklaring, ingenting alls över huvud taget. Det är locket på och gräva ner, glömma bort, som gäller.

Det är helt okej att Kadir Kasirga har två tungt kriminella bröder och att en av dem är en högt uppsatt medlem i maffian, sannolikt jordgubbens nära vän. Det är inte ens värt att prata om att det skulle kunna vara ett förtroendeproblem. Socialdemokraternas förtroende för honom är inte det minsta naggat i kanten. Maffiafamiljen påverkar inte alls honom.

Det är så här socialdemokraterna tänker fortsätta med andra ord. Det är okej om maffian infiltrerar riksdagshuset. Kadir Kasigra kan sitta tryggt på sin position och fortsätta förespråka mjuka tag mot de kriminella. Lägga sig i offentliga upphandlingar. I framtiden kan han sitta i utskott och ha inflytande över fångvården, polisen, rikets säkerhet. Utlandet.

Det är en tickande bomb. Minsta felsteg från Kadir där det framkommer att han skulle känna sina bröder kommer att resultera i en Jamal-situation. Han påstår idag att de inte har någon kontakt och inte vet vad de gör. De möts enbart på högtider.

Antingen går det här landet åt helvete, eller så tar vi itu med problemen.
Jag hoppas att väljarna inte är helt dumma i huvudet. Att man ser vad det är för något.

Jag utser härmed socialdemokraterna som min personliga huvudfiende.
De utser ju fiender, då kan jag utse dem. De är dessutom Fienden, på riktigt.
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-03-18 kl. 22:36.
Citera
2024-03-18, 22:18
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det finns folkstammar i bortre djungeln som säkert håller med dig, bananrepubliker
Men i länder där man äter på tallrik och har kläder på sig. Så gör man inte så
Inte i Sverige
Kalla det vad du vill men kan du inte säga det till en oskyldig småbarnsmamma som just fick sitt lägenhetshus bombat eller ännu bättre sitt oskyldiga barn dödat vid en bensinmack så är det inte mycket värt och det kan du inte. Du kan säkert hålla svensk rättssäkerhet oerhört högt i någon slags verklighetsfrånvänd teorivärld men jag tror inte att du kan vara samma person runt dem som står med högst verkliga konsekvenser och betalar för din mysiga magkänsla.

"Modern problems require modern solutions" eller ännu bättre "extraordinära problem kräver extraordinära lösningar". Kom in i matchen nu och sluta vara en enabler, passar inte mitt "skjut gängledarna i ansiktet utan rättegång och gå på tredje person" för dig så kanske du kan komma med andra förslag? Har du inga så föreslår jag att du är tyst och tar en läktarplats och låter oss andra återställa din och vår trygghet med medlen vi bedömer vara nödvändiga.
Citera
2024-03-18, 22:49
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Socialdemokraterna och i princip hela vänstersidan är mycket mer infiltrerat än vad vi vågar tro. Ser inte bra ut detta.

Att det är tyst i media visar ännu en gång hur partisk och icke konsekvensneutral svensk media är.

I Riksdagen är det nog ändå hyfsat städat. Du kan ju tänka dig va det är för skurkar som sitter i vissa kommuner för Socialdemokraterna. De gör allt för valvinst och skiter fullständigt i om de får in klanfolk och/eller gängkriminella. De strör pengar över olika invandrsrföreningar.

Men jag är nöjd. Ska bli kul och se hur Maggan hanterar detta

Konstigt att de numera nästan alltid skickar fram Maggan. Hon misslyckas ju totalt varje gång det krisar. På Svetsarns tid va det alltid Damberg som fick städa upp.
Citera
2024-03-18, 23:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Egentligen en icke-nyhet där personen kommer att försvara sig med Jag kan inte stå till svars för vad min bror har gjort. Du kommer heller inte att komma så mycket längre i argumentationen om man inte visar att sossen i sig varit inblandad.
Citera
2024-03-19, 00:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Egentligen en icke-nyhet där personen kommer att försvara sig med Jag kan inte stå till svars för vad min bror har gjort. Du kommer heller inte att komma så mycket längre i argumentationen om man inte visar att sossen i sig varit inblandad.

Men det är ju som med Jamal. Innan någon känner till dessa filurer så har de ju inte granskats. De flesta i riksdagen är helt anonyma. För Jamal kom det ju fram mer ju mer man rotade.
Citera
2024-03-19, 00:07
Medlem
Wayaheads avatar
Såg på TV4 ikväll om polisens arbete med gängkriminaliteten. Där berättade en av poliserna hur de stoppat en blatteförare av en bil som hade med sig en kvinna med två barn. Blatten vägrade legitmera sig eller att uppge personnummer, varpå poliserna fick brotta ner honom och vidare föra honom till polisstation. Blatten fortsatte vägra uppge sitt personnummer varpå åklagaren släppte honom!?!? Sedermera visade det sig när han dök i ett annat sammanhang att han varit dömd för våldtäkt av barn och även mordförsök. Polisen tog sig för pannan och beklagade sig över åklagaren, med all rätt, vi har ju ett kollapsat rättsväsende. Ett Sverige skapat av såssarna!
Citera
2024-03-19, 02:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Företrädare ja men inte väljare.

Eh Jo. Du har under flera år kallat SD röstare för olika epitet och tyckt att SD borde svara för sin svans.

Vill du att jag letar upp exempel?
Citera
2024-03-19, 02:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Det hade inte varit en icke nyhet om det gällde Åkessons morsa.
Citera
2024-03-19, 03:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Eh Jo. Du har under flera år kallat SD röstare för olika epitet och tyckt att SD borde svara för sin svans.

Vill du att jag letar upp exempel?

Ja jag har kallat SD för olika saker. Jag har däremot aldrig sagt SD ska stå till svars för vad någon annan sagt. De enda SD ska stå till svar för är vad de säger och hur det påverkar sina väljare.

En familje medlem ska inte stå till svar för det någon annan i familjen gör eller säger. T.ex Åkessons bror eller Jomshofs tvilling
Citera
2024-03-19, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Inte så mycket som ett pip från socialdemokraterna om detta. Ingen presskonferens, ingen förklaring, ingenting alls över huvud taget. Det är locket på och gräva ner, glömma bort, som gäller.

Det är helt okej att Kadir Kasirga har två tungt kriminella bröder och att en av dem är en högt uppsatt medlem i maffian, sannolikt jordgubbens nära vän. Det är inte ens värt att prata om att det skulle kunna vara ett förtroendeproblem. Socialdemokraternas förtroende för honom är inte det minsta naggat i kanten. Maffiafamiljen påverkar inte alls honom.

Det är så här socialdemokraterna tänker fortsätta med andra ord. Det är okej om maffian infiltrerar riksdagshuset. Kadir Kasigra kan sitta tryggt på sin position och fortsätta förespråka mjuka tag mot de kriminella. Lägga sig i offentliga upphandlingar. I framtiden kan han sitta i utskott och ha inflytande över fångvården, polisen, rikets säkerhet. Utlandet.

Det är en tickande bomb. Minsta felsteg från Kadir där det framkommer att han skulle känna sina bröder kommer att resultera i en Jamal-situation. Han påstår idag att de inte har någon kontakt och inte vet vad de gör. De möts enbart på högtider.

Antingen går det här landet åt helvete, eller så tar vi itu med problemen.
Jag hoppas att väljarna inte är helt dumma i huvudet. Att man ser vad det är för något.

Jag utser härmed socialdemokraterna som min personliga huvudfiende.
De utser ju fiender, då kan jag utse dem. De är dessutom Fienden, på riktigt.

Hur har det gått i KD och SD med deras gänganslutna? Just det ja! De var svenskar och då spelade plötsligt brottsoffer och gängkopplingar ingen roll...
Citera
2024-03-19, 04:07
Bannlyst
Skicka hem sosse fanskapet familj nu. Dom har uppenbarligen problem med sin vandel. Varför har dom ens fått stanna i Sverige?
Citera
2024-03-19, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Hur har det gått i KD och SD med deras gänganslutna? Just det ja! De var svenskar och då spelade plötsligt brottsoffer och gängkopplingar ingen roll...

Kläm gärna fram några färska exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in