Citat:
Ursprungligen postat av
metallstol
Hej,
Ställer denna fråga för att jag hör hela tiden att
målare och
snickare tjänar mycket pengar. Tänkte ställa frågan till er som jobbar/har jobbat som målare/snickare. Är det verkligen sant? Hur mycket tjänar/tjänade ni som lägst och högst?
Jag själv är uppväxt i familjen där ekonomin har varit sådär... Vi var inte rent fattiga, men hade inte "lyxen" att köpa vad vi vill. Håller på att ansöka mig till målare. Därför tänkte jag ställa frågan. Vill få mer information innan jag börjar utbildningen.
P.S. Ber om ursäkt för min svenska och ber om ursäkt om jag har skrivit fel inlägg på fel avdelning.
Väntar på era svar

Viktigt för dig är inte vad man tjänar initialt, gör det du tycker om, visar sig det vara målning så skall du gå för det, samt göra praktik på en välrenommerad firma, där de tar hand om unga samt erbjuder en framtid. Annars yrket i sig öppnar upp en hel del möjligheter, men se till att bli duktig inte Sosse fart när du jobbar.
Håll sedan öron o ögonen öppna för jobb offshore där lönerna och förmåner är sånt en gnällig Svensk bara kan drömma om. Alla som studerar länge förlorar ändå hela tiden mot någon som jobbar offshore.
Vill du veta mer om offshore kan du PM:a mig vill inte berätta för mkt här.