• 9
  • 10
2025-04-14, 18:27
Medlem
Det är bara dom som målar svart som tjänar mycket pengar.
Citera
2025-04-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
tycker det är fel, som att man är en upphöjd gud och vi arbetare skall bara vara glada, hålla käften ställa oss med rumpan i vädret och ta kuk. bara för att o herre min gud detta är en arbetsgivare. Du har inte tänkt dig att dom var kassa på att driva företag eller?

varför insåg man inte fakta och drog ner på styrkan och satta sig själv på golvet ett år eller nått . nä det som hände var att dom hade noll koll och ska inte driva företag. väldigt många företag går i Kk nu och dom dåliga är som som ryker först. Dom med koll är dom som överlever.

Klart de är idioter när dem anställer idioter som inte vill jobba.
Citera
2025-04-16, 18:00
Medlem
Du missade min poäng att man ofta samåker 4-5 personer till projekten men endast har en kostnad man delar på
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det finns inget som heter milerätting det heter resekostandsersätting, den var på 1,85 per kilometer men har nyligen höjt till 2.5 per kilometer+ tillägg om 0,2 och om du tycker det är förmånligt så kan jag tala om för dig att det täcker knappt bränslet eller oj om man tjänar fem kronor under en period när det är lite billigare i bland. Skämtar du med oss, du snackar summor som knappt täcker en påse potatis. ?

Bil koster i reparationer, parkering och den där futtiga milersättningen du gafflat om täcker knappt värdeminskningen på en bil men på dig låter det som att gubbarna täljer gult. Din lirare. Mig personligen så är bilen enbart för jobbets skull. Det var därför jag tog körkort, fixade en privat bil. Står för parkering och den kostar 600 spänn bara den. För arbetsgivares skull och tacken är att arbetsgivare gnäller att vi som jobbar har det för bra.

Hur många gånger under alla år har jag sett ett gäng åka ihop. Kanske fem gånger under trettio års tid.

Ursäkta med det du säger är därför bara trams.

Resten är också bara trams... Vi har inte samma lön, röris och elektriker tjänar 50-100 lax mer om året än en målare men målare är mer slitsamt. inga övriga siffror är rätt nån stans, 16 mil ? 40% är fel.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Månadslön 38.000 blir höjning i år så ca 39.000 nånting jobbar i stockholm (nu brrättar jag bara vit inkomst) vill man så finns alltid extra jobb eller som vanliga svennar säger ”svartjobb”
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in