2024-03-19, 00:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Men hur rimligt är det att träffa någon annan än sin partner, bli våldtagen, anmäla våldtäkt, träffa våldtäktsmannen igen, bli våldtagen, anmäla våldtäkt, träffa våldtäktsmannen igen, bli våldtagen, anmäla våldtäkt, anmäla besöksförbud.

Samtliga våldtäkter sker med någon annan än sin partner, med en man som bor på andra sidan Stockholm. Samtliga våldtäkter samt besöksförbud läggs ner av rättsväsendet utan förundersökning.

Jag argumenterar inte emot dig. Men jag tror att BO gjort någonting omoraliskt som gjort det enklare för MGK att svartmåla honom, än att bara snurra en tombola och ge sig på random person. Hon ska ändå pitcha detta för sina släktingar och sambo att personen måste dö, och de vill nog ha lite kött på benen ändå innan kniven kommer fram.
Citera
2024-03-19, 00:04
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
SAMMANFATTNING TRE

Här kommer korrekt länk till trafikkameran:
http://www.webbkameror.se/trafikkameror/trafikkameror_sth_nacka.php

Vad fyller kamerabilderna för syfte i den här tråden?
Citera
2024-03-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Blir bara snurrigare och snurrigare det här fallet. Kan någon av systrarna ha varit ägare till lägenheten? Vad händer i så fall med köpet då systern inte är inblandad i mordet? Kan BO ha varit den nya köparen men anat oråd, därav anmälningarna emot honom tidigare? Jag fattar fan ingenting.
samma här, så mkt märkligheter.
Att nuvarande sambon Farid flyttat från henne till släktingar i Hallonbergen var en nyhet.
Så under den tiden kanske Wajiha träffade BO.
Om nu detta stämmer. Aftonbladets info.
Sedan flyttar Farid tillbaka till henne.
Kaos o mord.
Citera
2024-03-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Handpenningen betalas ut på tillträdesdagen i samband med slutlikviden.

Köparen kan häva köpet av olika anledningar, behöver inte vara mord som i detta fallet :-)

Finns inte handpenningen kvar hos mäklaren då så får han betala detta ur egen ficka.
Här står det att handpenningen betalas oftast ut till säljaren inom en vecka efter det att kontraktet skrivits på.
https://www.maklarhuset.se/magazine/handpenning-for-bostadsratt-och-hus
Citat:
När betalas handpenning ut till säljaren?
Handpenningen för hus och bostadsrätt betalas oftast ut till säljaren inom 1 vecka från det att köpekontraktet har signerats.
Citera
2024-03-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ok tack

måste man alltid gå via uppehållstillstånd eller kan man direkt ansöka om svenskt medborgskap somflykting?

Hur var deras ärenden? på gång, avslag, ny ansökan om medlemskap eller fanns det inget intresse i att bli detta?

Så alla 3(5) har permanent uppehållstillstånd?. Lite fel och kalla det permanent (juridiskt) om man missköter sig och inte kan gå vidare och bli svensk medborgare, då borde det kunna ryka, d.v.s. tf uppehållstillstånd till man är svensk medborgare borde det vara i lagen..

MGM har inte svenska medborgarskap utan de har TUT och PUT. Ja, du måste alltid först ha PUT för att kunna ansöka om medborgarskap även som flykting. Kommer du som kvotflykting (som MGM 2 verkar ha gjort) kan du få PUT ganska omgående, men de flesta får hålla på att söka på nytt ungefär varannat år och det tar många år innan de är klara. Som jag har sett är det enbart MGM 2 som har PUT i denna härvan. Övriga verkar ha TUT. Men jag kan ha fel, har inte granskat var och en i detalj.
Citera
2024-03-19, 00:06
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag argumenterar inte emot dig. Men jag tror att BO gjort någonting omoraliskt som gjort det enklare för MGK att svartmåla honom, än att bara snurra en tombola och ge sig på random person. Hon ska ändå pitcha detta för sina släktingar och sambo att personen måste dö, och de vill nog ha lite kött på benen ändå innan kniven kommer fram.

Jo något kan det ju vara, jag gjorde en edit på mitt inlägg som inte kom med här då jag kom på att begreppet våldtäkt är väldigt urvattnat. Det krävs ingen form av penetration samt att det till och med kan ske på distans, hur sjukt det än låter. Så det räcker med en våldtäkt på distans, något som mycket väl kan ha skett. Vad det nu är.
Citera
2024-03-19, 00:07
Medlem
Citat:
Vad fyller kamerabilderna för syfte i den här tråden?

Inget, länken var trasig i inlägget som heter sammanfattning ett och jag lyckade inte ordna till det.
Citera
2024-03-19, 00:08
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Här står det att handpenningen betalas oftast ut till säljaren inom en vecka efter det att kontraktet skrivits på.

Det stämmer. Handpenning får man efter kontrakt och resten kommer på tillträdet.
Citera
2024-03-19, 00:10
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Inget, länken var trasig i inlägget som heter sammanfattning ett och jag lyckade inte ordna till det.

Fast vad fyller kamerorna för syfte, oavsett nummer på sammanfattning?
Citera
2024-03-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ingen som vet sanningen om A:s skilsmässa med exet som beter sig som om de vore gifta.

Varför höll det inte om allt var så underbart med honom?

Har tanten ("puman" uttalat sig mer i media?
När han väl fått sitt put så var hon kanske inte så intressant längre ?
Citera
2024-03-19, 00:11
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Jo något kan det ju vara, jag gjorde en edit på mitt inlägg som inte kom med här då jag kom på att begreppet våldtäkt är väldigt urvattnat. Det krävs ingen form av penetration samt att det till och med kan ske på distans, hur sjukt det än låter. Så det räcker med en våldtäkt på distans, något som mycket väl kan ha skett. Vad det nu är.

En nyckel till detta skulle kunna vara att MGK kommer ifrån en stolt/adlig/högt uppsatt släkt, hur man nu vill beskriva det - kontentan är att hennes syster beskrev henne i ungefär dessa ordalag. Stolthet är därför viktigt, och BO kan på något sätt ha grovt förolämpat detta, antingen med mening eller inte, och efter det så kanske hjulen började snurra.
Citera
2024-03-19, 00:16
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
https://www.maklarhuset.se/magazine/handpenning-for-bostadsratt-och-hus
Minsann, det hade jag inte trott. Borde kännas säkrare för köparen om handpenningen fanns hos mäklaren om säljare börjar strula på nåt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in