2024-04-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför är det så känsligt att nämna att Ako är 2-barns pappa.

Vadå känsligt? Värdigt, skrev jag. Men visst, det kan väl vara känsligt också, jag vet inte hur det är med dig när du var litet barn om du önskade att du och din mamma diskuterades på flashback?

Men skitsamma, min kommentar var bara att jag tycker att sånt grundlöst skvaller och spekulationer om brottsoffrets gamla kontakter, helt utan belägg för att ens vara sant, enbart klottrar ner tråden med sidospår som inte tar oss en millimeter närmare en lösning på det bestialiska mordet.

Sen har jag förståelse för att det kan vara svårt att hitta nytt om GM och att det då är lockande att snöa in på sånt här men det är väl baksidan av flashback att alla "privatdeckare" här saknar allt sinne för integritet.

BO har säkert haft många flickvänner under åren, nu har du fått en ursäkt att stalka alla dem och delge dina teorier och spekulationer om dem, lycka till
Citera
2024-04-08, 14:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratisreklam
Vadå känsligt? Värdigt, skrev jag. Men visst, det kan väl vara känsligt också, jag vet inte hur det är med dig när du var litet barn om du önskade att du och din mamma diskuterades på flashback?

Men skitsamma, min kommentar var bara att jag tycker att sånt grundlöst skvaller och spekulationer om brottsoffrets gamla kontakter, helt utan belägg för att ens vara sant, enbart klottrar ner tråden med sidospår som inte tar oss en millimeter närmare en lösning på det bestialiska mordet.

Sen har jag förståelse för att det kan vara svårt att hitta nytt om GM och att det då är lockande att snöa in på sånt här men det är väl baksidan av flashback att alla "privatdeckare" här saknar allt sinne för integritet.

BO har säkert haft många flickvänner under åren, nu har du fått en ursäkt att stalka alla dem och delge dina teorier och spekulationer om dem, lycka till

Nej men jag har inte kommit med grundlöst skvaller. Vad har jag sagt för något som är skvaller?
Det brukar ju stå på tidningarna löp "2-barnspappan xxx hittad mördad".

Exfrun har gett sin bild av Ako till tidningarna, tycker du hon saknar integritet? Dessutom är det väl inget skvaller om en människa har barn eller inte. Går du in i alla trådar och uppmanar de att inte berätta något om BO?

Förresten varför är det ovärdigt att ha barn?

Sedan om han har barn så är det hans närmaste anhöriga och de blir då målsägande. Så det är verkligen inte skvaller.
Senast redigerad av why123 2024-04-08 kl. 14:21. Anledning: .
Citera
2024-04-08, 14:20
Medlem
Citat:
Förresten varför är det ovärdigt att ha barn?

Det. Är. Ovärdigt. Att. Leka. Tiktok-utredare. Och. Delge. Sig. Av. Sina. Teorier. Om. Barn. Man. Inte. Känner. På. Flashback.

Men vi kan nog släppa detta nu för det 0% chans att du kommer förstå vad jag menar
Citera
2024-04-08, 14:25
Medlem
why123s avatar
Citat:
Det. Är. Ovärdigt. Att. Leka. Tiktok-utredare. Och. Delge. Sig. Av. Sina. Teorier. Om. Barn. Man. Inte. Känner. På. Flashback.

Men vi kan nog släppa detta nu för det 0% chans att du kommer förstå vad jag menar

Akos barn är hans närmaste anhöriga och de är då målsägande. Jag letade inte upp någon på TikTok, det var någon annan som skrev det. Att inte Akos närmaste anhöriga har nämnts är ovanligt.
Citera
2024-04-08, 14:29
Medlem
Citat:
Jag tittade på hennes TikTok. Där står att hennes döttrars pappa är mördad och där är bild på Ako.

Nu kan ju iofs vilket pucko som helst skriva det, men eftersom två oberoende användare här har skrivit det så får man nästan tro på det.

Att inte Ako fick vårdnaden eller står registrerad kan ju bero (som någon tidigare skrev) att det var under
han tidigare/falska namn. Sedan är det osäkert om han ville ha barn med denna C@milla? Dessutom blev han väl utvisad och fick börja om PUT-ansökan på nytt?
Men väldigt märkligt att det inte bara är ett barn utan två, då har han ju varit tillsammans med henne en tämligen lång tid..

Vi/jag vet inte heller hur många barn kvinnan har tidigare och ifall de automatiskt adopteras bort direkt?

Citat:
Är det ens relevant om det är sant eller inte? Känns inte som att diskussion om ett brottsoffers gamla ex och eventuella små barn är särskilt värdigt.

Det kommer inte ens nämnas i den gigantiska FUP som denna tragiska historia efterlämnar.

Har ingen något nytt om MGM?

Funderar på om MGM har Tiktok? Verkar finnas ganska många här i tråden med erfarenhet av att leta spår och ledtrådar i den fakta-databasen, så jag slänger ut frågan till dem som vet hur man gör
Citera
2024-04-08, 14:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Om barn blir adopterade vid födseln registreras inte de biologiska föräldrarna, eller de finns illafall inte med i födelsebevis och liknande.

Jo du!
Är registrerat i födelsebeviset vilka som är biologiska föräldrar, man förfalskar inte i ”kyrkoböcker”
Är du adopterad står även det i dina papper och födelsebevis anger var du fötts, när du fötts och vilka dina biologiska föräldrar är med namn + alla deras uppgifter.
Enligt svensk lag har adopterade rätt att få veta sina biologiska föräldrar.
Citera
2024-04-08, 14:37
Medlem
Eftersom motivet till detta vansinnesdåd ännu inte är helt kartlagt eller relationen mellan BO och MSK, och hennes familj för den delen, är det av intresse att få veta mer om alla inblandade.

Bra alla ni som delar med er av detta!
Citera
2024-04-08, 15:12
Medlem
hf89fcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
av intresse att få veta mer om alla inblandade.

Bra alla ni som delar med er av detta!

Inblandade på vilka sätt? Jag var inte vän med BO med vi hade många gemensamma vänner. Jag känner till 25-30 st. som BO umgicks frekvent med och är det av intresse att jag skriver vad jag vet om dem här? (det gamla exet i gbg ni skriver om är inte en av dem, de hade ingen kontakt vad jag vet - har aldrig hört talas om henne ens)
Citera
2024-04-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hf89fc
Inblandade på vilka sätt? Jag var inte vän med BO med vi hade många gemensamma vänner. Jag känner till 25-30 st. som BO umgicks frekvent med och är det av intresse att jag skriver vad jag vet om dem här? (det gamla exet i gbg ni skriver om är inte en av dem, de hade ingen kontakt vad jag vet - har aldrig hört talas om henne ens)

Vänner är vänner både privat och i jobbsammanhang det är inget konstigt med det.

Generellt har medierna gett bilder av de inblandade men även folk i tråden som känt till saker om de misstänkta och BO har bidragit till att nyansera bilderna av dessa.

Du visste inte om exet i Gtb, inte heller om hans 2 barn med henne gissar jag.

Vet du något om han hade några andra barn?
Citera
2024-04-08, 15:42
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
mycket TROLLANDE heter det på svenska
Men jag tror det är DU som står för trollandet. Annars får du argumentera för din sak med substans.

Nu är det inte frågan om svenskundervisning här, men troll är substantiv och trollande är ett verb, jag menade vad jag sade. Märkligt att det poppar folk som smutskastar BO, som inte förtjänar det med tanke på att han blivit brutalt mördad av ett gäng psykopater. Min åsikt.
Citera
2024-04-08, 15:43
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michaela9403
Ursäkta? Vadå troll? Jag berättar att jag tyckte han betedde sig sliskigt när jag var yngre, är jag då ett troll? Jag var 14 och han flera år äldre och flörtade med mig när han dessutom var i en relation med min kompis syster!

Oavsett vad, är det som skett tragiskt! Håller inte på med någon jävla smutskastning.

Har inte sagt att du är ett troll, varför tog du åt dig?
Citera
2024-04-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Om barn blir adopterade vid födseln registreras inte de biologiska föräldrarna, eller de finns illafall inte med i födelsebevis och liknande.
Fast barn blir inte bortadopterade vid födseln. Det är svinsvårt att få adoptera omhändertagna barn i Sverige. Blir barnet omhändertaget av socialen så brukar det vara så att efter absolut minst 2 år, oftast minst 3, i samma familjehem så kan man ansöka om en vårdnadsöverflytt till familjehemmet. För att få göra en nationell adoption behöver tingsrätten godkänna detta. Om tingsrätten anser att en adoption kan påverka relationen till den biologiska familjen negativt så kan den avslås tex.
Läs sidan 24 och framåt här tex https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/handbocker--juridisk-handbok/2020-2-6589.pdf#page21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in