Citat:
Ursprungligen postat av
job230ge
Tesla är det absolut sämst presterande bolaget på S&P 500 i år. Dvs det sämsta av de 500 största bolagen,
Men visst, det är ”intellektuell kapacitet” hos björnarna som saknas. Lmao
Tesla är inte sitt börsvärde och björnar saknar kapacitet att se helheten och vart det lutar. Det här är lika korkat som stå att säga att ingen behöver mer 64 kb ram, jag kodar allt själv på hålkort osv. Eller ingen vill väl ha en smart phone. Ska bara smsa och ringa osv.
Nej, Tesla är så mycket mer än vad generella björnar verkar ha kapacitet att förstå. Kursen är volatil. Vad kursen säger för tillfället kortsiktigt har inget med min investeringsfilosofi att göra, mer än att man försöker köpa vissa dippar och ackumulera mer.
Det är som att se windows 95 första gången efter 3.11 och inte se vart det är på väg och sedan ignorera att köpa aktier i Microsoft eller deras konkurrent Apple som de samarbetade heavily med på den tiden.
FSD är cherry on the top i min bok. Great om det blir av, jag njuter av hela milkshaken ända tills jag behöver casha ut. Det kan vara om 3 år, 5 år eller 15 år. Jag förväntar mig hålla merparten av mina aktier mer än 10-15 år. Det är villan och bilen gratis i utveckling genom att bara ackumulera i min bok. Om det inte händer så har jag levt livet och investerat mina pengar enligt min riskkalkyl i slutändan.
Om kursen är sub 100 dollar inom 3 år? Great! Jag köper mer! Så länge Tesla fortfarande driver utvecklingen och skalar upp inom sina områden så kommer jag fortsätta köpa. Elon bygger inte bolag som är till för att gå med förlust. The machine that builds the machine är ett mantra som ni inte verkar förstå.
Energi sektor
- Batterier
- Power Wall
- Laddstationer
- Solar roof
Bilar
- Modeller
- Mer modeller
- Skala
- Profits
Robot
- Bilar
- Robot
- Robot AI
Vertikal Integration
- Tillverkning
- Mining
- Mer tillverkning
etc etc etc.
Fortsätt ni björnar hetsa och hata så ackumulerar jag mer tesla aktier för varje år som går. Sedan kommer högst troligen vändpunkten som ni ångrade att ni satt och blundade för och allt inte alls skulle bli så här osv.
You do you. No finanicial Advice!