2024-03-17, 20:41
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Finns ju inget kvar att hitta.
Allt lär vara i tusentals småbitar.

Man vet ju liksom att folket ombord inte har överlevt vid det här laget.

Men det kan finnas viktig information om varför det hände, så att man kan undvika att det händer igen.
Jag skulle tro att det var en meveten gärning från en av piloterna(mest troligt) men det vet man inte säkert innan man hittat, tagit upp, löst av “svarta lådorna” och utvärderat det.

Anhöriga vill säkert veta så även om det skulle visa sig att det var en medveten illgärning/handling så är det inte bortkastat.

Sen är vi övriga rätt många som är nyfikna men det är av underordnad betydelse.
Citera
2024-03-18, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
https://youtu.be/Y5K9HBiJpuk?si=KRcTcP1xhvt18OZb

Länk till en mycket bra dokumentär av en mycket duktig kreatör, mentour pilot.

Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Den var jäkligt bra. Stämmer till punkt och pricka med de data/fakta jag sett och skrivit om här. Noll foliehatt, vilket de flesta andra dokumentärer haft mycket av.

Rekommenderas skarpt.

Ja, han är mycket duktig. Svensk pilot, heter tydligen Petter. Hade du läst de rapporter han hänvisar till?

Finns flera andra kanaler som behandlat ämnet utan foliehatt men inte med mentour pilots laserskarpa precision. En kanal som heter green dot aviation gjorde en video om ett plausibelt förlopp för några månader sedan, även den är värd att se. Dock osannolik i slutet på grund av wspr.
Citera
2024-03-18, 13:59
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Ja, han är mycket duktig. Svensk pilot, heter tydligen Petter. Hade du läst de rapporter han hänvisar till?

Ja. Undrar om inte jag har flest inlägg här om MH370, eller i alla fall är med på fem-i-topp.
Citera
2024-03-18, 14:00
Medlem
Masingas avatar
Det pratades i dokumentären på Netflix om att planet landat i Kazakstan. Hur trovärdighet är detta?
Citera
2024-03-18, 14:26
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det pratades i dokumentären på Netflix om att planet landat i Kazakstan. Hur trovärdighet är detta?

Ungefär lika trovärdigt som att du är Donald Trump, före detta president i USA.
Citera
2024-03-18, 14:43
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Ungefär lika trovärdigt som att du är Donald Trump, före detta president i USA.
Varför tog man upp det då i dokumentären om det nu är så osannolikt?
Citera
2024-03-18, 15:01
Medlem
Glitterfians avatar
Någon här som sett dokumentären på Netflix?
Har några tankar angående den som jag gärna bollar med någon.
Citera
2024-03-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ja. Undrar om inte jag har flest inlägg här om MH370, eller i alla fall är med på fem-i-topp.

Ja, jag kollade lite av dina tidigare poster.

Jag har inte alls din tekniska kunskap eller samma hängivenhet men MH370 är ett storslaget mysterium.

Jag tänker mycket på de anhöriga, hur vidrigt det måste vara att inte till fullo kunna stänga dörren helt med tanke på att deras människor skulle kunna sitta på någon öde ö eller vad man nu skulle kunna fantisera ihop. Oavsett om man rent intellektuellt kan förstå att de är avlidna i en krasch så hade i alla fall jag (föreställer jag mig) omöjligen kunnat släppa hoppet om att min anhörig skulle ha klarat sig och flutit iland någonstans eftersom man inte hittat vraket. Jag menar, i och med att man inte hittat det så öppnar det möjligheten för ett (fantiserat) hopp om att det hänt närmare land och så vidare hos anhöriga. Vilket i min mening gör det otroligt svårt att stänga dörren och helt och till fullo sörja och avsluta sorgeprocessen.
Citera
2024-03-18, 15:45
Medlem
448s avatar
Citat:
Man vet ju liksom att folket ombord inte har överlevt vid det här laget.

Men det kan finnas viktig information om varför det hände, så att man kan undvika att det händer igen.
Jag skulle tro att det var en meveten gärning från en av piloterna(mest troligt) men det vet man inte säkert innan man hittat, tagit upp, löst av “svarta lådorna” och utvärderat det.

Anhöriga vill säkert veta så även om det skulle visa sig att det var en medveten illgärning/handling så är det inte bortkastat.

Sen är vi övriga rätt många som är nyfikna men det är av underordnad betydelse.

Boxarna har antagaligen digitala minnen i detta fal och det finns två sätt som som innehållet kan förstöras av.

1 är att saltvatten äter sig in längs metallen till minneskretsarna med hjälp av korrision

2 Är att dom tappar bitar när dom ligger länge och gör innehållet omöjligt eller svårt och läsa

Människor är nyfikna och vill ha svar , en tung drift som kan lösa gåtan men man får se - spänning och nyfikenhet

Som man ser i denna tråd , inte ge upp
Citera
2024-03-18, 16:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Någon här som sett dokumentären på Netflix?
Har några tankar angående den som jag gärna bollar med någon.
Jag minns den som en besvikelse... lutande mot foliehattarnas alternativa hypoteser
Citera
2024-03-18, 16:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du är en klippa i tråden Svensson, the voice of reason
Citera
2024-03-18, 16:33
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Varför tog man upp det då i dokumentären om det nu är så osannolikt?

För att det inte finns speciellt mycket nytt sedan 2014. Vill man ändå göra pengar på mysteriet återstår bara foliehatts-ideer.

Hade man inte tagit upp det, hade det inte blivit någon ny dokumentär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in